جشنواره منطقه‌ای، جشنواره اقوام است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
علی صفدری در گفت‌وگو با صبا:

جشنواره منطقه‌ای، جشنواره اقوام است

دبیر جشنواره منطقه‌ای کرمانشاه که هم‌اکنون در حال برگزاری است، این جشنواره را جشنواره اقوام نامگذاری کرد و گفت: با هم بودن‌های تئاتری به رشد این هنر و گسترش شناخت هنرمندان استان‌ها از یکدیگر منجر می‌شود.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و دبیر جشنواره منطقه‌ای کرمانشاه که بعد از ۷ سال دوباره برگزار شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر صبا عنوان کرد: خوشبختانه امسال توانسته‌ایم بعد از ۷ سال وقفه در برگزاری جشنواره‌های منطفه‌ای میزبان هنرمندان استان‌های مختلف باشیم. ضمن اینکه هنرمندان استان کرمانشاه خود از جمله هنرمندان توانمندی هستند که خود در جشنواره‌های مختلف حضور فعالی داشته و درخشیده‌اند. برای برگزاری این رویداد به نوعی هم‌افزایی بین دستگاه‌‌ها و سازمان‌های مختلف در کرمانشاه فراهم شد و هم دست به دست هم دادند تا بتوانیم میزبان هنرمندانی از استان‌های مختلف باشیم و اجراها در حال برگزاری است.
او با اشاره به تقویت سالن‌های میزبان در کرمانشاه و تجهیز آن‌ها پیش از آغاز رویداد عنوان کرد: بیش از دو سال است که به دلیل درگیری با کرونا سالن‌های نمایشی در استان‌ها مورد استفاده زیادی قرار نگرفته‌اند. همچنین ۷ سال است جشنواره منطقه‌ای برگزار نشده و نمایش در استان‌ها مورد غفلت و کم مهری قرار گرفته بود، بنابراین سالن‌ها بستر لازم را برای برگزاری این رویداد تا قبل از جشنواره نداشتند. اگرچه ما پلاتوهای خوبی در اختیار داشتیم اما برخی از آن‌ها قابل استفاده نبودند و با مشکلات گرمایش و سرمایش روبه‌رو بودند اما طی دو ماه گذشته که میزبانی کرمانشاه از جشنواره‌ منطقه‌ای قطعی شد پلاتوها و سالن‌های نمایشی استان تجهیز شدند و خوشبختانه در اجراها هیچ مشکلی از لحاظ نور، گرمایش و سرمایش نداشتند. همه نواقص مرتفع شد تا ما بستر خوبی را ایجاد کنیم که بعد از این نیز برای اهالی تئاتر در استان قابل استفاده خواهد بود.
صفدری جشنواره منطقه‌ای را جشنواره اقوام توصیف کرد و گفتی این جشنواره به نوعی جشنواره اقوام نیز هست؛ زیرا مهمانانی از اقوام مختلف از ترک و لر و کردزبان‌ داشتیم و این با هم بودن‌ها قطعا به رشد تئاتر و شناخت هنرمندان از یکدیگر کمک می‌کند و به جان گرفتن دوباره و رونق هنر نمایش می‌انجامد. امیدواریم فرصتی دست دهد تا در آینده نیز میزبان هنرمندان دیگر باشیم.
گفتنی است در جشنواره منطقه‌ای کرمانشاه ۱۷ گروه از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام و کردستان در استان کرمانشاه گردهم آمده‌اند. اختتامیه جشنواره، امروز ۱۰ دی ماه با حضور چهره های هنری و مسئولان و اصحاب رسانه در محل تالار انتظار برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است