سفر به دیار فراموش شدگان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۸

سفر به دیار فراموش شدگان

کتاب «سفر به دیار فراموش شدگان»، نخستین اثر جدی درباره اردوهای جهادی توسط انتشارات قدیانی منتشر شد.

به گزارش صبا، کتاب «سفر به دیار فراموش شدگان»، شامل ۱۲ تک نگاری از ۱۲ اردوی جهادی است که علی نورآبادی به عنوان خبرنگار در این اردوها حضور داشته است.

اردوها در سال‌های مختلف و در استان‌ها و مناطق مختلف برگزار شده است؛ از سیستان و بلوچستان و منطقه بشاگرد در هرمزگان گرفته تا استان‌های شمالی. از کردستان گرفته تا سبزوار در خراسان و از قم و اصفهان گرفته تا منطقه اندیکا در خوزستان و لرستان.

در این تک نگاری‌ها تلاش شده است تا همه جنبه‌ها، فعالیت‌ها و اتفاقات اردوهای جهادی دیده و نگاشته شود. همچنین توجه به وضع زندگی مردم در مناطق محروم، کسب و کار آنها، کمبودها، اثرات حضور نیروهای جهادی در روستاها، طرح‌هایی که ساخته می‌شود، بازدیدهای مسئولان از اردوها، نقاط قوت و ضعف اردوها و ده‌ها نکات جالب و خواندنی دیگر از ویژگی این این کتاب است. شاید این نخستین اثر جدی درباره اردوهای جهادی باشد که تا کنون منتشر شده است.

این کتاب ۱۲ فصل دارد که می‌توان به فصل اول: روی دیگر نصف جهان، فصل دوم: محرومیت پنهان در سرزمین باران، فصل سوم: روستائیانی که چشم انتظار نگاه زائران جمکران هستند!، فصل چهارم: بشاگرد دیگر دیار فراموشی نیست، فصل پنجم: ما حرفمان را کجا بزنیم، فصل ششم: مردم باید بدانند، فصل هفتم: باورتان نمی‌شود خودتان بروید ببینید، فصل هشتم: سلام بر کردستان عزیز؛ قبول کنیم که سی سال غفلت کردیم، فصل نهم: سفر به دیار فراموش شدگان
– فصل دهم: صدای ما را به مسئولان بالاتر برسانید، فصل یازدهم: هویزه بدون “دوچاهی” معنا ندارد و فصل دوازدهم: دیدیم و به خاطر سپردیم، اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

“پیرمرد می‌گفت: کسی خانه ندارد. فقط چادر. ما فقط برق داریم. دو سال پیش لوله‌کشی آب کردند، اما آب نیامد. شاید آب کم است و به ما نمی‌رسد. روستاهای اطراف روزی یکی‌دو ساعت آب دارند، اما آب روستای ما کلاً قطع است. بارها به فرمانداری، بخشداری، دهیاری و… رفته‌ایم. خبری نمی‌شود. می‌گویند: باشد. اقدام می‌کنیم… جمهوری این روستا را گم کرده، ولی زمان جنگ گم نبود. روستای پنجاه‌شصت خانواری ما هفده شهید داده. ”

گفتم: “گم نکرده… اگر جمهوری اسلامی شما (محرومان) را گم کند که جمهوری اسلامی نیست… ”

این کتاب با قیمت ۱۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000