برپایی نمایشگاه آثار هنری نگارگری، تذهیب و تشعیر در فرهنگسرای اندیشه | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵

برپایی نمایشگاه آثار هنری نگارگری، تذهیب و تشعیر در فرهنگسرای اندیشه

نمایشگاه آثار هنری نگارگری، تذهیب و تشعیر ویژه برنامه جدید نگارخانه اندیشه برای نمایش آثار هنرمندان رشته‌های تجسمی است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، نمایشگاه نقاشی گروهی آثار پریسا رحمانی ویژه برنامه جدید نگارخانه اندیشه برای نمایش آثار هنرمندان رشته‌های تجسمی است که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۷ برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه نقاشی آبرنگ، آثاری از پریسا رحمانی و جمعی از هنرجویان در رشته‌های نگارگری (مینیاتور)، تذهیب و تشعیر به نمایش درآمده و در معرض دید عموم علاقه‌مندان به هنر قرار می‌گیرد.

از جمله هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه می‌توان به بهاره محمدی‌اصل، سارا ساوئی، فاطمه طالبی، فاطمه افضلی، زهرا زیوری شایسته، نفیسه حاج علی اکبری مهریزی، نیکا حسینی، الهام شجاعی، الهام قنادیان، مرضیه همدانی و سعیده السادات باقری اشاره کرد.

نگارگری یا مینیاتور یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که با عنوان نقاشی ظریف شناخته می‌شود. این هنر در گذشته بیشتر برای کتاب‌آرایی ادبی، علمی و پزشکی و یا به گونه جداگانه (مرقع) استفاده می‌شده، اما امروزه از محدوده‌ی کتاب‌آرایی فراتر رفته است.

تذهیب، هنر آراستن متون، کتاب‌ها، تابلوها و آثار و بناهای هنری و تاریخی با شیوه‌های مختلف نگارگری و طراحی است. هنرمند تذهیب کار با استفاده از نقوش بدیع و زیبا و به‌کارگیری رنگ‌ها و زرکاری، آثار هنری را تزیین می‌کند.

تشعیر نیز روشی در تذهیب و نقاشی ایرانی یا نگارگری است که در آرایش کتاب یا قطعات خط و مینیاتور و مرقعات استفاده می‌شود. در تشعیرسازی، حاشیه صفحه‌ها را با نقش مایه‌هایی از حیوان، مرغ، گل و گیاه می‌آرایند.

این نمایشگاه آثار هنری روز شنبه ۵ آذرماه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در نگارخانه اندیشه فرهنگسرای اندیشه افتتاح شده و تا پنجشنبه ۱۰ آذرماه ادامه دارد. همچنین ورکشاپ گروهی در طول هفته جاری ویژه عموم علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است