«بنفشه»‌ای که در قلب کریمخان جوانه زد/ از خرید کتاب تا بازی و سرگرمی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۹
صبا گزارش می‌دهد؛

«بنفشه»‌ای که در قلب کریمخان جوانه زد/ از خرید کتاب تا بازی و سرگرمی

مجتمع فرهنگی «بنفشه» انتشارات قدیانی به تازگی فعالیت خود را در خیابان کریمخان تهران آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتابفروشی «بنفشه» انتشارات قدیانی به تازگی فعالیت خود را در خیابان کریمخان تهران آغاز کرده است؛ کتابفروشی‌ای که تمرکز خود را روی کتاب‌های کودک و نوجوان معطوف کرده و در طراحی فضا و محیط کتابفروشی نیز با استفاده از دکور خاص برای سهولت دسترسی به کتاب‌ها و درنظر گرفتن بازی‌های مختلف سعی کرده است محیطی هیجان‌انگیز برای کودکان فراهم کند.

این کتابفروشی مدرن، از ۲۱ آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرده است اما ۲۶ آبان ماه همزمان با سی‌امین هفته کتاب با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. در این مراسم نادر قدیانی مدیر انتشارات قدیانی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

همچنین در این مراسم وزیر ارشاد با خرید کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» از یکی از کتابفروشی‌های زاهدان از «سامانه خرید از کتابفروشی» رونمایی کرد.

هنگام عبور از خیابان کریمخان دکوراسیون کودکانه با رنگ‌های بنفش و با بهره‌گیری از المان‌هایی از دل داستان‌های قدیمی روی درب ورودی یک کتابفروشی نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

روی سردر ورودی عبارت «مجتمع تخصصی کتاب و محصولات فرهنگی کودک و نوجوان بنفشه» نوشته شده است بنابراین انتظار می‌رود پس از ورود به این ساختمان چندطبقه علی‌رغم ارائه کتاب، با محصولات فرهنگی نیز مواجه باشیم.

محیط داخلی این کتابفروشی همچون نامش با نور و رنگ‌های بنفش تزئین شده است. هنگام ورود و در قسمت چپ این سالن، قفسه‌ای پر از گل و گلدان‌های متنوع توجه را به خود جلب می‌کند. طبقه اول که به کتاب‌های جوان و بزرگسال اختصاص دارد با قفسه کتاب‌های «مذهبی»، «دفاع مقدس»، «تاریخ ایران»، «تاریخ جهارن»، «ادبیات»، «مدیریت کسب و کار» و… آغاز می‌شود. در قسمت میانی سالن میزی به تازه‌های انتشارات قدیانی اختصاص پیدا کرده است که در آن رمان‌های کودک و نوجوان و مجموعه داستان‌های نوبت چاپ اول برای بازدیدکنندگان معرفی شده است.

در این طبقه همچنین محیطی به نام «بالکن کتاب‌خوانی» درنظر گرفته شده است که در آن مخاطبان بدون نیاز به خریدن کتاب، می‌توانند بنشینند و کتابی که دوست دارند، بخوانند.

طبقه دوم این مجتمع به لوازم التحریر و کتاب‌های مخصوص کودک و نوجوان اختصاص دارد. یکی از فروشندگان این بخش در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: در این مدت کوتاهی که فعالیت خود را آغاز کرده ایم استقبال مخاطبان خوب بوده است و مخصوصا این طبقه موردتوجه بچه‌ها قرار داشته است.

او درباره فراهم کردن امکانات تفریحی برای کودکان گفت: بچه‌ها در اینجا علاوه بر خرید کتاب می‌توانند بازی کنند و سرگرم باشند. مثلا گاهی همکاران ما نیز با بچه‌ها بازی می‌کنند یا گاهی دورهم جمع می‌شوند و کتاب می‌خوانند که فضای خیلی جالبی‌ست.

در این میان نیز ۲ کودک حدودا ۴-۵ ساله همراه مادر خود به طبقه دوم فروشگاه می‌آیند. بچه ها با هیجان سمت یکی از قفسه‌ها می‌دوند و اولین کتابی را که دستشان می‌رسد، از قفسه برمی‌دارند. در طرفی دیگر یک پسربچه خردسال مشغول بازی با کتاب‌های عروسکی روی میز است.

در طبقه سوم اما فضا کمی متفاوت‌تر می‌شود؛ در سومین طبقه از مجتمع فرهنگی «بنفشه» صنایع دستی ارائه شده است و گوشه‌ای از این طبقه به یک کافه اختصاص پیدا کرده است که هنوز چراغ‌های آن خاموش است. طبق گفته فروشنده این بخش کافه مجتمع «بنفشه» از اواسط آذرماه میزبان مخاطبان خواهد بود.

طبقه چهارم به اسباب‌بازی‌های کودکانه اختصاص دارد. در این طبقه که به نظر می‌رسد مکان موردعلاقه بچه‌‌هاست چند کتاب ps5 درنظر گرفته شده و امکان استفاده از آن‌ها فراهم است.

کتابفروشی «بنفشه» همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب میزبان مخاطبان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000