آرشیو ۱۲۰ هزار قطعه صوتی و تصویری مذهبی در رسانه تکیه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۵
در دومین برنامه صمیمانه مطرح شد؛

آرشیو ۱۲۰ هزار قطعه صوتی و تصویری مذهبی در رسانه تکیه

حسین شاه‌محمدی مدیرعامل پلتفرم تکیه در دومین برنامه صمیمانه خاطرنشان کرد: تاکنون مجموعا در حدود 120 هزار قطعه صوتی و تصویری در این پلتفرم آرشیو کرده‌ایم و درحال حاضر پلتفرم تکیه بزرگترین و جامع‌ترین مجموعه آرشیوی از محتوای چندرسانه‌ای مذهبی است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)؛ دومین برنامه صمیمانه و نشست معرفی و نقد و بررسی رسانه‌های برتر دارای مجوز از ساترا هم‌زمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، با حضور مدیران رسانه تکیه در سالن نشست‌های ساترا برگزار شد.

در این برنامه، سیدرضا کاظمی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری تبیان، حسین شاه‌محمدی مدیرعامل رسانه تکیه، محمد پورکریم مشاور اجرایی شبکه قرآن و معارف اسلامی، میثم تربتی مداح و فعال حوزه شعر و ادب، محمدمهدی مومنی‌ها مدیرکل توسعه شبکه تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و مرتضی قاسم‌زاده مدیر توانمندسازی رسانه‌های ساترا حضور داشتند.

در ابتدای برنامه، سجاد اسم حسینی کارشناس-مجری این نشست با معرفی پلتفرم تکیه گفت: پلتفرم تکیه زیرساختی برای معرفی و ارائه محتوای مذهبی در زمینه هیأت‌های دینی است. این پلتفرم فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده و در سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ مجوز از ساترا شده است.

در ادامه سیدرضا کاظمی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری تبیان درباره راه‌اندازی و رویکرد پلتفرم تکیه گفت: این رسانه در ابتدای شیوع ویروس کرونا، با ارائه خدماتی به هیأت‌های مذهبی، راه‌اندازی شد. این فعالیت با جمع‌آوری آرشیو در سه حوزه مداحی، سخنرانی و اصوات قرآنی همراه بود.

او افزود: درحال حاضر پلتفرم تکیه بزرگترین و جامع‌ترین مجموعه آرشیوی از محتوای چندرسانه‌ای مذهبی است.

در ادامه، مرتضی قاسم‌زاده مدیر توانمندسازی و خودتنظیم‌گری رسانه های ساترا درخصوص این پلتفرم بیان کرد: این رسانه به لحاظ وضعیت کاربری و خدماتی که به کاربران ارائه می‌کند در وضعیت مطلوبی به‌سر می‌برد. تکیه به واسطه خدمات ارائه شده به کاربران خود توانسته است سهم قابل توجهی از کاربران رسانه‌های مذهبی را به خود اختصاص دهد.

او خاطرنشان کرد: ما در اداره کل صدور مجوز و امور رسانه ساترا در راستای حمایت از رسانه‌ها و تکمیل سبد محتوایی آنها ساز و کارهای حمایتی را درنظر گرفته‌ایم.

در بخشی دیگر این برنامه، حسین شاه‌محمدی مدیرعامل پلتفرم تکیه تأکید کرد: درحال حاضر می‌توان ادعا کرد که جامع‌ترین آرشیو مذهبی کشور در پلتفرم تکیه وجود دارد. ویژگی عمده این پلتفرم در حوزه پخش زنده، سرویس «چند پخشی» آن است. یعنی کاربر علاوه بر پخش زنده محتوای خود روی پلتفرم تکیه می‌تواند به‌طور هم‌زمان در پلتفرم‌های ایرانی و برخی از پلتفرم‌های خارجی سرویس پخش زنده را در اختیار داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که از نظر حقوقی چه تمهیدی برای پخش زنده مطابق با قوانین کشور انجام شده است گفت: در ایام کرونا مصوبه ای در ستاد کرونا برای پخش زنده داشتیم اما الان قرار است پخش زنده با همکاری تلوبیون و در قالب تفاهم نامه مشترک با آن مجموعه انجام شود.

او تاکید کرد: تاکنون مجموعا در حدود ۱۲۰ هزار قطعه صوتی و تصویری در این پلتفرم آرشیو کرده‌ایم که از این میان ۶۵ درصد مداحی، ۲۵ درصد سخنرانی، ۷ درصد نماهنگ و ۳ درصد هم مستند است.

شاه‌محمدی درباره برنامه‌های توسعه خود برای این پلتفرم گفت: در این راستا قصد داریم هم‌زمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی سرویس قرآن را به همت دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی به پلتفرم اضافه کنیم. این سرویس شامل پخش زنده محافل قرآنی و اضافه شدن آرشیو صوتی و تصویری تلاوت‌ها خواهد بود.

مدیرعامل پلتفرم تکیه خاطرنشان ساخت: کشورهای هدف ما در این پلتفرم ایران، پاکستان، عراق، هند، سوریه و آذربایجان است. جز کشور هند تقریبا برای تمام کشورها محتواهای اختصاصی آن کشور را آماده کرده‌ایم. نکته جالب توجه این است که در بین کاربران، به جز مخاطبان فارسی زبان تکیه، ۹ درصد مخاطبان ما را اردو زبان‌ها تشکیل داده‌اند.

وی افزود: ما سعی کردیم از عملکرد ماه محرم ۱۴۰۰ و ماه رمضان ۱۴۰۱ تکیه، ارزیابی داشته باشیم. بعد از ماه رمضان امسال، تقریبا ۱۶۳ درصد افزایش مخاطب داشته‌ایم و ۹۰ درصد از جلسات شاخص کل کشور را پوشش داده‌ایم که درحدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب را در ماه رمضان همراه خود داشتیم.

در ادامه برنامه صمیمانه، میثم تربتی مداح و فعال حوزه شعر و ادب، گفت: شعار تکیه «حسینیه‌ای به وسعت ایران» است که من امیدوارم به‌زودی به این عنوان «حسینیه‌ای به وسعت دنیا» تغییر کند چرا که نهضت اباعبدالله حسین(ع) نهضتی جهانی است و این تغییر شعار مستلزم تغییر رویکرد در حوزه تولید و نشر محتوا به تمام زبان‌های زنده دنیا است.

محمد پورکریم مشاور اجرایی شبکه قرآن و معارف اسلامی نیز در بخشی دیگر از این برنامه عنوان کرد: شبکه قرآن و معارف سیما و تکیه می‌توانند برای رساندن پیام به کاربران فضای مجازی همکاری کنند.

شاه‌محمدی در پایان ضمن پاسخ به سوالات و انتقادات اعضای حاضر در برنامه گفت: سرویس‌های تکیه به‌طور رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است؛ هم‌اکنون ترافیک مصرفی برای کاربران نیم بها است اما در حال مذاکره هستیم تا در آینده‌ای نزدیک ترافیک مصرفی رایگان باشد و کاربر فقط نیاز به دسترسی به اینترنت داشته باشد و هیچ هزینه‌ای برای خدمات و استفاده از محتوای تکیه نپردازد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000