کیفیت آثار بخش ایثار جشنواره تئاتر تهران بالاتر از جشنواره استانی بود/ حضور خردسالان تا پیشکسوتان

ایرج افشاری اصل

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، ایرج افشاری اصل عضو هیات ارزیابی آثار بخش ایثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران با اشاره به اینکه در این بخش 19 اثر مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: انتظار نداشتم در بخشی مجزا از بخش اصلی جشنواره تئاتر استان تهران آثاری با این سطح از کیفیت ارایه شود.

وی افزود: از میان آثار ارایه شده چند اثر نمایشی به قدری قوی و باکیفیت بود که به جرات می‌توان گفت که این تئاترها سطحشان بالاتر از یک جشنواره استانی بود.

عضو هیات ارزیابی آثار بخش ایثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران تاکید کرد: آثار ارایه شده از سوی هنرمندان حرف زیادی برای گفتن داشت و نکته جالب دیگر این آثار طیف سنی افراد در این تئاترها بود که فاصله زیادی با هم داشتند. در آثار بخش ایثار از کودک 5 یا 6 ساله تا هنرمند 70 ساله که پیشکسوت محسوب می‌شد، حضور داشتند.

وی اضافه کرد: به لحاظ مضمونی هم با گستردگی موضوعی زیادی در آثار مواجه بودیم که هیات ارزیابی را به تولید و ارایه آثار شاخص در شهرستان های استان تهران بسیار امیدوار کرد.

افشاری اصل گفت: امیدوارم باتوجه به رشد تئاتر شهرستان‌های استان تهران، از دوره بعد جشنواره تئاتر استان تهران شاهد سهمیه بیشتری در جشنواره تئاتر فجر باشیم و آثار بیشتری از این رویداد هنری در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به راه یابد.

ایرج افشاری اصل

وی درباره نقش جشنواره در رشد تئاتر شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: هرچه جشنواره بیشتری در کشور برگزار شود، تاثیر فرهنگی بیشتری را شاهد خواهیم بود. باید توجه داشت که فرهنگ در یک لحظه اتفاق نمی‌افتد بلکه حرکت فرهنگی حرکت آرام و آهسته و پیوسته‌ای است که با برگزاری رویدادهای متعدد نتیجه‌اش در سال های بعد مشخص می‌شود.

عضو هیات ارزیابی آثار بخش ایثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: جشنواره تئاتر استانی چندین سال است که برگزار می‌شود و بسیاری از گروه‌های تئاتری جوان به واسطه این رویداد به جامعه هنری معرفی شده‌ا‌ند. تئاتر به ذات خود متکی به جشنواره است و شاید جایزه آن ناچیز باشد ولی تاثیر معنوی آن تا حدی است که از طراحی صحنه و لباس تا کارگردانی افراد حس دیده شدن پیدا می‌کنند و همین موضوع هم فردا و آینده آنها را روشن‌تر می‌کند. بر همین اساس سعی می‌کنند سقف پرواز خود را ارتقا دهند.

افشاری اصل در پایان اظهار کرد: معتقدم جشنواره اگر به لحاظ کمی بیشتر برگزار شود، تاثیر بیشتری خواهد داشت و هرچه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و کیفیت بهتری داشته باشد باعث بال و پر گرفتن گروه‌های تئاتری می‌شود و این همان چیزی است که فعالان تئاتری می خواهند.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران از 1 تا 6 آذرماه به دبیری امیرحسین شفیعی در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/