استقبال تماشاگران از «پسر دلفینی» در ترکیه / چالشی که «آواتار ۲» ایجاد کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۷
محمدامین همدانی در گفت‌وگو با صبا:

استقبال تماشاگران از «پسر دلفینی» در ترکیه / چالشی که «آواتار ۲» ایجاد کرد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی انیمیشن «پسر دلفینی» با اشاره به استقبال بسیار خوبی که مخاطبان این فیلم در اکران ترکیه داشته‌اند، درباره چالش اکران «آواتار 2» و کاهش سالن‌های سینما برای «پسر دلفینی» صحبت کرد.

به گزارش صبا، محمدامین همدانی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» ساخته محمد خیراندیش در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره شرایط اکران این اثر در ترکیه توضیح داد: اکران این انیمیشن در ترکیه از دوم دسامبر شروع شد و با توجه به تبلیغاتی که در این کشور انجام شده بود، در هفته اول با استقبال بالای تماشاگران و علاقه‌مندان روبرو شدیم به طوری که حدود ۶۸ هزار نفر در هفته اول این فیلم را دیدند. اما متاسفانه از هفته دوم همزمان با آغاز اکران فیلم «آواتار۲» همه ۱۵۰۰ سالن‌ سینمای موجود در ترکیه در اختیار آواتار۲ قرار گرفت و چند سانس برای فیلم ما در سالن‌ها باقی ماند.

وی با اشاره به کاهش تعداد سالن‌های سینماهای ترکیه که در اختیار فیلم «پسر دلفینی» بود، بیان کرد: در ترکیه اکران‌های فیلم ما با ۳۰۰ سالن سینما شروع شد و انتظار داشتیم که این میزان در هفته دوم و با توجه به فروش خوبی که داشتیم به ۴۰۰ سالن افزایش پیدا کند اما در هفته دوم اکران فیلم «آواتار ۲» به شدت روی میزان فروش فیلم «پسر دلفینی» تأثیر گذاشت و تعداد سالن‌های در اختیار ما به حدود ۱۶۰ سالن کاهش یافت.
این کارگردان درباره میزان فروش کلی فیلم در ترکیه اظهار کرد: در حال حاضر که هفته چهارم را به انتها رسانده‌ایم، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از این فیلم دیدن کرده‌اند و اگر با همان شرایط هفته اول اکران ما ادامه می‌یافت، تعداد تماشاگران «پسر دلفینی» از ۵۰۰ هزار نفر هم عبور می‌کرد و می توانستیم به رکورد روسیه نزدیک شویم.
همدانی تصریح کرد: با توجه به شرایط اکران این فیلم در ترکیه و افت فروشی که داشتیم به رکورد فروش روسیه نخواهیم رسید که البته انتظار آن هم غیرمعقول است چرا که در روسیه تعداد ۲ هزار سالن سینما در اختیار ما بود، در حالی که در ترکیه با ۳۰۰ سالن شروع کردیم و در حال حاضر به ۱۶۰ سالن رسیده‌ایم.
تهیه کننده «پسر دلفینی» با اشاره به حضور بازیگران سرشناس ترکیه به عنوان دوبلور در این فیلم گفت: در دوبله ترکیه‌ای این فیلم برخی از بازیگران و خوانندگان معروف ترکیه همکاری داشتند و به همین دلیل تبلیغات خوبی درباره این اثر صورت گرفت و استقبال خوبی را هم به دنبال داشت.


وی همچنین درباره مدت زمان اکران پسر دلفینی در ترکیه اظهار کرد: رایزنی‌هایی برای حضور بچه‌های مدارس در سینما برای دیدن این فیلم صورت گرفته بود و به همین دلیل هم این فیلم به مدت دو ماه در ترکیه روی پرده خواهد بود.

محمدامین همدانی درباره شرایط اکران این انیمیشن در ایران و میزان فروش آن با توجه به شرایط کنونی سینمای ایران توضیح داد: در ایران هم شروع ما بسیار خوب بود و هفته‌ای چهار میلیارد تومان فروش داشتیم اما یکباره به ماجراهای اخیر برخوردیم که روی کل سینما اثرگذار بود و با افت فروش مواجه شدیم.
وی افزود: این اثر تاکنون ۲۰ میلیارد تومان فروش داشته است و طبق اظهارات پخش‌کننده این انیمیشن، اگر این اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در ایران رخ نمی‌داد و با همان شرایط قبل پیش می‌رفتیم، الان باید میزان فروش آن دوبرابر مبلغ کنونی می‌شد و انتظار ما هم همین بود.

همدانی در پایان درباره برنامه‌ریزی‌هایی که برای اکران‌های خارجی صورت گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر اکران‌ها در صربستان، مونته‌نگرو و بوسنی به اتمام رسیده است که اگر چه بازار کوچکی است اما علاقه‌مندان می‌توانند در «آی ام دی بی» فروش آن را مشاهده کنند. برخی فروش‌ها هم هنوز به ثبت نرسیده است اما اکران‌ها در حال انجام است. به طور مثال اکران اسپانیا در حال انجام است اما هنوز آمار رسمی از آن بیرون نیامده است. همچنین ما برای اکران‌های دیگری در سال جدید میلادی آماده می‌شویم که شامل اکران در شرق اروپاست. این فیلم هم اکنون در حال دوبله به زبان آلمانی است و قرار است به زبان عربی هم دوبله شود که زمان آن هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است