انتشار فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر

انتشار فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجربه گزارش صبا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر با هدف تعالی و ارتقای شعر امروز در سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

این دوره از جشنواره آثاری را که برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۰ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور منتشر شده‌ باشد، در پنج گروه ادبی شعر کلاسیک، شعر نو (قالب‌های نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر) ارزیابی می‌کند.

آثار ارسالی به هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر باید تألیفی و به زبان فارسی و مجموعه‌ شعر به‌صورت مستقل منتشر شده باشد. به همین دلیل مجموعه‌های مشترک داوری نمی‌شوند.

آثاری که در سال‌های قبل با عنوان دیگر یا توسط ناشر دیگری به چاپ رسیده یا به‌صورت گزیده‌ ‌آثار قبلی باشند، داوری نمی‌شوند.

دبیرخانه تنها آثار ارسالی از سوی مؤلف یا ناشر را در روند داوری بررسی خواهد کرد.

برگزیدگان هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، زمستان ۱۴۰۱ در اختتامیه معرفی و به برگزیدگان، علاوه‌ بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره اهدا خواهد شد.

ناشران، شاعران و پژوهشگران می‌توانند پس از تکمیل نسخه فیزیکی فرمی که در نشانی fajr.ketab.ir قابل دسترس ا‌ست، ۴ نسخه از آثار خود را تا دهم دی ماه ۱۴۰۱ به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید برادران مظفرجنوبی، خیابان خواجه‌نصیر، پلاک ۲، سرای اهل قلم، طبقه ۴، کدپستی ۱۳۱۵۷۷۳۴۱۱، دبیرخانه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۹۱۰۰۶۳۶۳- ۰۲۱ داخلی (۸۱۱ و ۸۱۳) تماس بگیرند یا به سامانه fajr.ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/