«بی‌آبان» فیلم شریفی است/ چرا اکثر فیلم‌ها در تهران ساخته می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
صحرا اسداللهی در گفتگو با صبا:

«بی‌آبان» فیلم شریفی است/ چرا اکثر فیلم‌ها در تهران ساخته می‌شوند

بازیگر فیلم در حال اکران «بی آبان» معتقدست این نقش را به درستی انتخاب و ایفا کرده است.

صحرا اسداللهی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره حضورش در فیلم سینمایی «بی‌آبان» ساخته مهرداد کوروش نیا که در سینماهای هنروتجربه زیرمجموعه مرکز گسترش اکران شده است، اظهار کرد: من آقای کوروش‌نیا را از تئاتر می‌شناسم و به داشته‌های فنی وی ایمان دارم. وی کارگردان آگاه و با دانشی است که روی کار خود تسلط کامل دارد برای همین وقتی ایشان پیشنهاد حضور در این فیلم را به من دادند بدون هیچ شکی بازی در آن را پذیرفیتم.

وی افزود: جدا از حضور کارگردان، «بی‌آبان» به نظرم به لحاظ ساختار سینمایی یکی از کارهای خوب سینما محسوب می‌شود که متاسفانه به دلیل فضایی که هم اکنون بر سینما حاکم شده چندان که باید دیده نشد. این فیلم به موضوعی انسانی توجه دارد که در جامعه امروز نگاه و توجه به آن جز ضروریات است.

اسداللهی درباره الزام پرداختن به این موضوعات در کارهای سینمایی نیز چنین توضیح داد: سینما جدا از سرگرمی، رسالت دیگری هم دارد آنهم فرهنگ‌سازی است که آثار نمایشی می‌تواند انجام دهد. فیلم «بی‌آبان» در این راستا قدم برمی‌دارد ولی نکته جالب‌تر اینکه در این اثر سینمایی سعی نشده مفاهیم به زبانی رو و مستقیم بیان شود برای همین هر آنچه می‌بینیم در داخل قصه رخ می‌دهد.

این بازیگر درباره ملاک‌هایش برای انتخاب نقش‌ها گفت: به عنوان یک بازیگر که آن را به صورت حرفه انجام می‌دهم معمولاً به دو طریق برای حضور در آثار سینمایی انتخاب می‌شوم؛ ابتدا آثاری است که خود حضور در آن را می‌پذیرم چون داستان و فیلمنامه را دوست دارم. «بی‌آبان» یکی از این کارهاست اما در کنار این دست تولیدات آثار دیگری هم هستند که انتخاب می‌شوم و خودم نقشی در آن ندارم. این آثار جزو الزامات بازیگران حرفه‌ای است اما دوست دارم شرایط به گونه‌ای شود که بتوانم بیشتر انتخاب کننده باشم.

وی درباره گروه بازیگران فیلم «بی‌آبان» گفت: این فیلم را نباید کاری کم هزینه دانست چون به نظر اینگونه نبود؛ حداقل من چنین احساسی در زمان ساخت کار نداشتم. در حقیقت این فیلم توانسته بود از امکانات موجود به بهترین نحو سود برد برای همین نیز به نظرم از هزینه‌های اضافی پرهیز شده بود. مطلب دیگر به گروه بازیگران این فیلم مربوط می‌شود. این کار از یک گروه همدل بهره برده است. برای همین خاطره ای که برای هر یک از ما از «بی‌آبان» رقم خورده اتفاقی خوب محسوب می‌شود.

طبیعتی که در این فیلم شاهدیم به واقعی یکی از بکرترین نقاط کشورمان است

وی درباره لوکیشن این فیلم نیز توضیح داد: «بی‌آبان» در تالش جلوی دوربین رفته است. طبیعتی که در این فیلم شاهدیم به واقعی یکی از بکرترین نقاط کشورمان است. وقتی چنین محل‌هایی برای فیلمبرداری در کشورمان وجود دارد این سوال برایم پیش می‌آید چرا اکثر فیلم‌های سینمایی باید در تهران جلوی دوربین رود. درضمن وقتی فیلمی در دیگر شهر فیلمبرداری می‌شود به لحاظ رنگ، گوناگونی بیشتری دارد برای همین در جذب تماشاگر نیز موفق‌تر خواهد بود.

این بازیگر درباره اکران این فیلم سینمایی چنین توضیح داد: فیلم‌‌هایی نظیر «بی‌آبان» کارهای خاص برای مخاطبان خاص هستند اما این به آن معنا نیست این دست تولیدات نمی‌توانند با تماشاگر عام ارتباط برقرار کنند چون به شخصه از عکس‌العمل مردمی که فیلم را تماشا کردند دریافتم قصه مورد پسندشان بوده است. این کار تلاش دارد موضوعی شریف را محور قرار دهد بدون اینکه بخواهد شعاری مستقیم و رو دهد. برای رسیدن به این خواسته نیز شرط اول غنای فیلمنامه است؛ اتفاقی که در ساخته کوروش‌نیا (بی‌آبان) به خوبی مدنظر قرار می گیرد.

وی در انتهای این گفتگو گفت: هیچ بازیگری دوست ندارد کار ضعیف در پرونده کار خود داشته باشد. من نیز از این قاعده مستثنا نیستم اما باید توجه داشت که یک بازیگر همانگونه که پیشتر گفتم تنها برای کارهایی خود انتخاب کننده نیست بلکه در شرایط فعلی معمولا انتخاب می شود. در این وضعیت تلاشم این است کیفیت بازی خود را به اندازه‌ای رشد دهم که اکثر مواقع خود انتخاب کننده باشم.

رضا اخلاقی راد، علیرضا استادی، نسیم ادبی، صحرا اسدالهی، بابک نوری، رضا حیدری، رضا رباط‌جزی، الهام شعبانی، سمیه برجی، حسین کشفی اصل، ندا حسینی، رحمان محمدی، آرمان اسماعیلی، منصور صوفی، سعید امین‌دوست، رسول دژاگه، محبت قاسمی، نرگس موسوی‌زاده و بازیگر خردسال: آراسا آقایی از جمله نقش آفرینان این فیلم سینمایی به تهیه کنندگی علی محمد قاسمی هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است