دوران جام‌جهانی فوتبال در تلویزیون چه خبر است؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۷
صبا گزارش می‌دهد؛

دوران جام‌جهانی فوتبال در تلویزیون چه خبر است؟

تلویزیون در روزهای جام جهانی فوتبال با ویژه‌برنامه ها، سریال ها و مسابقه های متعدد به خانه ها آمده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سریال ها و برنامه های تلویزیون در روزهای جام جهانی فوتبال، برای داشتن مخاطبان بیشتر با هم به رقابت می پردازند.

همانطور که می دانید جام جهانی چند روزیست که آغاز شده است و هر کدام از برنامه های تلویزیون نیز به فراخور زمان و موضوع خود درباره این رویداد جهانی بحثی را مطرح می کنند. این روزها هم مردم بیشتر برای دیدن فوتبال پای تلویزیون می نشینند و برای اوقات فراغت و تماشای برنامه ها، سریال ها و مسابقات تلویزیون، برنامه ریزی می کنند اما در این میان اگر مخاطبان از دیدن مسابقه فوتبال خسته شوند و بخواهند شبکه دیگری را دنبال کنند، می توانند از میان چند شبکه دست به انتخاب بزنند و بر اساس سلیقه خود با قاب تلویزیون همراه شوند.

در پاییز امسال تعداد سریال های کمدی یا مجموعه هایی که از سوی مخاطبان بازخوردهای خوبی گرفته اند و همزمان با جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از تلویزیون پخش می شوند، افزایش یافته است که از میان آن ها می توان به سریال های زیر اشاره کرد.

شبکه یک

سریال «آزادی مشروط»

سریال «آزادی مشروط» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی با محوریتی طنز درباره فعالیت‌ گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا است و تلاش دارد تا مصائب و شیرینی‌های این دوران را به تصویر بکشد. این سریال در طول هفته ساعت ۲۲ پخش می شود.

برخی از بازیگران این سریال عبارتند از پوراندخت مهیمن، لیلا بوشهری، هلیا امامی، بهنوش بختیاری، حدیثه تهرانی، مریم کاویانی، شهین تسلیمی، فاطمه شکری، ساقی زینتی، فریبا ترکاشوند، صهبا شرافتی، ژاله درستکار، پرنیا کربلائی، نیوشا مدبر، غزاله اکرمی، حوریه مقدم، عاطفه رحمان پور، مهشید زاده‌‌رعیت، پریا انوری، فرناز فضلی، آرزو افشار، آرزو عطاری، پرویز فلاحی‌پور، مهران رجبی، علیرضا استادی، نیما شاهرخ‌شاهی، علیرضا مسعودی، سروش جمشیدی، عباس محبی، کاوه سماک‌باشی، حسین رفیعی، رامین راستاد و … .

سریال «گیل‌دخت»

سریال «گیل دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی با اینکه کمدی نیست و در قسمت های ابتدایی پخش خود است، بازخورد خوبی از سوی مخاطبان گرفته است. این سریال روزهای پنجشنبه و جمعه بر آنتن شبکه یک سیما در ساعت ۲۲:۱۵ پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «حکایت گلنار و اسماعیل که در میان هیاهو و مهلکه قجری تار و پود دلشون با مهر و محبت هم بافته می شود قصه و غصه عاشق و معشوقی  که اگه صد دلیل برای رفتن داشته باشند یه بهونه برای موندن پیدا می کنن و…»

از جمله بازیگران سریال «گیل دخت» می‌توان به سعید راد، میترا رفیع، رضا اکبرپور، یاسمین معاوی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، ثریا قاسمی، محمود پاک نیت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، فریبا متخصص، صالح میرزاآقایی، نفیسه روشن، حمید ابراهیمی، محمد فیلی، رویا جاویدنیا، مجید سعیدی، زیبا بنماران، فریده دریامج، امین میری، یوسف صفری بختیاری، بهزاد محسنی، مرتضی نجفی اشاره کرد.

شبکه دو

سریال «جزر و مد»

سریال‌ «جزر و مد» به تهیه‌کنندگی محسن توکل‌فرد و کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده از شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ روانه آنتن شبکه دو سیما شده است.

در  خلاصه داستان «جزر و مد» آمده است: «لطیف که سال‌ها پیش از ماهشهر به تهران مهاجرت کرده، در همان جا تشکیل خانواده داده و صاحب فرزند شده است، اکنون در آستانه بازنشستگی است اما به دلیل مشکلاتی که برای او و خانواده‌اش پیش آمده مجبور می‌شود از تهران به زادگاهش خوزستان مهاجرت کند و در خانه باغ متروکه‌ای که از پدرش به ارث رسیده به همراه خانواده‌اش مستقر شوند.»

رضا فیاضی، نصرالله رادش، علی غریب، افسانه ناصری، مهدی امینی خواه، ملیکا پارسا دوست، آیسان کرمی، ایلیا بعنونی نژاد، سیده سنا موسوی، بهاره یارمحمدی، دکتر عبدالمجید حیاتی، آزاده جدیدی، فرشته غلامی، متین نصیریان، محمد غدیر زاده  و باحضور عباس محبوب، خشایارراد، حمید لولایی، علی اصغر حیدری، فریده دریامج و….  در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه نسیم

سریال «زیر یه سقف»

سریال کمدی «زیر یه سقف» به کارگردانی سید‌حامد تهرانی‌علوی، تهیه کنندگی روشان امیری و نویسندگیمحمد تنابنده و وحید جعفری است که هر شب ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می شود.

«زیر یه سقف» روایت همسایگانی است که در یک ساختمان کنار هم با هم زندگی می کنند و چالش های مختلفی را پشت سر می‌گذارند و با تمام اختلاف و سلایق باز در کنار هم با مهر و محبت ایستاده اند.

رامین ناصر نصیر، ایمان صفا، یزدان فتوحی، نیما شاهرخ شاهی، اردشیر کاظمی، فریبا نادری، شهین تسلیمی، فاطمه شکری و … بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

شبکه امید

مجموعه «ناخونک»

شبکه امید مجموعه «ناخونک» را بازپخش می کند. این سریال طنز با استفاده از آیتم های نمایشی کوتاه چند دقیقه‌ای و شوخی با برنامه‌‌های پرمخاطب تلویزیون مانند «عصرجدید» تلاش دارد تا ضمن فرهنگسازی و نقد عادت های ناپسند شهروندی و اجتماعی فضایی شاد و مفرح را برای بیننده ایجتاد کند. این سریال چهارشنبه ها، پنجشنبه ها و جمعه ها ساعت ۲۳ از شبکه امید پخش می شود.

«ناخونک» به تهیه‌کنندگی محمد صالحیان، کارگردانی و سرپرستی نویسندگان یزدان فتوحی است و بر موضوعاتی چون کانون خانواده، اختلاف نسل‌ها، مشکلات شهروندی و آپارتمان‌نشینی، مشکلات بیمارستان‌ها، هزینه‌های درمان، فرهنگ کتابخوانی، توجه به اماکن عمومی، ورزش و سلامتی، تربیت فرزندان و موضوعاتی از این دست تمرکز دارد.

مریم امیرجلالی، عزت‌اله مهرآوران، حسین رفیعی، شهاب عباسی، ابراهیم شفیعی، یزدان فتوحی، مهرناز افلاکیان، آرش میراحمدی، نادر داهیم، ژاکلین آوازه، میرحامد تهرانی، مرتضی رستمی، محمدرضا خسروی، مهران ضیغمی و … از جمله بازیگران این سریال هستند.

همچنین تلویزیون مسابقاتی را از قبل تدارک دیده است که همچنان، مصادف با جام جهانی فوتبال پخش می شوند.

مسابقه های تلویزیونی به شرح ذیل هستند:

شبکه دو

مسابقه «محیا»

مسابقه «محیا» کاری از گروه معارف شبکه دو سیماست به تهیه کنندگی حسین نصیری، کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی، کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم روح بخش، سردبیری فقهی حجت‌الاسلام محمدنژاد و سردبیری رضا عیوضی که شنبه و یکشنبه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ روانه آنتن می‌شود. بازپخش این مسابقه روز بعد ساعت ۱۲:۱۵ خواهد بود.

شبکه پنج 

مسابقه «کهکشان»

مسابقه «کهکشان» به تهیه کنندگی کمیل سوهانی و کارگردانی مجید رستگار جمعه و شنبه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این مسابقه با اجرای سپند امیرسلیمانی به کمک فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) تهیه و تولید شده است و شرکت کنندگان در مسابقه سفری را در دل تاریخ آغاز می‌کنند.

مخاطبان در این مسابقه چهار کهکشان را مشاهده می کنند که هر کهکشان سه اتاق دارد. این اتاق‌ها شامل کارستان، دژ، سیاهچال، درخت جادو، ادبستان، کابوس، سردبیر، چاپخانه، دیدستان، خانوم جون، موسیقی، تلفنخانه، سروستان و باشگاه فضایی می‌شود. در مجموع ۱۲ بازی طراحی شده و این مسابقه نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی در ساختار و محتوا دارد.

مسابقه «کهکشانیا»

«کهکشانیا» نیز نسخه دیگری از مسابقه «کهکشان» است که برای کاربران اپلیکشین و رقیبان غیرحضوری هر شب ساعت ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه پنج سیما و شبکه امید پخش می شود.

شبکه نسیم

مسابقه «جواهر سرخ»

مسابقه «جواهر سرخ» به تهیه کنندگی محمد رحیمی و کارگردانی سجاد شهریاری با اجرای کامران تفتی در جزیره هرمز شامل ۲۰ قسمت است و مدت زمان پخش آن یک ساعت است.

مسابقه «دیدی نو»

مسابقه «دیدی نو» به تهیه کنندگی مهران میرصالحی و اجرای شهرام شکیبا به صورت مسابقه طراحی شده است که خانواده‌ها در گروه‌های مختلف در این مسابقه شرکت می‌کنند. بیشتر شرکت­ کنندگان، افراد و اشخاصی هستند که از فضای مطالعه و کتاب تقریبا دور بوده و یا به زبان ساده اهل کتاب نیستند. این برنامه چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه نسیم روی انتن می رود.

مسابقه «شوتبال»

مسابقه «شوتبال» به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد و مسعود رجبیان و کارگردانی محمد پیوندی است که در دو بخش بانوان و آقایان با اجرای سوگل طهماسبی و علی عامل هاشمی، شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش می شود.

مسابقه «آب و آتش»

فصل سوم مسابقه «آب و آتش» به تهیه کنندگی غلامرضا بختیاری با اجرای شهاب عباسی و سیاوش مفیدی ساعت ۲۳ از شبکه نسیم بر آنتن می رود.

راه یافتگان به این مسابقه با عبور از ۱۲ مرحله یعنی عبور از موانع، کیسه بوکس، موانع طنابی، سطح شیبدار، حوضچه گل، برج ارتفاع و … با یکدیگر به رقابت می پردازند.

شبکه افق

مسابقه «فامیل بازی»

«فامیل بازی» نیز با اجرای ابراهیم شفیعی و مرتضی رستمی مسابقه‌ای با محوریت خانواده است که با یادآوری نقش و جایگاه پدربزرگ و مادربزرگ در خانواده ایرانی، راهکارهایی برای پیوند نسل سوم خانواده با نسل اول را به مخاطبان خود معرفی کرده و ابعاد سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در تعامل‌های خانواده اصیل ایرانی به شیوه‌های طنز و شورانگیز مطرح کند.

این مسابقه به تهیه کنندگی سیدهاشم موسوی در روزهای چهارشنبه، پنچشنبه و جمعه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه افق پخش می‌شود.

تلوبیون آنلاین

«تله کیو جام ۲۲»

مسابقه «تله کیو جام ۲۲» با همکاری تلوبیون هر شب ساعت ۲۱:۳۰ پخش می شود و علاقه مندان می توانند از طریق تلوبیون آنلاین در مسابقه شرکت کنند.

برنامه هایی نیز ویژه جام جهانی فوتبال هستند که تکلیف شان مشخص است و مخاطبان خود را دارند، این ویژه برنامه ها به عبارت زیر است:

شبکه یک

«جام و مردم»

«جام و مردم» نگاه فراورزشی به فوتبال دارد«جام و مردم» برنامه ترکیبی است که در ایام جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ هر شب ساعت ۰۰:۳۰به صورت زنده از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

این برنامه با اجرای پیمان یوسفی، علی مغانی و مهدی شریفی هر شب به مدت ۶۰ دقیقه برای فوتبال دوستان پخش می شود.

شبکه دو

«ورزش از نگاه دو»

برنامه «ورزش از نگاه دو» به تهیه کنندگی سیدمحمدحسین میری هر شب بعد از اتمام آخرین بازی جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ حدود ساعت ۲۴ پخش می شود.

«مردم نگار»

«مردم‌نگار» ویژه برنامه شبکه دو سیما برای جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است که به تهیه‌کنندگی محمدحسام مدنی، سردبیری و کارگردانی علیرضا کاردان‌امین و نویسندگی نفیسه سادات موسوی هرشب بر قاب تلویزیون می رود.

شبکه سه

«جام ۲۰۲۲»

جام جهانی قطرویژه برنامه «جام ۲۰۲۲» ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می شود و قبل از آن برخی از مسابقات را پوشش می دهد. این ویژه برنامه با اجرای محمدرضا احمدی و محمدحسین میثاقی است.

شبکه ورزش

«دست اول»

ویژه برنامه «دست اول» به صورت روزانه و در دو نوبت و در ساعت های ۱۱ و ۱۶ اخرین اخبار و حواشی جام جهانی را به اطلاع مخاطبان شبکه ورزش سیما خواهد رساند.

«جام ۲۲»

برنامه «جام ۲۲» روزهای دوشنبه و جمعه ساعت ۲۱ از شبکه ورزش پخش می شود. این ویژه برنامه، نخستین برنامه تحلیلی معاونت سیما درباره جام جهانی قطر است که رسول مجیدی مجری اصلی آن است.

شبکه امید

«پاس گل»

«پاس گل» به تهیه کنندگی سعید شهبازی، کارگردانی علیرضا اسکندریان و اجرای هادی خضاب، یاسین معصومی و حمید دانایی است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱ در شبکه امید پخش می شود. این برنامه پس از پایان جام جهانی استعدادهایی را که در پویش این برنامه شرکت کرده اند عازم جام‌جهانی کوچک می کند.

«جام در جام»

برنامه «جام در جام» که ویژه برنامه شبکه جهانی جام جم برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با اجرای محمدرضا علیپور هر شب ساعت ۲۱:۴۵ به وقت تهران بر آنتن می رود.

شبکه نسیم

«فوتبال زندگیست»

برنامه «فوتبال زندگیست» به تهیه کنندگی الهام حاتمی هرشب ساعت ۲۳ روی آنتن می رود. این ویژه برنامه با اجرای مهبد قناعت پیشه و محمدرضا قلمبر با روایت متفاوت از مسابقات ۲۰۲۲ قطر به جریان های موازی زندگی و فوتبال و در فرمی مستند و نمایشی به آیتم های شرکت در جام جهانی و حواشی مرتبط با آن خواهد پرداخت. پیش تولید این برنامه از خردادماه آغاز شده است که بخشی از آن با اجرای رامین ناصر نصیر و نیما شاهرخ شاهی در کشور قطر ضبط شده است. در این برنامه فرهنگسازی و آشنایی مخاطب با چالش های پیرامون زندگی از زاویه دید فوتبال به نمایش گذاشته می شود.

«ورزشیا»

«ورزشیا» نیز به تهیه کنندگی پیمان یوسفی در شب های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ هر شب ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می شود. این برنامه با آیتم های تیتر۲ با اجرای مهدی حدادپور تاریخ نگار ورزشی (روایت بازی های جام جهانی پیشین)، یک خاطره (مرور خاطرات پیشکسوتان عرصه این حوزه)، یک داستان با روایت فرزاد شیر محمدی، یک ستاره با روایت حمید محمدی و آیتم سه، دو، یک روایتی سرگرم کننده از جام جهانی پیش رو را برای مخاطبان روایت می کند.

بر اساس این گزارش، تلویزیون ایران در ماه پایانی پاییز و اوایل زمستان ۱۴۰۱ برای مخاطبان سرگرمی و نشاط بیشتری را تدارک دیده است. در واقع همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ پوشش این رویداد از بیشتر برنامه ها صورت می گیرد و مخاطب در انتخاب برنامه یا سریال آزاد است و بر اساس سلیقه خود می تواند هر شبکه ای را نگاه کند و سرگرم شود.

در اینجا بیشتر بخوانید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000