«قلندرو» را در شهرزاد ببینید/ روایتی سوررئال از ترس‌های انسان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵

«قلندرو» را در شهرزاد ببینید/ روایتی سوررئال از ترس‌های انسان

نمایش «قلندرو» این شب ها در تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، عرصه هنرهای نمایشی آخرین روزهای خود در پاییز ۱۴۰۱ را پشت سر می‌گذارد، با وجود افت محسوس در اجرای آثار نمایشی در تماشاخانه های شهر تهران اما همچنان گروه های نمایشی با آماده کردن آثار خود میزبان مخاطبان هستند.

نمایش «قلندرو» به نویسندگی مشترک هانیه بهاری و علی محمدنژاد و با کارگردانی امیرعلی ابراهیمی این شب ها راهی پردیس تئاتر شهرزاد شده و هر شب از ساعت ۱۸ به مدت یک ساعت میزبان مخاطبان است.

«قلندرو» از جمله آثار پر بازیگر تئاتر در آذر ماه است، نمایشی که در بخش توضیحات به عنوان اثری سوررئال معرفی شده و در خلاصه داستان آن آمده است: دستم رو فشار دادی، گرمای دستت توی خونم چرخید و به قلبم رسید. تپید، گفتی:«ما آدم ها به خاطر ترس هامونه که زنده‌ایم، از همون انسان نخستینش حساب کن اونایی که از یه صدای خیلی دور ترسیدن، فرار کردن و زنده موندن، اونایی که رفتن کشف کنن مردن. اونایی که نترسیدن مردن … اونایی که نترسیدن مردن.

علی محمدنژاد، گندم محمدی، محمد علیزاده، نیلوفر زینلی، الهه کوه بر، یحیی ایزدپناه، علی تیمورفامیان، عسل شهبازی، هلما بهشتی و سیاوش مشتاقی بازیگرانی هستند که در نمایش «قلندرو» روی صحنه می روند.

امیرعلی ابراهیمی کارگردان این نمایش طی یادداشتی درباره اجرای «قلندرو» آورده است: «در لحظه بودن تیاتر، زیست شرایط اجتماعی و بیان نگاه ما نسبت به شرایط همچنین تلاش برای تأثیرگذاری بر اندیشه جاری اجتماعی و در نهایت بیان آن چیز که در قلب، روح، وجود، اندیشه… ما به عنوان افرادی که پذیرفته ایم، روی صحنه بودن، قسمتی جاری از زیست ماست.»

پردیس تئاتر شهرزاد از جمله تماشاخانه های خصوصی فعال در پاییز امسال بوده که آثار متفاوتی را روی صحنه خود دیده است، حال با نزدیک شدن به دی ماه و شروع تمرین های گروه های نمایشی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر باید دید شروع فصل زمستان تئاتر ایران با حضور و اجرای چه آثاری روبرو خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است