رویداد نمایش بچه‌های مسجد «جان فدا» برگزار می‌شود/ اجرای ۱۰۰نمایش در ۱۰۰ مسجد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۱

رویداد نمایش بچه‌های مسجد «جان فدا» برگزار می‌شود/ اجرای ۱۰۰نمایش در ۱۰۰ مسجد

رویداد نمایش بچه‌های مسجد «جان فدا» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در سطح مساجد استان تهران در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، رویداد نمایش بچه‌های مسجد «جان فدا» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در سطح مساجد استان تهران در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

نیما بیگلریان دبیر رویداد نمایش بچه‌های مسجد «جان فدا» گفت: در این رویداد که به منظور گرامی‌داشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود؛ ده‌ها نمایش بازبینی شدند و در نهایت قرار شد ۱۴ نمایش برگزیده در نوبت ظهر و عصر در صد مسجد در سطح استان تهران اجرا شوند.

او ادامه داد: هم وجهه اجتماعی و هم فردی حاج قاسم قابلیت تصویرسازی دارد و قدم گذاشتن در این عرصه باید با عشق و ایمان باشد که خوشبختانه مردم ما فارغ از هرگونه گرایشی، سردار دل‌ها را دوست دارند و ایشان حتی در سطح بین الملل هم محبوبیت خاص خود را دارد.

دبیر رویداد مردمی تئاتر بچه‌های مسجد «جان فدا» همچنین با اشاره به موضوعات این رویداد گفت: رشادت‌ها و زندگینامه سردار سلیمانی، نقش مسجد در طول انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، ایثارگری و شهادت در طول انقلاب اسلامی، نقش عاشورا در فرهنگ‌سازی شهادت و ایثارگری دفاع مقدس، شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی از موضوعات این رویداد است.

او افزود: تلاش ما این است به واسطه‌ این رویداد بتوانیم اتفاقات کاربردی و موثری را رقم بزنیم، چرا که هنر بهترین ابزار برای معرفی است و شاید عرصه‌های دیگر نتوانند ابعادی را که هنر رو می‌کند؛ نمایان کنند.

بیگلریان در پایان گفت: آثار هنرمندان از ۱ تا ۳ دی ماه ۱۴۰۱ بازبینی شدند و در نهایت ۱۴ نمایش برای اجرا در مساجد استان تهران انتخاب شدند. بر این اساس نمایش‌های ویژه خواهران پس از نماز ظهر و نمایش‌های ویژه برادران پس از نماز عصر در ۱۰۰ مسجد در شهرهای پاکدشت، شهرقدس، بهارستان، رباط کریم، پرند، اسلامشهر و پیشوا به همت حوزه هنری استان تهران از تاریخ ۹ لغایت ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱، اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است