«غیبت موجه» همچنان درگیر پروانه نمایش است/ «سلوک» امسال ساخته نمی‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۱
عباس رافعی در گفتگو با صبا:

«غیبت موجه» همچنان درگیر پروانه نمایش است/ «سلوک» امسال ساخته نمی‌شود

کارگردان فیلم سینمایی «غیبت موجه» از بروز مشکلات متعدد برای اکران فیلم جدید خود خبر داد.

عباس رافعی نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی «سلوک» گفت: در حال حاضر ساخت این فیلم ممکن نیست، هرچند پروانه ساخت این اثر سینمایی به تازگی صادر شده است اما فعلا فصل ساخت این فیلم نیست و به همین دلیل ساخت آن به سال آینده موکول خواهد شد.

وی در همین رابطه ادامه داد: من یک سال پیش فیلمنامه «سلوک» را برای دریافت پروانه ساخت ارسال کردم اما پروانه ساخت اثر به تازگی صادر شده است، فعلا شرایط برای من مهیا نیست و صبر می‌کنم تا فرصتی مناسب برای ساخت این اثر پیدا کنم.

این کارگردان سینما درباره اکران فیلم سینمایی «غیبت موجه» اظهار کرد: این فیلم همچنان در گیر و دار دریافت پروانه نمایش است و با وجود انجام مذاکرات فراوان با شورای پروانه نمایش و انجام اصلاحات متعدد این فیلم هنوز موفق دریافت پروانه نمایش نشده است.

رافعی در همین راستا تاکید کرد: گویا براساس قانون جدیدی که وضع شده است، یک فیلمساز اگر تکلیف فیلم قبلی‌اش مشخص نشده باشد نمی‌تواند فیلم تازه‌ای بسازد یعنی تا زمانی که وضعیت اکران فیلم سینمایی «غیبت موجه» مشخص نشود من نمی توانم فیلم «سلوک» را بسازم.

وی قانون تازه شورای پروانه نمایش را اشتباه خواند و اضافه کرد: متاسفانه این قانون به نوعی باعث حذف یک فیلمساز می‌شود. فیلم «غیبت موجه» تاکنون سه بار اصلاح شده است، ابتدا خواستند که برخی کاراکترها و سکانس ها حذف شود، ما تا جایی که امکان پذیر بود این عمل را انجام دادیم، بعد خواستند که برخی دیالوگ‌ها را حذف کنیم که آن کار را هم انجام دادیم اما متاسفانه باز هم فیلم پروانه نمایش دریافت نکرد.

رافعی با اشاره به وضعیت نامشخص فیلم سینمایی «غیبت موجه» برای اکران افزود: دو سال از ساخت فیلم «غیبت موجه» می‌گذرد، در شورای پروانه نمایش قبل مشکلات فیلم کاملا حل شده بود اما در شورای جدید مشکلات جدیدی ایجاد شد و عملا اکران فیلم به مدت نامشخصی موکول شد.

این کارگردان سینما در پایان با تاکید به پایبند بودن خود به قانون خاطرنشان کرد: فیلم قبلی من به نام «فصل فراموشی فریبا» جوایز متعدد بین المللی را دریافت کرده بود و به همین منوال «غیبت موجه» هم می‌توانست موفق شود اما من به قانون عمل کردم و با توجه به اینکه فیلم باید پروانه نمایش داشته باشد، آن را برای جشنواره‌های بین المللی ارسال نکردم اما انگار این پایبندی به قانون فایده نداشته است و شاید اگر شلوغ کاری می‌کردم و فریاد می‌زدم مشکلم راحت‌تر حل می‌شد. به هر صورت من همچنان از مسیر قانونی پیش می‌روم و امیدوارم هرچه سریعتر مشکل «غیب موجه» حل شود تا هم بتوانم این فیلم را اکران کنم و هم اینکه فیلم جدیدم را بسازم.

علی صفری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است