«ماجرا» سراغ موسیقی «کوچک جنگلی» می‌رود

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «ماجرا» عنوان یكی از برنامه های مستند این شبكه رادیویی است، كه در قالب گزارش به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجراهای معروف می پردازد.

این برنامه روز جمعه 11 آذر 1401 به مناسبت سالروز درگذشت میرزا کوچک‌خان جنگلی، رهبر نهضت جنگل به سراغ موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی«کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی با موسیقی سیدمحمد میرزمانی می رود.

انسیه شمس‌اللهی تهیه کننده «ماجرا» گفت: مجموعه «کوچک جنگلی» یکی از سریال‌های تلویزیون در دهه شصت است که در ژانر تاریخی – سیاسی بخشی از حماسه‌های میرزا کوچک خان جنگلی و قیام جنگل را به تصویر می‌کشد و در کنار تصویر موسیقی تیتراژ سریال به آهنگسازی سیدمحمد میرزمانی و خوانندگی ناصر مسعودی است که با آن تم گیلکی و نوای برآمده از تاریخ گیلان طعم تماشای یک سریال حماسی – تاریخی را شیرین کرده است.

وی افزود: در این قسمت از «ماجرا» به مناسبت سالروز درگذشت میرزاکوچک خان جنگلی به گفتگو با سیدمحمد میرزمانی به بررسی ترانه تیتراژ این سریال می پردازیم و جویای این می شویم که این ترانه از کجا آمده است.

شمس اللهی در پایان گفت: در این مستند از زبان سیدمحمد میرزمانی آهنگساز موسیقی و تیتراژ فیلم درباره ترانه تیتراژ سریال «کوچک جنگلی» می شنویم که برگرفته شده از یک ترانه قدیمی محلی است که حتی منصوب به خواهر خود میرزاکوچک خان است و در بخشی از گفتگو آهنگساز این تیتراژ به اعتراض جمعی از بزرگان گیلان درباره خوانندگی این اثر توسط تورج زاهدی و بازخوانی آن توسط ناصر مسعودی خواننده گیلکی اشاره می کند.

مستند «ماجرا» به تهیه كنندگی انسیه شمس‌اللهی روز جمعه 11 آذر 1401 ساعت ۱۲:۳۰ بر امواج رادیو صبا پخش می شود.

انتهای پیام/