رادیو جام‌جهانی افتتاح شد/ پوشش ۲۴ ساعته بازی‌های جام جهانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴

رادیو جام‌جهانی افتتاح شد/ پوشش ۲۴ ساعته بازی‌های جام جهانی

همزمان با آغاز بازی‌های جام‌جهانی قطر 2022 رادیو جام‌جهانی افتتاح شد.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، همزمان با آغاز بازی‌های جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ رادیو جام‌جهانی در ساختمان شهدای رادیو افتتاح شد. رادیو جام‌جهانی به عنوان یک رادیوی فصلی روی موج اف ام و فرکانس ۹۵.۵ مگاهرتز رقابت‌های جام‌جهانی  ۲۰۲۲ قطر را به طور ویژه‌ پوشش خواهد داد.
این مراسم با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدا، مهدی آذرمکان مدیر رادیو جام‌جهانی، مریم کاظمی‌پور معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رضا شجیع رییس حوزه ریاست مناطق آزاد کیش و همچنین تعدادی از پیشکسوتان، گویندگان و گزارشگران ورزشی رادیو ورزش ازجمله مسعود اسکویی، خسرو والی‌زاده، علی شاکری، اکبر ارمنده و سعید میرزا شفیع برگزار شد.
علی بخشی زاده معاون صدا در مراسم افتتاحیه رادیو جام‌جهانی بیان کرد: صداوسیما به عنوان رسانه پیشرو با تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی همیشه در حال برنامه‌ریزی و تدارک وسیعی برای پاسخ به نیاز مخاطبانش است.
وی ادامه داد: سازمان صداوسیما برای بزرگترین رویداد ورزشی در سطح جهان نیز برنامه‌های گسترده‌ای را پیش‌بینی کرده و رادیو همانند گذشته در این حوزه بسیار فعال ورود کرده است. در این راستا شبکه های رادیویی با ۵۱۸ برنامه و ۲۷ عنوان به مدت ۴۷۰ ساعت و بیست و پنج دقیقه به استقبال جام جهانی فوتبال می روند.
معاون صدا تصریح کرد: «رادیو جام جهانی» نیز به مدت یک ماه و به صورت ۲۴ ساعته تمامی مسابقات این رویداد بزرگ ورزشی را توسط گزارشگران مجرب رادیو به صورت زنده گزارش خواهد کرد.
بخشی‌زاده افزود: نوع مخاطبان و تعداد علاقه‌مندان به فوتبال مثال زدنی است و رادیو هم مثل همیشه خود را در مقابل مخاطبانش مسئول می‌داند و امیدواریم خبرهای بسیار خوبی از طریق این رادیو به گوش مردم شریف ایران برسد. همچنین طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان، عملکرد رادیو ورزش در بین رادیوهای تخصصی مثال زدنی است و با توجه به ویژگی‌های رادیو ورزش، برنامه‌های این شبکه در زمان برگزاری جام‌جهانی در ساختارهای مختلف رادیویی با ریتمی شاد و پر نشاط تقدیم مخاطبان خواهد شد.
معاون صدا در پایان به توضیح درباره جزییات ویژه برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در زمان برگزاری جام‌جهانی فوتبال پرداخت.
مهدی آذرمکان دبیر شورای ورزش معاونت صدا و مدیر رادیو جام‌جهانی نیز در ابتدا با قدردانی از رییس سازمان صداوسیما و معاون صدا با اشاره به اینکه جام‌جهانی بزرگترین و پرمخاطب‌ترین رویداد ورزشی دنیاست و میلیاردها نفر این مسابقات را دنبال و تماشا می‌کنند و به نوعی تبدیل به گفتمان عمومی مردم در آن مقطع می‌شود، گفت: ما از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و پیگیری‌های متعددی را انجام دادیم تا «رادیو جام‌جهانی» را راه‌اندازی کنیم.
وی ادامه داد: استودیوی این رادیو در جزیره کیش مستقر است. در برنامه‌ها به تحلیل، کارشناسی و ارائه آخرین اطلاعات و اخبار این رویداد در سراسر کشور و حتی خارج از کشور می‌پردازیم.
دبیر شورای ورزش معاونت صدا  بیان کرد: برنامه‌های این رادیو از ساعت ۶ صبح و با مستندی با عنوان «جهان در جام» به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود. ارائه آخرین اخبار و تحولات جام‌جهانی در برنامه جام بیست و دوم که یک برنامه تحلیلی است از دیگر برنامه‌های این رادیو به شمار می‌رود. البته ویژه برنامه‌‌های مختلفی هم از جزیره کیش تدارک دیده شده و پخش می‌شود. تیم‌هایی هم از شبکه‌های رادیویی همچون ورزش، جوان، ایران و سایر رادیو‌ها با «رادیو جام جهانی» همکاری خواهند کرد و برنامه‌هایی را ضبط و برای پخش از این رادیو تدارک دیده‌اند.
مدیر رادیو جام‌جهانی در پایان اظهار کرد: برخی از برنامه‌های سایر شبکه‌های رادیویی از جمله یک نمایش ویژه با همین مضمون هم از این رادیوی فصلی پخش خواهد شد. روزانه حدود ۳ الی ۴ مسابقه تا حدود ساعت ۱ بامداد به صورت زنده از «رادیو جام جهانی» پوشش داده می‌شود. در فواصل مسابقات هم برنامه‌های تحلیلی و کارشناسی ویژه بازی‌های این رویداد جهانی را روی آنتن می‌بریم.
در ادامه مراسم، مسعود پوراسکویی گوینده، مجری و گزارشگر پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی رادیو ورزش از زمان افتتاح تا کنون پخش مستقیم مسابقات ورزشی از سراسر کشور و جهان بوده است. شنوندگان این شبکه توقع دارند که ما در مسابقات بزرگ حضور داشته باشیم و ایشان را در جریان آخرین رویدادها قرار بدهیم. افتتاح رادیو جام‌جهانی که به همت معاونت صدا و رادیو ورزش برگزار می‌شود قطعا با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته پاسخگوی مخاطبان وفادار خود خواهد بود.
در قسمتی از این مراسم از خانواده مهدی رضایی مجد یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس که کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال جوانان ایران نیز بود و سید روح الله عجمیان از شهدای مدافع امنیت تجلیل شد.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است