«استودیو هشت» فضای تعاملی ایجاد می‌کند/ اعتمادسازی رکن اول گفتگو با هنرمندان است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴
تهیه کننده برنامه در گفتگو با صبا:

«استودیو هشت» فضای تعاملی ایجاد می‌کند/ اعتمادسازی رکن اول گفتگو با هنرمندان است

محمد بخشایش تهیه کننده برنامه «استودیو هشت» درباره این برنامه رادیویی که شنبه تا چهارشنبه از رادیو نمایش پخش می شود، مطالبی را بیان کرد.

محمد بخشایش تهیه کننده برنامه های رادیویی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره «استودیو هشت» برنامه رادیویی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ از امواج شبکه رادیویی نمایش پخش می شود، گفت: «استودیو هشت» سعی در فراهم کردن فضایی تعاملی با چهره ها و هنرمندان سینما، تئاترو تلویزیون دارد و در اولویت های بعدی برقراری ارتباط با هنرمندان دیگر رشته های هنری را رویکرد خودش قرار داده است و اینگونه از ۶ ماه پیش، مجددا فعالیتش را آغاز کرده است.

وی درباره سیاست های این برنامه تصریح کرد: یکی از اهدافمان این بود که گفتگو با چهره ها به نوعی باشد که هم این افراد رادیو نمایش را به عنوان یکی از رادیوهایی که به صورت تخصصی به نمایش و هنر می پردازد، بشناسند و هم اینکه خودشان را با این شبکه رادیویی محرم و آن را خانه خودشان بدانند. همچنین این برنامه مرجعیت اطلاعاتی داشته باشد و با حفظ امانت، گفتگوها را منتشر کند.

این تهیه کننده ادامه داد: در این مدت برخی از هنرمندان به دلیل مشکلات خود ترجیح می دادند به تلویزیون نیایند و ارتباط خودشان را قطع و یا کم کرده بودند که ما سعی کردیم با آن ها وارد گفتگو شویم.

بخشایش اظهار کرد: «استودیو هشت» گاه با اطلاع رسانی برخی اخبار و اطلاعات دچار چالش شده است و برخی اوقات نیز با موفقیت مسیرش را گذرانده است مثلا در یکی از گفتگوهای این برنامه، درباره خداحافظی حمید جبلی صحبت کردیم که بعد از پخش آن، از ایشان دلجویی کردند و برای پیشنهاد دادن کارهای متفاوتی به سراغشان رفتند.

وی ضمن بیان اینکه نکته مهم در ارتباط با هنرمندان اعتمادسازی است، گفت: خیلی از چهره ها به دلیل اینکه وارد حاشیه نشوند، انتظار دارند مطالبی که مطرح می کنند با حفظ امانت رسانه ای شود و کمترین دخل و تصرف داخلش پیش بیاید که باعث کدورت مجدد آن ها با صداوسیما نشود. خوشبختانه رادیو نمایش به دلیل فضای تخصصی که دارد می تواند این اتفاق را رقم زند و اگر مصاحبه ای هم می شود با نگاه تخصصی به مخاطب منتقل کند.

بخشایش خاطرنشان کرد: ما به سراغ هنرمندان متعهد می رویم، یعنی به سراغ آن افرادی که همچنان به فضای هنری کشور و مخاطب تعهد دارند و به آنچه که برای مخاطب مهم است از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی اهمیت می دهند، می پردازیم. متاسفانه برخی هنرمندان در این روزها اسیر برخی مسائل و شرایط حاشیه ساز شده اند که ما هم سعی کردیم نسبت به آن ها موضع دیگری داشته باشیم.

وی درباره افرادی که «استودیو هشت» با آن ها به گفتگو می پردازد، عنوان کرد: مهمانان ما به چند دسته تقسیم می شوند؛ یک دسته آن هایی هستند که خیلی وقت است از آنها خبری نیست و یا کم کار بوده اند. دسته دیگر دلگیر بوده اند و بنا بر مسائلی ترجیح می دادند، سکوت کنند و همچنین افراد یا گروه هایی هستند که تئاتری را روی صحنه اجرا می روند یا فیلمی را روی پرده سینما در حال اکران دارند و یا در وی او دی ها و تلویزیون، برنامه ای برای پخش دارند. برخی اوقات نیز مخاطبانمان درخواست می دهند که از یک مهمان دعوت کنیم و ما هم به نگاه آن ها توجه می کنیم.

تهیه کننده «صحنه» ضمن اشاره به اینکه خاصیت «استودیو هشت» و در کل برنامه هایی که انجام می دهد، بداهه بودن و از پیش تعیین نشدن مهمانان و برنامه هاست، تصریح کرد: در این برنامه به سراغ افرادی می رویم که در خبرها و اتفاقات روز از آن ها نامی برده شده است و یا به گونه ای این اخبار با آن ها ارتباط دارد. همچنین برنامه ریزی درازمدت ما منتهی به برنامه ها و مهمانانی می شود که برنامه ای برای پخش، فیلمی برای اکران و یا نمایشی برای اجرا دارند که آن ها را در اولویت های گفتگو قرار می دهیم مگر این که در زمان جشنواره، تولد شخصی هنرمند و یا مناسبتی خاص باشیم.

وی درباره مهمانانی که به زودی از آن ها دعوت می شود، گفت: باتوجه به اینکه در شرایطی هستیم که گیشه های سینما و تئاتر دچار مشکل فروش هستند، برنامه ریزی مان این است که از بازیگران وکارگردان فیلم هایی دعوت کنیم که اکنون در حال اکران هستند تا به فروش بیشترشان کمک کنیم و فضای هنری را پویا نگه داریم.

بخشایش افزود: همچنین قصد داریم در برنامه های پیش رو از هنرمندان موسیقی دعوت کنیم که قبلا برنامه ای داشتند و مورد استقبال قرار گرفتند؛ افرادی چون محمد علیزاده، سالار عقیلی، فرزاد فرزین یا بهنام بانی را در لیست دعوت داریم تا به «استودیو هشت» بیایند و از دغدغه هایشان بگویند زیرا که این قشر در زمان کرونا و عملا بیکار شدند و در این روزها باتوجه به اتفاقاتی که افتاده است، نمی توانند کنسرت بگذارند و اکنون بسیار آسیب پذیرند.

وی اظهار کرد: به قول جواد خیابانی نقطه ضعف ما نقطه قوت ماست. بیشتر در قسمت هایی دچار چالش می شویم و برای مان سخت تر است که با هنرمندانی گفتگو داریم که فضای اعتماد آن ها به رسانه از بین رفته است و باید آن ها را راضی کنیم تا با ما به گفتگو بنشینند. همچنین مجبوریم این گفتگوها را به سویی هدایت کنیم که برای این هنرمندان و همچنین رسانه مشکلی پیش نیاید. اگر مصاحبه خوب باشد برای مان فرصت ایجاد می کند اما اگر خوب نباشد موجب دردسر می شود.

محمد بخشایش در پایان درباره تغییر مجری و گوینده این برنامه عنوان کرد: پیش از این مصطفی امامی، گوینده خوب و با سابقه رادیو مسئولیت اجرای این برنامه را برعهده داشتند اما به دلیل اینکه در تلویزیون برنامه دیگری برای پخش داشتند، بسیار درگیر بودند و نمی توانستند به همکاری با ما ادامه دهند.

برنامه «استودیو هشت» به تهیه کنندگی محمد بخشایش از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۰۰ به مدت ۹۰ دقیقه از شبکه رادیویی نمایش بر امواج رادیو پخش می شود.

در توضیح این برنامه آمده است: «برنامه ای بدون مقدمه و بی تعارف پیرامون مهم ترین اخبار فرهنگی، هنری، سینمایی و موسیقیایی و…که البته این و غیره از بقیه اش خیلی مهمتره….در استودیو هشت هم خاطرات قدیم زنده میشه هم خاطرات جدید ساخته میشه، ما جنجالی نیستیم اما…»

برخی دیگر از عوامل «استودیو هشت» عبارتند از محمدحسین امیدی گوینده، مهرناز شعبانی و شیما شیرازی کارشناس بخش فرهنگی، میثم کریمی کارشناس بخش ورزشی، زهرا رحیم‌حسینی آیتم ساز، الهام قبادی روابط عمومی، عطیه موذن کارشناس فرهنگی و شادی شیخ زاده هماهنگی و روابط عمومی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است