فهرست فیلم‌های جشنواره ساندنس اعلام شد/ حضور پررنگ زنان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۴

فهرست فیلم‌های جشنواره ساندنس اعلام شد/ حضور پررنگ زنان

جشنواره فیلم ساندنس از فهرست فیلم های رویداد سال 2023 خود رونمایی کرد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، ماه آینده جشنواره فیلم ساندنس با فیلم های جدیدی از بازیگران سرشناسی چون آن هتوی، چیویتل اجیوفور و جولیا لوییس دریفوس و با نمایش حضوری فیلم ها برگزار می شود.

جشنواره ساندنس که محل برگزاری‌اش در شهر ایالت یوتا است در آغاز شیوع کرونا تنها به صورت آنلاین برگزار شد، این جشنواره امسال قرار بود به صورت ترکیبی از آنلاین و فیزیکی برگزار شود که در لحظات آخر به دلیل شیوع سویه امیکرون حضور فیزیکی لغو شد، سال آینده اما با وجود نمایش آنلاین فیلم ها، شمار گسترده ای از فیلم ها تنها به صورت فیزیکی نمایش داده می شوند.

بنا به اعلام جشنواره، در این دوره از فستیوال، فیلم «نسخه ایرانی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مریم کشاورز فیلمساز ایرانی-آمریکایی در میان آثار بخش مسابقه فیلم های داستانی آمریکایی جشنواره حضور دارد. «نسخه ایرانی» درباره یک خانواده ایرانی-آمریکایی است که برای پیوند قلب بزرگِ خانواده دور هم جمع می‌شوند و در این جا است که راز خانوادگی آن ها فاش می‌شود، رازی که موجب می شود مادر و دختری که از هم جدا شده‌اند به کاوش در گذشته سوق داده شوند. مادر و دختری که طی دهه‌ها بین ایالات متحده و ایران قرار داشتند حالا متوجه می‌شوند که بیشتر از آنچه که می‌دانند شبیه هم هستند.

فیلم «شیدا» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی نورا نیاسری با بازی زر امیرابراهیمی که درباره یک مادر شجاع است که پناهگاهی در استرالیا پیدا می کند و با فرزند خردسالش به آنجا می رود نیز دیگر فیلم این دوره جشنواره است که از سوی یک فیلمساز ایرانی الاصل ساخته شده است. این فیلم در بخش رقابتی بین الملل فستیوال حضور دارد.

فیلم «جونم» ساخته سیرا اوریش سومین فیلم این دوره جشنواره است که از سوی یک سینماگر زن با اصل و نسب ایرانی ساخته شده است. این فیلم که در بخش مسابقه فیلم های مستند آمریکایی حضور دارد نیز زنی را روایت می کند که به گذشته پیچیده مادر و مادر بزرگ ایرانی و هویتش می پردازد.

در این دوره از فستیوال ۱۰۱ فیلم به نمایش درمی آید که ۵۳ درصد این فیلم ها توسط زنان سینماگر ساخته شده اند و ۴۵ درصد آثار را نیز فیلم های سینماگرهای رنگین پوست تشکیل می دهند.

جشنواره فیلم ساندنس قرار است بین روزهای ۱۹ تا ۲۹ ژانویه (۲۹ دی تا ۹ بهمن) برگزار شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000