«دنیای عجیب»؛ آیا دیزنی فرمول موفقیتش را فراموش کرده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵
با آثار تصویری روز جهان آشنا شوید؛

«دنیای عجیب»؛ آیا دیزنی فرمول موفقیتش را فراموش کرده است

انیمیشن «دنیای عجیب» که به عنوان شصت و یکمین کار بلند دیزنی به شمار می آید این روزها در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

 به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، «دنیای عجیب» (Strange World) نام جدیدترین انیمیشن کمپانی دیزنی است که در ژانر ماجراجویی و علمی تخیلی تولید شده و به عنوان شصت و یکمین انیمیشن بلند کمپانی دیزنی شناخته می شود. جیک جیلنهال، دنیس کواید و جابوکی یانگ-وایت صداپیشگان این انیمیشن به کارگردانی دان هال هستند.

داستان «دنیای عجیب» درباره خانواده افسانه‌ای کِلِیدها (Clade) است؛ خانواده‌ای از کاشفان که اختلافات میان‌شان تهدیدی برای سرنگونی آخرین و حیاتی‌ترین ماموریتشان در سرزمین‌های ناشناخته است، زیرا که موجودی انتظار آنها را می کشد.

«دنیای عجیب» در حالی از روز ۲۳ نوامبر اکرانش را در سینماهای آمریکا آغاز کرده است که تاکنون به فروش ۳۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است. این فیلم با بودجه ۱۳۵ تا ۱۸۰ میلیون دلار ساخته شده است.

نکاتی درباره فیلم

جیک جیلنهال و دنیس کواید در حالی در این انیمیشن صداپیشه کاراکترهای پدر و پسر هستند که پیش تر نیز در فیلم «روز بعد از فردا» محصول ۲۰۰۴ نیز نقش پسر و پدر را بازی می کردند.

این انیمیشن اولین کار دیزنی است که در وبسایت سینمااسکور از سوی مخاطب ها امتیاز B را دریافت کرد و به این ترتیب لقب پایین ترین امتیاز را در میان انیمیشن های دیزنی از سوی مخاطب ها کسب کرده است.

سبک نوشتاری تیتراژ انیمیشن یادآور سبک نوشتاری فیلم «ایندیانا جونز» است.

این انیمیشن اولین کار دیزنی است که روی آن لوگوی ۱۰۰ به مناسبت صدمین سال تاسیس دیزنی گذاشته شده است. کمپانی دیزنی سال ۲۰۲۳ صدساله می شود.

نقدهای کوتاه درباره فیلم

از تعداد ۱۳۵ منتقدی که انیمیشن «دنیای عجیب» را تماشا کرده اند، در وبسایت راتن تومیتوز این انیمیشن امتیاز ۷۴ درصد را کسب کرده است.

شوبهرا گوپتا منتقد ایندین اکسپرس درباره فیلم نوشت: با وجود تکنیک غنی CGI استفاده شده در این انیمیشن، این فیلم تنها زمانی که انسان‌ها و مشکلات کوچک و بزرگشان در خط مقدم قرار می گیرد، به نوعی زنده می شود و جان می گیرد.

جفری لایلس منتقد نوشت: یک فیلم تخت و تا حد زیادی کسل کننده که به سختی ارزش کشف کردن و توجه را دارد.

کیت رودجر منتقد نوشت: برای من دیدن فیلمی با این حجم ازماجراجویی و رنگ و عشق واقعا غیرمنتظره بود، بسیار شگفت زده شدم.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است