درخواست برای تداوم پویش کتابخوانی «کتاب در حرکت» در طول سال | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳

درخواست برای تداوم پویش کتابخوانی «کتاب در حرکت» در طول سال

مراکز مختلف دانشگاهی و فرهنگی در کشور خواستار تداوم پویش «کتاب در حرکت» شدند.

به گزارش صبا، معاونت کتابخانه ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام استقبال علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از طرح پویش «کتاب در حرکت» که همزمان با سی امین دوره هفته کتاب در محلّ کتابخانه ملّی ایران و برخی مراکز فرهنگی و دانشگاهی کشور برگزار شد، از درخواست برخی مراکز فرهنگی و دانشگاهی برای تداوم این پویش کتابخوانی در طول سال خبر داد.

طرح پویش «کتاب در حرکت» از آبان سال ۱۳۹۹ و همزمان با هفته کتاب کار خود را آغاز کرد که به دلیل استقبال از این پویش، برگزاری آن تاکنون ادامه داشته است. در همین راستا کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران در فعالیت مشترکی که در سی امین دوره هفته کتاب با سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران داشته است؛ خواستار تداوم این پویش در طول سال به خصوص در طول سال تحصیلی به صورت دو ماه یکبار شد.

هدف از برگزاری پویش «کتاب در حرکت» دسترسی آسان هموطنان در نقاط مختلف کشور به منابع کتابی مورد نیاز است. از همین رو هموطنان در تهران و مراکز استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران می‌توانند کتاب‌های مازاد خود را به کتابخانه ملّی اهدا کنند. پس از تطابق منابع دریافتی با موجودی کتابخانه ملّی، آن دسته از منابع که مورد نیاز کتابخانه است برای نگهداری دائمی به مخازن سازمان ارسال می‌شود و مازاد آن از طریق اهدای مجدد وارد چرخه اطلاع رسانی می‌شود. تکمیل مجموعه مخازن کتابخانه ملّی ایران و دسترسی مردم به کتاب‌های اهدایی و ایجاد فرصت مطالعه برای هموطنان در سراسر کشور، ازجمله نتایج پویش «کتاب در حرکت» است.

پویش «کتاب در حرکت» همزمان با سی امین دوره هفته کتاب در سال جاری آغاز شد و علاوه بر دانشجویان و استادان در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های تهران، این پویش در دانشگاه کردستان، دانشگاه آزاد اسلامی در شهر ساری، دبستان نبوت و دبیرستان ماندگار البرز، کتابخانه شاهد هادی نقی‌پور در روستایی در مازندران و کودکان ساکن در منطقه کوره‌های آجرپزی در جنوب تهران ادامه پیدا کرد. علاوه بر دانشگاه‌ها این پویش به میان خانواده‌ها آمد و در یک مجتمع مسکونی با ۴۲۷ خانوار در منطقه ۲۲ تهران نیز برگزار شد.

در سال جاری حدود ۱۵ هزار نسخه منبع کتابی و غیر کتابی به پویش «کتاب در حرکت» اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است