«من چه کسی هستم؟» روح انسانی را معرفی می‌کند/ آدم‌ها را با تفاوت‌هایشان بپذیریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۳
پریسا روشن در گفتگو با صبا:

«من چه کسی هستم؟» روح انسانی را معرفی می‌کند/ آدم‌ها را با تفاوت‌هایشان بپذیریم

پریسا روشن گفت که کتاب «من چه کسی هستم؟» به معرفی روح انسان‌ها می‌پردازد.

پریسا روشن مترجم کتاب «من چه کسی هستم؟» نوشته فیلیپ بانتینگ که در انتشارات سروش به چاپ رسیده است، در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا عنوان کرد: من ادبیات انگلیسی تحصیل کرده ام و دوست داشتم در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی‌ام فعالیت داشته باشم از طرفی با توجه به اینکه بچه کوچک دارم، فکر کردم شاید ترجمه کتاب کودک هم برای آن‌ها و هم برای بچه‌های دیگر مفید باشد در نتیجه به فکر تهیه کتاب برای ترجمه افتادم و یکی از اقوام در خارج از کشور کمک گرفتم و از بین چند کتاب معرفی شده، کتاب فیلیپ بانتینگ را انتخاب کردم زیرا محتوای آن برای کودکان و والدین مفید بود.

او درباره محتوای این کتاب گفت: «من چه کسی هستم؟» بچه‌ها را با هویت اصلی‌شان آشنا می‌کند و هم به بزرگترها و هم کودکان یادآوری می‌کند که هیچکدام از ما تنها ویژگی ظاهری، توانایی‌ها و استعدادها، بدن و نژادمان نیستیم بلکه همه ما در یک ماهیت برتر و روح انسانی که در تمام انسان‌ها وجود دارد، مشترک هستیم. تمام آدم‌ها فارغ از مرزبندی‌هایی که در ذهنمان داریم و فاصله زمانی و مکانی، در ماهیت روح مشترک هستیم و این کتاب درواقع روح انسانی را معرفی می‌کند.

این مترجم تصریح کرد: مفهوم این کتاب کمی سخت و فلسفی است و تلاش کردم کلماتی که برای ترجمه استفاده می کنم هم به اصل ترجمه آسیب نزند و هم برای بچه ها قابل فهم باشد و فکر می کنم این اتفاق موثر بوده باشد.

او تصریح کرد: توجه به روح انسانی مفهوم مهمی است و خیلی باید روی آن کار شود زیرا از این طریق به بچه‌ها یاد می دهیم تا بدون تعصب به آدم های اطرافشان نگاه کنند زیرا ما همه در روح و جوهره وجودی با هم مشترک هستیم و این ماهیت مشترک باعث می شود با نگاه متعصبانه به افراد با ظواهر، استعدادها و ملیت های مختلف نگاه نکنیم و متحدتر نگاه کنیم. جا دارد خیلی روی این مباحث برای بچه ها کار کنیم و اگر این انتقال پیام با زبان شعر باشد، بهتر و تاثیرگذارتر هم می‌شود.

روشن در پایان درباره کتاب‌های ترجمه خود توضح داد: کتاب آنجلینای بالرین، سه کتاب از سوزان وردی به نام «من عشق و محبت هستم»، «من آرامشم» و «من شجاعت هستم». ۲ کتاب به نام «رنگ آسمان» و «یک جورهایی» ترجمه و آماده انتشار هستند.

چاپ نخست این کتاب در ۳۶ صفحۀ مصور خشتی رنگی، شمارگان ۳۰۰ نسخه و با قیمت ۸۰٫۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است