الیور استون: کاری که آمریکا با آسانژ می‌کند بدتر از قتل خاشقجی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۶
درباره حقوق بشر در خاورمیانه؛

الیور استون: کاری که آمریکا با آسانژ می‌کند بدتر از قتل خاشقجی است

الیور استون با انتقاد از آمریکا به تمجید از جشنواره عربستان سعودی پرداخت.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، الیور استون کارگردان و فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار که این روزها برای ریاست هیات داوران جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی به این کشور آمده است، در مراسم افتتاحیه جشنواره، فستیوال فیلم دریای سرخ را فرصتی برای کاوش در سینمای منطقه‌ای از جهان خواند که از نظر او، دچار سوءتفاهم شده است.

کارگردان «جوخه» در این باره گفت: این زمان، فرصتی است که واقعا به درون سینمای بسیار جذاب آسیا و آفریقا وارد شویم. تغییرات بزرگ زیادی در حال وقوع است. می دانید، یک دنیای کاملا جدید وجود دارد و آنها در حال یادگیری این مساله هستند که چگونه از فیلم برای بیان داستان های خود استفاده کنند.

استون در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاحیه به تغییرات مدنظرش اشاره کرد و گفت: شما تغییراتی را که اینجا در راه است، همین اصلاحات را مشاهده کنید. فکر می کنم افرادی که با خشونت قضاوت می کنند باید بیایند و از این مکان دیدن کنند و خودشان ببینند.

این اظهارات استون می تواند به نوعی باعث ایجاد اختلاف در میان منتقدان حقوق بشر در کشور عربستان شود، با این حال استون از سخنانش پشیمان نیست. کارگردان «متولد چهارم جولای» و «جی‌اف‌کی» به وضوح در این باره گفت: منظورم همین چیزی بود که گفتم. حقوق بشر یا عیسی مسیح! آمریکا باید قبل از شروعِ انتقاد از دیگران به جولین آسانژ نگاه کند. چون این مساله بدترین قضیه ای است که تا به حال شنیده ام. آمریکا مطمئنا فهرست بلندبالایی از جنایات دارد. من فکر می‌کنم که آنها نباید به سمت کسی انگشت اشاره نشان دهند. جنگ عراق نمونه ای آشکار از مداخله آمریکا است.

استون تاکید کرد: تمام چیزی که آنها به آن در عربستان اشاره می کنند یک قتل مربوط به چند سال پیش است. قتل های زیادی در کشور آنها اتفاق می افتد. کاری که آنها با آسانژ انجام می دهند، از برخی جهات، بدتر از این است که یک نفر را تکه تکه (اشاره به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار) کنند، آنها به آرامی می کشند.

جشنواره فیلم دریای سرخ  از یک تا ۱۰ دسامبر در شهر بندری جده در کنار دریای سرخ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500