هدف از تاسیس نبراس پیکچرز صنعتی‌سازی سینما و نمایش‌خانگی‌ست/ استعدادیابی در بازیگری، نویسندگی و کارگردانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۹
علی طلوعی مطرح کرد؛

هدف از تاسیس نبراس پیکچرز صنعتی‌سازی سینما و نمایش‌خانگی‌ست/ استعدادیابی در بازیگری، نویسندگی و کارگردانی

علی طلوعی درباره دلیل ورود خود به سینما، تاسیس آکادمی «نبراس» و اهداف آن توضیح داد.

علی طلوعیبه گزارش خبرنگار صبا، علی طلوعی تهیه‌کننده سینما و نمایش خانگی درباره دلیل حضور خود در سینما گفت: بخشی از این اتفاق به خاطر نوع نگاهم به ایجاد اشتغال و کارآفرینی و علاقه ام به صنعتی بودن هر حوزه‌ای که می‌خواهم به آن وارد شوم، بوده است. پیش از ورود به سینما نیز تمام معیارهای لازم را بررسی کردم تا آیا امکان این که از این حوزه به عنوان یک صنعت پویا یاد کنیم، وجود دارد یا خیر و با بررسی صنعت تصویر در کشورهای مختلف علاقه ام به ورود به این حوزه بیشتر شد و سپس به ورود به این حوزه اقدام کردم.

وی درباره نحوه ورود خود به سینما توضیح داد: اوایل سال ۹۷ پیشنهاد ورود به ساخت و تولید سریال های نمایش خانگی و آن هم به عنوان سرمایه‌گذار به من داده شد و همان موقع گفتم که صرفا به عنوان سرمایه‌گذار وارد این حوزه نخواهم شد. این پیشنهاد باعث شد تا بیشتر این حوزه را رصد کنم و ببینم که آیا می‌شود نگاه صنعتی به آن داشته باشم و مجموعه‌ای با معیارهای استاندارد ایجاد کنم و با این شکل در این حوزه فعالیت داشته باشم و نه. لذا هدف تاسیس نبراس پیکچرز صنعتی سازی سینما و نمایش خانگی بوده است، بعدا همان پیشنهاد سریال نمایش خانگی منجر به ساخت سریال «مانکن» شد. همزمان با ساخت سریال «مانکن» به واسطه افشین هاشمی برای ساخت فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» با زنده‌یاد فرشته طائرپور آشنا شدم که این آشنایی واقعا از نقاط عطف حضور من در این حوزه بود و باعث شد از ایشان بسیار بیاموزم و در این راه جدی‌تر و مصمم‌تر از گذشته پیش بروم.

طلوعی درباره همکاری خود با چهره‌های نام آشنای هنر بیان کرد: واقعا لطف خدا شامل حال من شد و در این مسیر در کنار آدم‌های فرهنگی، کاربلد و متخصصی قرار گرفتم که باهم کار کردیم و باتوجه به نگاه هنری این عزیزان و نگرش صنعتی و مدیریتی من به صنعت تصویر توانستیم مکمل یکدیگر شدیم.

وی افزود: زمانی که مشغول سریال «مانکن» بودیم، آقای ایرج محمدی به دلیل تعهدی که به یک پروژه دیگر داشت تنها به عنوان مشاور در کنار ما بود. در همین حین با شبیه‌سازی‌هایی که از ورود نگاه‌های مدیریتی و فرهنگی داشتم، در تلاش بودم تا بتوانم حلقه مفقوده هنری و مدیریت هنری را تکمیل و به هم متصل کنم. در نهایت با انصراف آقای محمدی از پروژه خود ایشان به عنوان تهیه‌کننده در کنار ما حضور پیدا کردند و بعد از آن هم حسین سهیلی‌زاده را باتوجه به سابقه‌ای که در ساخت سریال های پر مخاطب داشتتند، برای کارگردانی سریال انتخاب کردیم. «مانکن» آغاز همکاری ما بود و بعدتر نیز سریال «ملکه گدایان» را با همکاری ایشان و دوست خوبم رحمان سیفی آزاد که از مدیران با دانش و موفق صداوسیما بودند، ساختیم که هر دو کار تجربیات فوق العاده‌ای برای من به همراه داشت.

تهیه‌کننده «بخارست» درباره تاسیس آکادمی بازیگری خود مطرح کرد: از ابتدای سال ۹۸ به دنبال این بودم تا بتوانم فضایی را ایجاد کنم که بتوان از ابتدا تا انتهای ساخت و تولید آثار نمایشی ازجمله فیلم سینمایی، سریال نمایش خانگی و تلویزیونی را در آن به انجام برسانیم. درحقیقت به دنبال ایجاد زنجیره‌ای ارزشمند بودم تا بتوان از ابتدا تا انتهای بحث تولید را ایجاد کنیم و همزمان با تولیدات خود، آکادمی «نبراس» را ایجاد کردم که وظیفه‌اش استعدادیابی و پرورش استعدادهاست. مثل کاری که باشگاه‌های فوتبال انجام می‌دهند و بارزترین شاهد مثال آن لیونل مسی است که از سن نوجوانی در تیم‌های پایه بارسلونا کشف شد و آن را پرورش دادند و درنهایت هم در تیم بزرگسالان نتیجه تلاش‌ها و این استعدادیابی و سرمایه‌گذاری خود را دیدند.

علی طلوعی ادامه داد: با کمک‌های همایون اسعدیان، وحید جلیلوند، علی صلاحی، رضا بهبودی، سعید داخ و دوستان دیگر آکادمی «نبراس» شکل گرفت. نکته بسیار مهمی که همیشه بر آن تاکید داشته و دارم این است که ما مانند بسیاری از جاهای مختلف که وجود دارند، آموزشگاه نیستیم و به این صورت نیست که یک نفر برود و چند دوره هم بگذراند و به حال خودش رها شود. در آکادمی «نبراس» اگر در افرادی علاقه و استعداد وجود داشته باشد و استادان ما این استعدادها را ببینند، ما این بچه‌های مستعد را رها نخواهیم کرد و در تولیدات مجموعه خودمان از آنها در نقش‌های فرعی تا اصلی استفاده خواهیم کرد. چیزی که در سریال «ملکه گدایان»، «جادوگر» و همچنین فیلم سینمایی «بخارست» نیز اتفاق افتاد و ما از خروجی‌های آکادمی بازیگری خود برای حضور در این پروژه‌ها دعوت کردیم.

وی با تاکید بر بالا بردن تعداد تولیدات به عنوان یکی از اهداف مجموعه خود گفت: ما هدفمان این است که بتوانیم تعداد آثار تولیدی باکیفیت خود را بالا ببریم و قطعا دوست داریم تا در این زمینه بتوانیم از بازیگرهایی که در آکادمی خودمان پرورش یافته‌اند، استفاده کنیم. درحقیقت بحث تولید در کنار آکادمی مانند عمود خیمه است. اخیرا نیز برای حوزه پخش نیز درحال انجام کارهایی هستیم تا از کشف استعداد و ساخت و تولید تا پخش یک اثر را در مجموعه خودمان انجام بدهیم.

مجری طرح سریال «جادوگر» درباره وجه تمایز آکادمی «نبراس» با سایر آموزشگاه‌های موجود گفت: همیشه و باحساسیت ویژه و تاکید گفته‌ام که «نبراس» یک آکادمی است نه آموزشگاه. آموزشگاه‌های زیادی وجود دارند که در دل خود مجموعه تولید ندارند و افراد علاقه‌مند هم حتما با این تصور که در کلاس فلان استاد شرکت کنند تا شاید در پروژه بعدی او حضور داشته باشند، در این آموزشگاه‌ها حاضر می‌شوند. این آموزشگاه‌ها صاحب تولید نیستند و کسی دیگر سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی می‌کند و شاید استاد آن کلاس چند نفر را با خود به پروژه بعدی خود ببرد اما مجموعه ما صاحب تولید است و با هدف‌گذاری که برای استعدادهای خود انجام داده‌ایم از آن‌ها برای حضور در پروژه‌های خود دعوت می‌کنیم. همچنین یک خلاء بزرگی که در حوزه بازیگری داخل کشور ما وجود دارد، بحث مدیر برنامه است. بهترین بازیگران هم با انتخاب غلط مسیرشان عوض می‌شود و برعکس همین اتفاق هم صادق است که در این زمینه نیز با حساسیت بسیار فیلمنامه‌های کارهای خود را انتخاب می‌کنیم. نکته بسیار مهمی که باید اشاره کنم این است که درواقع حیات و ممات آکادمی «نبراس» برخلاف بسیاری از آموزشگاه‌های مختلف به بحث آموزش نیست بلکه به تولیدات خود است و حتی اگر هنرجویان آکادمی ما بخواهند در پروژه‌ای خارج از مجموعه هم کار کنند، باز در کنار آنها خواهیم بود و اگر نیاز باشد هم برای آمادگی آنها از بازیگردان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: با وجود تمام مطالبی که عرض کردم، تلاش خواهیم کرد تا از حداکثر استعدادهای خوب خود در پروژه‌های مختلف استفاده کنیم. همانطور که می‌دانید یکی از فاکتورهای ساختن یک اثر هزینه دستمزد بازیگران است که واقعا عجیب و غریب شده است و خب طبیعی است که اگر برای نقش‌هایی تنها چند بازیگر وجود داشته باشند، دستمزدهای نامعقول هم به وجود می‌آید. تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با مدیریت درست این اتفاق، نفرات با استعداد را وارد کار کنیم تا به خود اشخاص، پروژه و صنف خدمت کرده باشیم.

این تهیه‌کننده درباره برنامه‌های ویژه آکادمی «نبراس» برای کودکان و نوجوانان توضیح داد: در آکادمی «نبراس» برای کودکان و نوجوانان دو دوره تعریف کرده‌ایم که یکی از آنها مربوط به سنین ۷ تا ۱۲ سال و دیگری ۱۳ تا ۱۸ سال است و نحوه آموزش و محتویاتی که ارایه می‌شود، متفاوت خواهد بود. ما در سریال «ملکه گدایان» نیز از بچه‌های دوره دیده خودمان استفاده کردیم که تجربه بسیار خوبی هم برای آن‌ها رقم خورد. حقیقت مطلب این است که یکی از بخش‌های مهم مغفول مانده در آموزش، مربوط به همین سنین زیر ۱۸ سال است که خانواده‌ها به دلیل مباحث تحصیلی، اجتماعی و یا فرهنگی مانع آموزش آن‌ها می‌شوند و معمولا شروع دوره دیدن‌ها بعد از ۱۸ سالگی اتفاق می‌افتد.

علی طلوعی در پایان درباره سیاست کلی مجموعه خود عنوان کرد: سیاست کلی مجموعه این است که در پروژه‌های خارج از «نبراس» سرمایه‌گذاری نخواهیم کرد. اینکه در یک پروژه‌ای تمام کارهای اجرایی آن با گروهی دیگر باشد و صرفا به عنوان سرمایه‌گذار حضور داشته باشیم، اتفاق نخواهد افتاد و اگر قبلا این کار را انجام داده‌ام صرفا به این دلیل بوده است که به عنوان پیش نیاز تهیه‌کنندگی به آن نیاز داشتم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000