محمود کلاری «آینه» را به جشنواره فیلم فجر می‌رساند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
بازگشت به کارگردانی پس از 22 سال؛

محمود کلاری «آینه» را به جشنواره فیلم فجر می‌رساند؟

محمود کلاری فیلمبردار مطرح سینمای کشور بعد از سال ها بار دیگر بر صندلی کارگردانی تکیه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، در فاصله نزدیک به دو ماه تا برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌ها درباره حضور کارگردانان مطرح سینما در این رویداد مهم فرهنگی و هنری آغاز شده است.

محمود کلاری که در اذهان اهالی سینما به عنوان یکی از بزرگترین فیلمبرداران دهه‌های گذشته یاد می‌شود، تیر ماه سال جاری پروانه ساخت فیلم سینمایی «آینه» را دریافت کرد تا رسما خود را آماده کارگردانی سومین فیلم خود کند.

وی پیش از این در سال ۱۳۷۵ فیلم سینمایی «ابر و آفتاب» را کارگردانی کرد؛ فیلمی که بازیگرانی همچون امیر پایور و محمدرضا شریفی‌نیا نقش‌های نخست آن را ایفا می‌کردند. کلاری چهار سال بعد فیلم سینمایی «رقص با رویا» را کارگردانی کرد، فیلمی که بار دیگر شاهد همکاری او با امیر پایور به عنوان بازیگر بود، در این فیلم اما محمدرضا فروتن که دوران اوج خود در بازیگری را می‌گذارند نقش اول را ایفا می‌کرد.

پس از ساخت دو فیلم اول، کلاری تمام تمرکز خود را روی حرفه فیلمبرداری گذاشت و توانست در آثار پرتعداد و درخشانی همکاری داشته باشد. وی در کارنامه خود به عنوان فیلمبردار و مدیر فیلمبرداری ۵ سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را می بیند.

حال کلاری بار دیگر می‌خواهد بر مسند کارگردانی تکیه کند. وی برای ساخت فیلم سینمایی «آینه» با علی اوجی در مقام تهیه کننده همکاری خواهد کرد. با وجود دریافت پروانه ساخت این اثر در تیر ماه سال جاری هنوز اخباری درباره مراحل ساخت و یا فیلمبرداری آن شنیده نشده است.

حال باید دید که آیا کلاری می‌تواند فیلم سوم خود را برای حضور در دوره جدید جشنواره فیلم فجر آماده کند یا خیر.

«آینه» به تهیه‌کنندگی علی اوجی و کارگردانی و نویسندگی محمود کلاری ساخته می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است