سرنوشت یک ایستگاه فضایی در «خداحافظ عمو میر» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۳

سرنوشت یک ایستگاه فضایی در «خداحافظ عمو میر»

کتاب «خداحافظ عمو میر» به نویسندگی حمید نوایی‌لواسانی از مجموعه «داستان‌هایی از تاریخ علم معاصر» منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «خداحافظ عمو میر» به نویسندگی حمید نوایی‌لواسانی و با تصویرگری ریحانه آل‌شیخ از مجموعه «داستان‌هایی از تاریخ علم معاصر»، کتاب جدید انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در قالبی داستانی سرنوشت ایستگاه فضایی میر و تاثیر آن در پیشرفت علم را برای نوجوانان ۱۲ سال به بالا (گروه سنی نونگاه) روایت می‌کند.

در خلاصه این کتاب آمده است: «بشر در زندگی چند هزارساله روی سیاره زمین با قدرت تخیل و توانایی کنجکاوی و پرسشگری توانسته قوانین طبیعت را بشناسد و زندگی خود را تغییر دهد. شکافتن اتم و فهم کارکرد آن، آشکارسازی ژن‌ها و نقش آن‌ها در هسته سلول زنده، ابداع رایانه‌ها و هوش مصنوعی و نیز سفر به آسمان و فضای بیکران از مهم‌ترین دستاوردهای دانشمندان در صد سال اخیر بوده است. این فناوری‌های علوم جدید توانسته است شکل زندگی امروز ما را نسبت به گذشته به کلی تغییر دهد و رؤیاهای جذاب و حیرت‌انگیزی برای ساخت دنیای پیش روی ما فراهم کند.»

«داستان‌هایی از تاریخ معاصر» بینش علمی کودکان و نوجوانان را رشد می‌دهد و دریچه تازه و شگفت‌انگیزی به تخیل و کنجکاوی آنان باز می‌کند تا بتوانند با خودباوری و خلاقیت، نقش‌آفرین فردایی بهتر باشند.

کتاب «خداحافظ عمو میر» در ۳۱ صفحه و به قیمت ۳۲هزار تومان با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی Digikanoon.ir  تهیه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است