نگاهی از دریچه‌ای تازه به زندگی صادق هدایت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۱
معرفی کتاب؛

نگاهی از دریچه‌ای تازه به زندگی صادق هدایت

کتاب «سیمای صادق هدایت» نوشته احمد مدنی به همت نشر نگاه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «سیمای صادق هدایت» نوشته احمد مدنی به همت نشر نگاه منتشر شد.

در توضیح این کتاب آمده است: «سیمای صادق هدایت از دریچه‌ای تازه به زندگی این نویسنده معاصر ایرانی نظر افکنده و گام‌به‌گام روزهای زندگی‌اش را همپای او از تولد تا مرگ طی می‌کند. این کتاب گزارش گونه‌ای از زندگی روزمره اوست و به خواننده می‌گوید که هدایت چگونه زیست چه کرد، چه گفت، چه نوشت و به که نوشت کجا رفت و با که رفت با که نشست و جوشید و بر که خروشید و از که چشم پوشید، چه خورد و چه نوشید و چه پوشید و سرانجام چگونه درگذشت.»

در گزیده‌ای از متن کتاب «سیمای صادق هدایت» آمده است: «صادق با آن چهره سپید و موهای طلایی و چشمان آبی‌رنگ، کودکی زیبا بود و برادران و خواهرانش همیشه پروانه‌‏وار دور او جمع می‌‏شدند. صادق نیز مانند برادران و خواهرانش در دامن دایه‏ بزرگ شد و علاوه‌بر آن‌که مدام در آغوش مادر یا این خواهر و آن برادر بود، در بغل دایه‏‌اش آرام می‌‏گرفت.

صـادق عزیزکرده خانواده و در همه دوره کودکی مایه سرگرمی اهل خانه بود و حرکات و گفتار شیرین و دلچسبش همه را سرگرم می‌‏کرد. گذشته از آن دیدن صادق با آن موهای بور و چشم‌‏های رنگی، برای همه اطرافیان خوشایند بود و اگر کسی بغلش می‏‌کرد، دیگر نمی‌‏خواست وی را بر زمین بگذارد.

صادق در بچگی مدام بلبل‌زبانی می‌‏کرد. اما هرچه بزرگ‏تر می‌‏شد، به ‏سکوت راغب‌‏تر می‌‏گشت. او دو برادر و دو خواهر بزرگ‏تر از خود داشت و کودکی او، شاید به ‏سبب اختلاف سنّی با برادران و خواهرانش، نسبتا در تنهایی و سکوت گذشت. صادق کودکی محجوب بود. وقتی کمی بزرگ‏تر شد، هرگاه از او سوالی می‌‏کردند، سر را به ‏زیر می‌‏انداخت و تا گوش‌‏هایش قرمز می‌‏شد.

در پنج سالگی و خیلی زودتر از معمول و سن خودش، آرامش و سکونی در حرکاتش دیده می‌‏شد و رغبت به ‏تنهایی داشت. شیطنت‌‏های بچگانه نداشت، غالبا در خودش فرو می‏رفت و در خاموشی و بی‏‌آزاری، به ‏گوش‌ه‏ای می‌‏رفت و از کودکان دیگر کناره می‏‌گرفت. گرچه بچۀ آرامی بود، اما گاهی که چیزی او را ناراحت می‌‏کرد، عصبانی می‌‏شد، سرش را به ‏دیوار می‌‏کوبید و به ‏صورت خود چنگ می‏‌انداخت، به ‏طوری‏که لپ‌‏هایش خون می‏‌افتاد.»

کتاب «سیمای صادق هدایت» ۴۸۶ صفحه و ۲۲۵ هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است