«مردم نگار» فوتبالی‌ها را به تلویزیون می‌آورد/ جانبازی که قیچی برگردون می‌زند

محمدحسام مدنی تهیه کننده ویژه برنامه «مردم نگار» که در این شب ها به مناسبت جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر از شبکه دو سیما پخش می شود، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره این ویژه برنامه عنوان کرد: اکنون ۵ شب از پخش ویژه برنامه «مردم نگار» را پشت سر گذاشته‌ایم. «مردم‌نگار» برنامه ای است که مهمانانش در دوره ای از زندگی شان به فوتبال وابستگی داشتند و همچنان به این رشته علاقه‌مندند. این مهمانان، دوره ای به برنامه می آیند و درباره خاطراتی که به صورت اشتراکی با یکدیگر دارند، باهم صحبت می کنند.

وی افزود: البته مهمانان هرشب متفاوتند، مثلا ما معلمانی از قبل انقلاب و بعد از آن را به برنامه آوردیم که اکنون بازنشسته هستند و یا میزبان خبرنگاران ورزشی، عکاسان و داوران بوده ایم.

این تهیه کننده ضمن بیان اینکه «مردم‌نگار» دو آیتم دارد، تصریح کرد: این ویژه برنامه آیتمی تعاملی دارد که بینندگان ویدئوی خود را همراه اسم و محل سکونتشان برایمان می فرستند و ما در برنامه پخش می کنیم. یک آیتم دیگری نیز در این ویژه برنامه وجود دارد که گزارش مردمی است، در واقع خبرنگاران و همکاران ما به سطح شهر می روند و با مردم درباره جام جهانی و حواشی و اتفاقات آن به گفتگو می پردازد و نظراتشان را می پرسند.

مدنی درباره خصیصه هایی که باعث دعوت از مهمانان این ویژه برنامه می شود، اظهار کرد: «مردم‌نگار» چهره ها را دعوت نمی کند بلکه در آن سعی می کنیم از قشری دعوت کنیم که تا به حال دیده نشده اند و جزو مردم عادی اند، مانند حاج ولی یا همان ولی الله پوراحمدی که مربی فوتبال و فوتسال در محله فلاح بود، او در زمان جنگ به جبهه می رود و یک پایش را از دست می دهد اما همچنان به مربی گریش ادامه می دهد و اکنون با دو تا عصا قیچی برگردون هم می زند. همچنین دو داوری را که در این ویژه برنامه میزبان شان بودیم تا الان در برنامه ای نرفتند و دیده نشده اند.

وی درباره پیدا کردن مهمانان «مردم‌نگار» که یکی از چالش های این ویژه برنامه نیز هست، گفت: در گروه تولید این ویژه برنامه افرادی داریم که سوژه ها و مهمان ها را از کف میدان پیدا می کنند. ناگفته نماند دعوت کردن از مهمانان سخت است، یعنی خیلی به دنبالشان می گردیم تا پیداشان می کنیم، همچنین تقریبا به خیلی ها گفتیم که به «مردم‌نگار» بیایند اما تا به حال جلوی قاب دوربین نیامده بودند و برایشان سخت بود، برای همین دعوت ما را قبول نکردند.

مدنی در پایان عنوان کرد: «مردم‌نگار» تا پایان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ هر شب ساعت ۲۲:۰۰ به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه بر آنتن شبکه دو سیما می رود. همچنین این ویژه برنامه در استودیو ۲۱ الوند ضبط می شود و اجرای آن را مجید یحیایی، بر عهده دارد.

«مردم‌نگار» ویژه برنامه شبکه دو سیما برای جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است که به تهیه‌کنندگی محمدحسام مدنی، سردبیری و کارگردانی علیرضا کاردان‌امین و نویسندگی نفیسه سادات موسوی هرشب بر قاب تلویزیون می رود.

این برنامه کاری‌ست از گروه اجتماعی شبکه دو که در ایام مختلفی همچون اربعین حسینی نیز به گفتگو با مردم راهی شده و جامانده از پیاده‌روی اربعین و پخش خاطرات ارسالی آن ها و موشنگرافیک، با عنوان «موکب مردم‌نگار» می پرداخت.

انتهای پیام/