بزرگان دوبله تکرارشدنی نیستند/ نقش جدی پیشنهاد شود بازی می‌کنم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
میرطاهر مظلومی در «معرکه» عنوان کرد؛

بزرگان دوبله تکرارشدنی نیستند/ نقش جدی پیشنهاد شود بازی می‌کنم

میرطاهر مظلومی بازیگر، کارگردان و دوبلور درباره وضعیت دوبله و بزرگان این عرصه گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، میرطاهر مظلومی بازیگر، کارگردان و صداپیشه در قسمت چهاردهم برنامه «معرکه» که در این روزها ویژه جام جهانی فوتبال از پلتفرم نماوا پخش می شود، در پاسخ به بهنام تشکری که آیا همچنان دوبله کار می کنید یا دوبله تعطیل شده است، گفت: بله هر از گاهی کار می کنیم. این روزها کار دوبله تقسیم شده است. گروه های دیگری هم آمده اند و در حال کار کردن هستند. همکاران ما هم که از قبل کار می کردند همچنان مسیرشان را ادامه می دهند.

وی در جواب به مجری برنامه که عنوان کرده بود قبلا بیشتر کار می کردید، تصریح کرد: شاید مقداری تقسیم شده و برای همین کمتر شده است.

مظلومی از پیشکسوتان دوبله و صداپیشگان رادیو یاد و عنوان کرد: بانو رفعت هاشم پور، حسین عرفانی با صدای مانگارش، چنگیز جلیلوند و استاد منوچهر اسماعیلی از استادانم بودند.

وی اظهار کرد: نبود هر کدام از آن ها شکافی بزرگ در دوبله است و تعداد کمی از آن ها باقی مانده اند و باید آن ها را لای پنبه حفظ کرد. مانند آن ها دیگر نیست و به به اطمینان می گویم که تا ۱۰۰ سال آینده کسی مانند آن ها نخواهد بود.

این بازیگر عنوان کرد: من با این استادان زندگی کرده ام و دیدن آن ها و بودن در زمانی که آن ها کار می کردند سعادتی بود که نصیب من شد. آن ها تمام نشدنی بودند، ادبیات را تبدیل به موجود زنده می کردند و از کاراکترهای واقعی نیز عبور می کردند. آن ها خودشان به تنهایی دایره المعارفی از اطلاعات هستند و این را زمانی متوجه می شوی که پای سخنانشان بنشینی.

مظلومی گفت: سینک بودن صدا با تصویر در دوبله از نظر من خیلی مهم نیست اما چفت بودن صدا و اینکه صدا با شخصیت بخورد و باورپذیر باشد حائز اهمیت است.

وی در پاسخ به تشکری که از او پرسید تو کتابخوان هستی و با بزرگان نشست و برخاست داشتی، چرا همیشه نقش های کمدی بازی می کنی و کمتر در نقش جدی ظاهر شده ای، عنوان کرد: این نقش ها را به من می دهند، اگر بازی در نقش جدی پیشنهاد شود، قبول می کنم و فکر کنم می توانم از پسش بر بیایم.

میرطاهر مظلومی این روزها در «سایه آفتاب جنگل» به تهیه کنندگی نسیم صباغان و امیر زنده دلان، افکتوری نرگس موسی‌پور، صدابرداری رضا طاهری در کنار بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به نقش آفرینی می پردازد و این مجموعه هر شب ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن رادیو نمایش پخش می شود.

برنامه «معرکه» به تهیه کنندگی یوسف بچاری، با اجرای بهنام تشکر همزمان با برگزاری جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، هر روز تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ از پلتفرم نماوا پخش می شود.

شعار این برنامه زندگی کردن با فوتبال و جام جهانی است و هر روز با مهمانانی از اهالی هنر، ورزش و سیاست برای مخاطبان به صورت اینترنتی عرضه می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است