معرفی اعضای کارگروه انتخاب ایده/ صاحبان ایده درباره ایده‌های خود صحبت کردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۶
دبیرخانه علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری؛

معرفی اعضای کارگروه انتخاب ایده/ صاحبان ایده درباره ایده‌های خود صحبت کردند

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران از ارزیابی ایده های ارسالی و بررسی کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی این سازمان خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، سعیده اکبری داریان دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری در توضیح جزییات بررسی ایده‌های ارسالی به این دوره از جشنواره گفت: از سال ۱۳۹۸ انتخاب ایده برگزیده به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جشنواره در دستور کار قرار گرفت و در این دوره، علاوه بر ایده منتج به تولید دانش‌بنیان، ایده منجر به خلق ارزش و نوآوری اجتماعی هم به فراخوان اضافه شد. منظور از خلق ارزش و نوآوری اجتماعی، ایجاد تغییر و اثرگذاری مثبت در جامعه با پشتوانه سرمایه اجتماعی، مشارکت‌های داوطلبانه و مردمی و ابتکار عمل برای همراه‌ کردن نهادهای خصوصی و دولتی با رویکردی نوآورانه در راستای محورهای جشنواره است.

اکبری داریان درباره ایده‌های ارسالی به سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری گفت: در این دوره از جشنواره تعداد ۹ ایده به دبیرخانه ارسال شد و کمیته علمی در همان ابتدا دو ایده را به دلیل مطابقت نداشتن با فراخوان، از گردونه رقابت خارج کرد و به این ترتیب ۵ ایده مربوط به بخش خلق ارزش و نوآوری اجتماعی و ۲ ایده مربوط به بخش تولید دانش‌بنیان در کارگروه انتخاب ایده مورد بررسی قرار گرفت. همچنین صاحبان ایده در یک جلسه درباره ایده‌های خود صحبت کردند و به سوالات اعضای کارگروه پاسخ دادند.

وی درباره اعضای این کارگروه یادآور شد: عصمت مومنی معاون کتابخانه ملّی، سعید اسدی مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شاهد، علیرضا بدرلو رییس گروه اسناد الکترونیک، مهدی خادمیان رییس گروه مستندسازی، محمدرضا مرادی طادی مدیر خانه خلاق و نوآوری گام نو و نرگس نشاط عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران اعضای کارگروه انتخاب ایده هستند و ایده‌های برگزیده پس از بررسی نهایی کمیته علمی، در روز برگزاری جشنواره معرفی خواهند شد.

سعیده اکبری داریان دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری با اشاره به بررسی کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی در این دوره از جشنواره اظهار داشت: همانند دوره‌های گذشته در سیزدهمین دوره جشنواره ملّی پژوهش و فناوری، انتخاب پژوهشگر برگزیده در دو دسته عضو هیات علمی و غیر هیات علمی، یکی از برنامه‌های اصلی این جشنواره است.  

وی در پایان گفت: تعداد ۲۵ پژوهشگر غیر هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی، آثار پژوهشی خود را در بازه زمانی مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱ به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و کارنامه‌های ارسال شده بر اساس شاخص ‌های آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در «کارگروه انتخاب پژوهشگر برگزیده غیر هیات علمی» ارزیابی می‌شود.

لازم به توضیح است سعیده اکبری داریان دبیر علمی جشنواره، فرحناز افضلی عضو هیات علمی و سرپرست پژوهشکده اسناد، سیامک محبوب عضو هیات علمی سازمان، محمد حدادی نماینده معاونت اسناد، الهه حسن زاده نماینده معاونت کتابخانه ملّی، علی محمد طرفداری مدیر گروه پژوهش های اسلام شناسی و ایران‌شناسی و قربانعلی کنارودی مدیر گروه تحقیقات تاریخ معاصر ایران از اعضای این کارگروه هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000