یک فیلم کره‌ای پس از ۶ سال به سرویس استریم چین راه یافت/ آشتی دو فرهنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۵

یک فیلم کره‌ای پس از ۶ سال به سرویس استریم چین راه یافت/ آشتی دو فرهنگ

بعد از 6 سال ممنوعیت پخش فیلم های کره ای در سرویس های استریم چین لغو شد.

به گزارش صبا به نقل از اسکرین دیلی، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی روز سه‌شنبه ۲۲ نوامبر اعلام کرد پس از ۶ سال نمایش یک فیلم از این کشور در سرویس استریم کشور چین از سر گرفته شده است و ممنوعیت اعمال شده بر تمام محتوای فرهنگی کره جنوبی به دلیل استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا نیز از سوی چین لغو شده است.

کیم یون هی دبیر ارشد امور مطبوعاتی ریاست جمهوری کره گفت، این تصمیم به مناسبت دیدار یون سوک یول رییس جمهوری کره با شی جین پینگ، رییس جمهوری چین در هفته گذشته در اندونزی اتخاذ شده است.

پیش از این گزارش شده بود که فیلم محصول ۲۰۱۹ «هتل کنار رودخانه» ساخته کارگردان کره ای هونگ سانگ سو در یک پلتفرم چینی پخش خواهد شد.

کیم در یک نشست مطبوعاتی گفت: در جریان نشست کره جنوبی و چین رییس جمهور یون بر اهمیت تبادلات فرهنگی و مردمی بین دو کشور و به ویژه نیاز به ارتباط بین نسل‌های جوان تاکید کرد. رییس جمهور شی نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد.

در کشور چین قبل از اینکه پکن در سال ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از یک کمپین تلافی جویانه اقتصادی محصولات کره ای را ممنوع کند، آثار سرگرم کننده مربوط به کشور کره جنوبی محبوبیت فراوانی داشتند.

نشست سران دو کشور کره جنوبی و چین، اولین دیدار این دو مقام در نزدیک به سه سال گذشته بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است