هم‌اندیشی درباره «جایگاه آرای لوتمان در نشانه‌شناسی ایران» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۹

هم‌اندیشی درباره «جایگاه آرای لوتمان در نشانه‌شناسی ایران»

به مناسبت بزرگداشت یکصدسالگی یوری لوتمان، هم‌اندیشی «جایگاه آرای لوتمان در نشانه‌شناسی ایران» برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، به مناسبت بزرگداشت یکصدسالگی یوری لوتمان، ۲ نشست هم‌اندیشی «جایگاه آرای لوتمان در نشانه‌شناسی ایران» برگزار می‌شود. در نشست نخست، بهمن نامورمطلق رییس فرهنگستان هنر، به زبان فرانسه درباره نشانه‌شناسی و جایگاه آرای لوتمان سخنرانی خواهد کرد. در ادامه این نشست، که مدیریت آن را عبدالرحیم فیروززاده مدیر حوزه ریاست، روابط‌عمومی و بین‌الملل فرهنگستان هنر بر عهده دارد، آزیتا افراشی دبیر علمی هم‌اندیشی، حمیدرضا شعیری رییس حلقه نشانه‌شناسی تهران، آرزو سلیمانی دانش‌آموخته دکتری زبان‌شناسی همگانی از دانشگاه الزهرا و احمد شاکری استادیار پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی به ارائه مقاله خود می‌پردازند.

فرهاد ساسانی دانشیار گروه زبان‌شناسی دانشگاه الزهرا، حسین سرفراز استادیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، آزیتا افراشی دانشیار پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی و احمد پاکتچی سفیر و نماینده دائم ج.ا.ا در سازمان یونسکو سخنرانان دومین بخش این نشست خواهند بود که مدیریت آن بر عهده فرزانه فرحزاد استاد گروه مترجمی دانشگاه علامه طباطبایی است.

این هم‌اندیشی با همکاری فرهنگستان هنر، سازمان یونسکو، انجمن زبان‌شناسی ایران، حلقه نشانه‌شناسی تهران، انجمن هنر و ادبیات تطبیقی ایران و انجمن ایرانی زبان و ادبیات فرانسه برگزار می‌شود.

هم‌اندیشی «جایگاه آرای لوتمان در نشانه‌شناسی ایران» به زبان‌های انگلیسی و فرانسه، چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ تا ۱۸ به‌صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این هم‌اندیشی می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، مراجعه کنند و یا از طریق پیوند مجازی، به نشانی https://b2n.ir/f21612، از مباحث آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است