«ما زنده به آنیم»؛ از گفتگو با دوستان و شعرخوانی در وصف حاج قاسم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۴
تهیه کننده ویژه‌برنامه در گفتگو با صبا:

«ما زنده به آنیم»؛ از گفتگو با دوستان و شعرخوانی در وصف حاج قاسم

محمدمهدی ملک قاسمی تهیه کننده «ما زنده به آنیم» درباره این ویژه برنامه که از شبکه جام جم پخش می شود، جزییاتی را عنوان کرد.

محمدمهدی ملک قاسمی تهیه کننده صداوسیما در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره ویژه برنامه «ما زنده به آنیم» که از روز گذشته ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ مصادف با سالگرد ترور و شهادت قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت، بر آنتن شبکه جام جم رفته است، گفت: ویژه‌برنامه «ما زنده به آنیم» برنامه ترکیبی است که در کرمان ضبط شده است. در این ویژه برنامه آیتم های گوناگونی چون گفتگو با دوستان و همکاران حاج قاسم را داریم که در هر قسمت به یک بخش از زندگی ایشان می پردازد، همچنین بخش دیگری با عنوان شعر خوانی داریم که در آن شاعران، اشعار خودشان را که در وصف شهید قاسم سلیمانی سرودند برایمان می خوانند و محمدرضا احمدی مجری این ویژه برنامه است. بخش معرفی کتاب هم داریم و این ویژه برنامه در ۷ قسمت ۳۰ دقیقه ای از شبکه جام جم پخش می شود.

وی تصریح کرد: کودکی حاج قاسم، قسمتی از زندگی اوست که زیاد اطلاعی از آن نداریم با اینکه با تحقیق و پژوهش به نکات جالبی برخوردیم اما بازهم نتوانستیم درباره دوران کودکی و نوجوانی ایشان از نزدیکان و دوستان و خانواده ایشان اطلاعاتی دقیق کسب کنیم. همچنین زندگی حاج قاسم در دفاع مقدس و بعد از دوران دفاع مقدس نیز بسیار جذاب بود و شنیدن قصه هایشان برایمان جالب بوده است.

قاسمی گفت: یکی از مطالب جالبی که من حین تحقیق و پژوهش با آن‌ها مواجه شدم این است که حاج قاسم هرگز گذشته خودش رو فراموش نمی کرده و در هر موقعیتی که بوده سعی کرده است دوستانی داشته باشد و همواره به یادشان باشد. مثلا در نوجوانی شاگرد یک مسافرخانه در کرمان بوده و با صاحب آن مسافرخانه که مرد مومنی بوده و حاج قاسم رو دوست داشته است و حتی تا وقتی که حاج قاسم فرمانده شد دوستی و رفاقت داشتند و زمانی هم که او خیلی اسم و رسم دار شد سالی یک بار جامعه هنلداران کرمان را جمع می کرده و با هم دورهمی دوستانه برقرار می کردند.

وی افزود: یکی دیگر از جذابیت های شخصیت حاجی تنوع دوستانشان است، او با افکارها و تیپ های مختلف در ارتباط بود و هیچوقت فراموششان نمی کرد، به هرحال اخلاص و ارادت دوستان و کسانی که حاج قاسم را می شناسند بارزترین ویژگی است.

این تهیه کننده درباره دعوت از همرزمان این شهید اظهار کرد: معمولا افرادی که ایشان را می شناسند و با او کار کردند تمایل دارند حتی برای ادای دین هم که شده است به برنامه بیایند و درباره او سخن بگویند. ما چندی از دوستان حاج قاسم را دیدیم و آن ها دیگر افراد را معرفی کردند.

قاسمی در پایان عنوان کرد: ما برای تهیه گزارش بر سر مزار حاج قاسم رفتیم، در آنجا آدم هایی بودند که از شهرهای ایران برای زیارت مزار حاج قاسم می آمدند حتی از خارج کشور هم افرادی از پاکستان و بنگلادش و کراچی و شهرهای مختلف می آمدند و حضور و ارادت آن ها به حاج قاسم جالب بود و تقریبا همه مردم قدرشناس حضورشان هستند.

در این برنامه که در جوار مزار این شهید و با حضور مهمانانی از دوستان و همرزمانشان برگزار می شود خاطراتی از نوجوانی، خاطرات جبهه و جنگ، مبارزه با اشرار مسلح، رابطه فرمانده با همرزمان، مادران و فرزندان شهدا و ویژگی‌های اخلاقی ایشان نقل خواهد شد. همچنین گزارش هایی از زائرین مزار ایشان پخش می شود.

این برنامه در گروه اجتماعی شبکه جام جم و به تهیه کنندگی محمدمهدی ملک قاسمی تولید شده است.

«ما زنده به آنیم» شب ها ساعت ۲۰:۵۵ از شبکه جام جم پخش می شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000