«شراره» به روزهای آخر اجرا رسید/ روایتی از روزهای آغازین جنگ

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، تالار سایه مجموعه تئاترشهر در روزهای پایانی آذر ماه سال 1401 میزبان نمایش «شراره» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی است.

این نمایش با موضوع دفاع مقدس تا 25 آذر ماه ساعت 19 میزبان مخاطبان خواهد بود. نمایش «شراره» از جمله آثار پربازیگر این روزهای تئاتر است که در آن 14 بازیگر مقابل دیدگان تماشاگران هنرنمایی می‌کنند.

«شراره» روایت زنی است که نامزد خود را در روزهای آغازین جنگ از دست می‌دهد، او به اصرار خانواده‌اش با برادر نامزد خود ازدواج کرده است. در این اثر موضوع قضاوت نکته پررنگی است که از سوی کارگردان برای تماشاگر بیان می‌شود.

نسرین نکیسا، الهه پژوهی، تکتم اخجوانی، امینا خاتمی، مرجان علوی، مجتبی زادفر، پرویز گوهری راد، امیراحسان امیرپور، ویدا منصوری، مرتضی برزگرزادگان، محمدمهدی خاتمی، غلامرضا عارف نژاد، حامد وکیلی و شهرام مسعودی بازیگرانی هستند که در نمایش «شراره» به ایفای نقش می پردازند.

محمدمهدی خاتمی درباره این نمایش نوشته است: «این اثر نمایشی روایت‌گر داستان زنی است که در روزهای آغازین جنگ نامزد خود را از دست می‌دهد و در طول سالیان سال با خاطرات او زندگی می‌کند. جنگ و تبعات آن به مانند بسیاری از افراد دیگر همچنان برای این شخصیت وجود دارد و بر زندگی‌ او سایه انداخته است.

بر همین اساس نمایش چند مقطع از زندگی این زن را به صورت رئالیستی به تصویر می‌کشد. تصویری که برای این زن با وجود کیلومترها فاصله از جنگ برایش ایجاد می‌شود. البته این کاراکتر به دلیل آنکه دائم با شخصیت‌های ذهنی درگیر است گاهی نمایش از فضای رئال فاصله گرفته و ذهنی‌تر می‌شود.

سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، مهدی حسنی آهنگساز، رضا خضرایی طراح نور، فرزانه عاقلی طراح لباس، مرتضی برزگرزادگان دستیار کارگردان ، برنامه ریز، طراح پوستر و بروشور، امیراحسان امیری پور، امیر حسین خاتمی، ویدا منصوری، امینا خاتمی (گروه کارگردانی)، سارا بی خوش دستیار طراح لباس، امیر خدامی عکاس نیز دیگر اعضای گروه اجرایی نمایش را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/