جلد شصت و ششم فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳

جلد شصت و ششم فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد

شصت و ششمین جلد از کتاب «فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران» منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، جلد شصت و ششم از کتاب «فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران» با تحقیق و تألیف فرزانه آب‌پرور و سفانه زمان‌زاده منتشر شد.

در این فهرست ۳۰۰ نسخه خطی (از شماره ۲۲۳۰۱ تا ۲۲۶۰۰) از گنجینه نسخه‌های خطی کتابخانه ملی ایران معرفی شده است. این کتاب همچنین شامل نسخه‌هایی به زبان‌های فارسی، عربی و تعداد محدودی ترکی با موضوعات مختلف می شود که در ایران، هند و افغانستان تبدیل به کتاب شده‌اند.

در این فهرست نسخه‌های کهنی از قرن نهم و دهم هجری قمری و چندین نسخه خطی با یادداشت و مقابله خود شاعر و مؤلف، نخست وزیر ایران در دوره قاجار و شخصیت‌های ممتاز سیاسی، علمی و فرهنگی نیز معرفی شده است.

مولفان این کتاب،‌ در تهیه این فهرست، از قواعد استاندارد فهرست‌نویسی برای یکدست‌سازی اطلاعات نسخه‌های خطی استفاده کرده و این اطلاعات را در دو بخش کتابشناسی و نسخه‌شناسی ارایه داده اند.

نمایه‌های هفت‌گانه پدیدآورندگان، آثار معرفی شده، موضوع، کاتبان، محل کتابت، سالشمار کتابت و نقش مهرها و همچنین تصاویری برگزیده از نسخه‌ها بر اعتبار و غنای علمی و هنری این فهرست افزوده است.

جلد ۶۶ «فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» در ۶۱۸ صفحه چاپ و روانه بازار نشر شد.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند ازطریق مراجعه حضوری به فروشگاه انتشارات سازمان واقع در ساختمان کتابخانه ملی ایران، فروشگاه مجازی سازمان به آدرس http://bookshop.nlai.ir اقدام کنند و یا با شماره تلفن ۸۱۶۲۳۲۷۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است