کریس وو به جرم تجاوز به ۱۳ سال زندان محکوم شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۷

کریس وو به جرم تجاوز به ۱۳ سال زندان محکوم شد

کریس وو ستاره موسیقی کانادایی چینی به جرم تجاوز به 13 سال زندان محکوم شد.

به گزارش صبا به نقل از سی‌ان‌ان، یک دادگاه در پکن، کریس وو ستاره پاپ کانادایی چینی را که به نام وو ییفان نیز شناخته می شود، پس از آنکه او را در چند مورد تعرض جنسی از جمله تجاوز، گناهکار شناخت به ۱۳ سال حبس محکوم کرد. این دادگاه چینی خبر محکومیت کریس وو را در اکانت رسمی خود در پلتفرم ویبو اعلام کرد.

وو اولین بار به عنوان یکی از اعضای گروه پاپ چینی کره ای محبوب اکسو به شهرت رسید. او بعد از جدا شدن از این گروه در سال ۲۰۱۴ به صورت فردی مشغول به فعالیت شد.

این دادگاه در چین، وو را به دو مورد اتهام- تجاوز به عنف و همینطور گردآوردن جمعیت برای شرکت در فعالیت‌های در مورد فحشا- مجرم شناخت و این خواننده را به ترتیب به ۱۱٫۵ سال و ۲۲ ماه زندان محکوم کرد. بر اساس پست منتشر شده، این دادگاه در نهایت ۱۳ سال را به عنوان مدت زمان محکومیت وو قرار داد. دادگاه اعلام کرده است وو پس از اتمام دوران محکومیتش از کشور چین نیز اخراج خواهد شد.

وو در آگوست سال گذشته پس از اینکه اولین بار توسط پلیس در ماه جولای در پایتخت چین بازداشت شد، پرونده اش به مورد توجه ترین پرونده #جنیش_من_هم در چین مبدل شد.

در صفحه دادگاه وود، در زیر پست مربوط به نتیجه دادگاه اضافه شده است که مقامات سفارت کانادا در چین نیز در هنگام صدور حکم حضور داشتند. سفارت کانادا در چین اما به درخواست رسانه ها برای اظهار نظر در این مورد پاسخی نداده است.

انتهای پیام/

2 دیدگاه