رونمایی از فیلم مستند زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی باعنوان «هنرمند واحد ۵» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
باحضور مدیرکل هنرهای تجسمی برگزار شد؛

رونمایی از فیلم مستند زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی باعنوان «هنرمند واحد ۵»

آئین رونمایی از فیلم مستند زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی باعنوان «هنرمند واحد ۵» شامگاه گذشته باحضور مدیرکل هنرهای تجسمی برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه مرکز هنرهای تجسمی، آیین رونمایی از فیلم مستند «هنرمند واحد ۵» شب گذشته در جریان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» با حضور خانواده زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی، عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از هنرمندان، فیلمسازان و منتقدان در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تماشای «هنرمند واحد ۵» درباره این فیلم مستند گفت: این فیلم هم از نظر تکنیک و هم از حیث محتوا اثری قابل اعتنا و درخور شأن زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی به‌شمار می‌آید. باور من این است که هرچه برای این شخصیت وارسته و متعهد عرصه هنرهای تجسمی کشور کار کنیم، کم است و هم‌چنان جای کار وجود دارد.

سهرابی افزود: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به مشرب و اندیشه زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی نیاز دارد و لازم است حداکثر توان و اهتمام خود را برای شناساندن افکار و بسط اندیشه‌های او بکار گیریم. امیدوارم در آینده نزدیک، مستندهای بیشتری درباره زندگی و تفکر این هنرمند انقلابی ساخته شود.

وی تصریح کرد: زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی، نقاش لحظه‌های انقلاب و دفاع مقدس است و امروز جای خالی‌ او در سنگر هنرهای تجسمی انقلاب کاملا احساس می‌شود.

مستند «هنرمند واحد ۵» به کارگردانی محمدصالح حجت‌الاسلامی و تهیه کنندگی حسین نشاطی که در بخش «خارج از مسابقه» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور دارد، روایتی از زندگی هنری و حرفه‌ای مرحوم حبیب‌الله صادقی هنرمند رشته نقاشی است که در مردادماه ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

در این مستند، قریب به ۲۰ چهره مطرح هنری نظیر: محمدعلی نجفی، کاظم چلیپا، حسین خسروجردی، مرتضی اسدی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، عبدالحمید قدیریان، محمد حبیبی و… به مرور ابعاد و فعالیت‌های هنری گوناگون این هنرمند فقید و نام‌آشنای عرصه هنرهای تجسمی کشور می‌پردازند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است