کمدی «شبی در تهران» به پردیس تئاتر شهرزاد می‌رود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲

کمدی «شبی در تهران» به پردیس تئاتر شهرزاد می‌رود

نمایش کمدی «شبی در تهران» از هفتم دی ماه 1401 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، نمایش کمدی «شبی در تهران» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی شایان مستوفی از هفتم دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

میترا اکبری، مهرزاد نیکنام، ابوالفضل حضرتی، میلوفر ذوالفقاری، شایان مستوفی، سارا سیرتی، کارمانیا میراحمدی، کوروش محمدرضا و طاها نوری بازیگرانی هستند که در نمایش «شبی در تهران» به ایفای نقش پرداخته اند.

این دومین تجربه اجرای نمایش «شبی در تهران» به کارگردانی شایان مستوفی است. باید دید که این نمایش در دوره تازه اجراهای خود با چه استقبالی روبرو خواهد شد.

نمایشنامه «شبی در تهران» اثر محمد چرم‌شیر  در سال ۱۳۸۵ منتشر شده است. داستان این نمایشنامه مربوط به بعد از جنگ جهانی دوم است که سران کشورهای درگیر در این جنگ به ایران می‌آیند. سکینه و نباتی از شخصیت‌های نمایشنامه شبی در طهران هستند. آن‌ها از دل جامعه بیرون آمده‌اند و تصویر بعد از جنگ را روایت می‌کنند.

در بخشی از نمایشنامه آمده است: آخه اون بالایی‌ها با هم دعوا دارن، دخل یه سری آدم خرده ریزو می‌آرن. بفرما، خودت ببین دیگه. ما تو جنگ نبودیم این وضع و حال‌مونه. مملکت رو کردن عین کرباس، هر کدوم یه سرشو گرفتن، دارن می‌کشن. فایده‌ش واسه ما چیه؟ نون و آب‌مون شده این. برا یه ریزه‌ش باید گلوی ده هزار نفرو ببری. مملکتم که اینه، هر کی از ننه‌ش قهر کرده سرباز فرستاده تو این مملکت که از ما بکشه.

پردیش تئاتر شهرزاد از جمله تماشاخانه‌های خصوصی فعال در فصل پاییز سال جاری بوده است. با توجه به زمانبندی اجرای نمایش «شبی در تهران» احتمال آن می رود که این سالن نمایش در جشنواره تئاتر فجر سال جاری میزبان نخواهد بود زیرا در فاصله دو روز تا برگزاری این رویداد هنری همچنان به برنامه اجراهای عمومی خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است