«واکاندا تا ابد»؛ پلی شایسته بین فاز چهار و پنج دنیای مارول | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۷
با آثار تصویری روز جهان آشنا شوید؛

«واکاندا تا ابد»؛ پلی شایسته بین فاز چهار و پنج دنیای مارول

فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» این روزها در سینماهای جهان روی پرده رفته است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» (Black Panther: Wakanda Forever) نام فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول ۲۰۲۲ است که براساس کاراکتر پلنگ سیاه کتاب های کمیک مارول به تهیه کنندگی استودیوی مارول و پخش کنندگی دیزنی ساخته شده است.

این فیلم که دنباله فیلم «پلنگ سیاه» (۲۰۱۸) و سی‌امین فیلم دنیای سینمایی مارول است به مانند قسمت قبل توسط رایان کوگلر کارگردانی شده است. کوگلر فیلمنامه این کار را نیز به صورت مشترک با جو رابرت کول نوشته است.

نکاتی درباره فیلم

تنوش هوئرتا که در فیلم نقش فرمانروای یک قلمروی زیرآب را برعهده دارد، شنا کردن بلد نبود. وقتی کوگلر به او پیشنهاد بازی در این نقش را داد و از مهارت این بازیگر در شنا پرسید، هوئرتا پاسخ داد من تا به حال غرق نشده ام. این بازیگر پس از آن برای آماده شدن در این نقش به یادگیری شنا پرداخت.

رایان کوگلر درباره تجربه ساخت فیلم بدون حضور چادویک بوزمن گفت که سخت ترین کار عمرش را انجام داده است. چادویک بوزمن بازیگر نقش اصلی قسمت اول این فیلم بود که سال ۲۰۲۰ در سن ۴۳ سالگی براثر بیماری سرطان از دنیا رفت.

دنیل کالویا قرار بود در این فیلم دوباره به نقش قبلی اش کاراکتر وکابی برگردد که به دلیل مشکلات مربوط به برنامه ریزی از پروژه خارج شد. او در همان زمان مشغول بازی در فیلم «نُچ» بود.

کوین فایگی رییس مارول در جولای سال ۲۰۲۲ اعلام کرد این فیلم اوج و انتهای فاز ۴ دنیای سینمایی مارول را نشان خواهد داد.

نقدهای کوتاه درباره فیلم

از تعداد ۳۸۷ منتقدی که فیلم «واکاندا تا ابد» را دیده اند، در وبسایت راتن تومیتوز این فیلم امتیاز ۸۴ درصد را کسب کرده است.

سارا مارس منتقد درباره فیلم چنین نوشت: «واکاندا تا ابد» یک نامه عاشقانه به یک دوست از دست رفته و به نوعی مسیری برای غم و اندوه عمومی است.

روبن روزاریو منتقد میامی درباره فیلم گفت: این فیلم نه تنها ادای احترامی قدرتمند به ستاره ای است که دیگر حضورش بر پرده سینما هرگز تکرار نمی شود بلکه همچنین یک مسیر رو به جلو برای کمپانی مارول است.

کیمبرلی ر‌ه‌یس منتقد مجله فیلم ایرلند درباره فیلم نوشت: به مانند قسمت اول، این فیلم نیز از ما می‌خواهد این مساله را بدانیم، اینکه چرا و در چه زمانی انتقام بیهوده است و تفاوت بین یک ضدقهرمان و یک ضدشرور در چیست؟

ملانی مک فارلند منتقد سالون.کام نیز درباره فیلم نوشت: ممکن است این فیلم کامل ترین کار مارول نباشد اما شایستگی خود را برای پل بودن بین فاز چهارم و پنجم دنیای مارول نشان می دهد.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است