جشنواره تئاتر فجر همچنان مشکل اسپانسر دارد/ آثاری از جهان اعلام آمادگی کرده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۹
کوروش زارعی در گفتگو با صبا:

جشنواره تئاتر فجر همچنان مشکل اسپانسر دارد/ آثاری از جهان اعلام آمادگی کرده‌اند

دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر آخرین خبرهای این رویداد را تشریح کرد.

کوروش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره آخرین وضعیت برگزاری جشنواره تئاتر فجر در دوره چهل و یکم خود گفت: خدا را شکر مسیر برگزاری جشنواره تئاتر فجر در این دوره هم در حال طی شدن است، اما مشکل اصلی ما جذب سرمایه و بودجه برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی است.

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه هنوز در جذب اسپانسر برای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر دچار مشکل هستیم و دبیرخانه در حال بررسی و گفتگو برای حل مشکل مالی این دوره از جشنواره است.

دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره دلیل فقدان رغبت سرمایه گذاران برای همکاری با رویداد تئاتری فجر نسبت به جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: طبیعتا جشنواره فیلم فجر برای اسپانسرها جذابتر است، زیرا در این جشنواره بازیگران مطرح و سلبریتی‌ها حضور دارند که می‌توانند در تبلیغات بهتر و بیشتر اسپانسر موثر باشند اما جشنواره تئاتر شاید برایشان این جذابیت‌ها و تبلیغات را به همراه نداشته باشد.

زارعی درباره روند برگزاری بخش استانی جشنواره تئاتر فجر افزود: بازبین‌های بخش مسابقه‌ صحنه‌ای برای آثار تولیدی از پانزدهم آذر ماه راهی استان ها می‌شوند تا به طور رسمی بازبینی برای آثاری که اختصاصا برای فجر امسال آماده شده‌اند، آغاز شود.

وی در همین رابطه تاکید کرد: علاوه بر آن جشنواره‌های تئاتر استانی هم تا ۲۰ آذر ماه به پایان خواهد رسید و برگزیدگانشان مشخص می شود، برگزیدگان جشنواره‌های استانی به جشنواره منطقه‌ای راه می‌یابند و درنهایت برگزیدگان جشنواره منطقه به صورت مستقیم راهی جشنواره بین المللی تئاتر فجر خواهند شد.

این مسئول نمایشی درباره آغاز به کار دوباره جشنواره تئاتر منطقه‌ای بعد از ۹ سال تعطیلی افزود: این جشنواره پس از تعطیلی طولانی مدت از اول تا بیستم دی ماه در استان های کرمانشاه، بوشهر، مازندران، فارس و خراسان رضوی برگزار خواهند شد و همانطور که پیشتر اشاره که برگزیدگان آنها مستقیما راهی فجر می شوند.

زارعی درباره برگزاری بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر افزود: آثاری از سراسر جهان برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند، این آثار در حال حاضر در حال بازبینی هستند و به زودی اخبار فهرست نهایی آنها منتشر خواهد شد، علاوه بر آن هنرمندانی از ایران که طی سال گذشته آثاری روی صحنه داشتند می‌توانند آثار خود را برای حضور در این بخش ارائه دهند تا در صورت پذیرش جدول بخش بین الملل کامل شود.

دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در پایان درباره شیوه تبلیغات در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر خاطرنشان کرد: امسال تلویزیون‌های اینرنتی و تبلیغات محیطی مهمترین نقاط هدف دبیرخانه برای تبلیغات هستند، علاوه بر آن فضای مجازی هم همچنان بستری برای تبلیغات محسوب می‌شود که با توجه به شرایط موجود از آنها بهره گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است