آنی ارنو: امیدوارم اهدای جایزه‌ نوبل به من یک نشان امید برای زنان نویسنده باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴

آنی ارنو: امیدوارم اهدای جایزه‌ نوبل به من یک نشان امید برای زنان نویسنده باشد

آنی ارنو نویسنده ۸۲ ساله فرانسوی امروز شنبه ۱۰ دسامبر جایزه نوبل ادبیات را دریافت می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از آراف‌ای، هیات داوران نوبل در ماه اکتبر امسال اعلام کرد آنی ارنو نویسنده ۸۲ ساله فرانسوی جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۲ را به دلیل شهامت و تیزهوشی واقع‌گرایانه اش که به او این امکان را می‌دهد تا در آثارش ریشه‌ها، بیگانگی‌ها و محدودیت‌های جمعی حافظه شخصی را کشف ‌کند، دریافت می‌کند.

نوشته های ارنو به شدت برگرفته از تجربیات شخصی‌ این نویسنده از بحث های طبقاتی و جنسیتی است و اغلب نگاهی انتقادی به ساختارهای اجتماعی دارند.

آنی ارنو در یک سخنرانی در استکهلم قبل از مراسم اهدای جایزه نوبل در روز شنبه ۱۰ دسامبر، گفت که در آثارش به نوشتن تجربیات شخصی‌اش می پرداخته است زیرا او معتقد است یک کتاب می تواند به تغییر کمک کند و موجودات را قادر می سازد تا خود را دوباره به تصویر بکشند.

ارنو خاطرنشان کرد که با بزرگ شدن به عنوان فردی از نسلِ پس از جنگ، نویسندگان و روشنفکران خودشان را در ارتباط با سیاست فرانسه قرار دادند و به طور طبیعی درگیر مبارزات اجتماعی شدند.

این نویسنده که اولین زن فرانسوی برنده جایزه نوبل و هفدهمین زن برنده این جایزه لقب گرفته است تاکید کرد، سخنرانی ها تقریبا همیشه در انحصار مردان بوده است و من متوجه شده‌ام که زنان اغلب در سخنرانی‌های خود کمتر از مردان پرحرف هستند و به خوبی می‌دانند که عملگراتر هستند.

آنی ارنو که یک نویسنده فمینیست است با اشاره به مراسم جشن و ضیافت روز شنبه با حضور خانواده سلطنتی سوئد و بیش از ۱۲۰۰ نفر مهمان اظهار امیدواری کرد که جایزه نوبلش یک نشانه امید برای زنان نویسنده باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است