آیین موسیقایی «روایت سرباز» با اعلام برگزیدگان به پایان رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰

آیین موسیقایی «روایت سرباز» با اعلام برگزیدگان به پایان رسید

آیین پایانی رویداد سرود «روایت سرباز» شامگاه روز یکشنبه یازدهم دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهید سردار سلیمانی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش صبا، همزمان با سومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی آئین پایانی رویداد سرود «روایت سرباز» در قالب «دومین جایزه هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی» شامگاه روز یکشنبه یازدهم دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

قرائت بخشی از بیانات در دیدار امروز ایشان با خانواده شهید سردار سلیمانی یکی از بخش‌های ابتدایی رویداد سرباز بود که توسط مجری برنامه برای حضار خوانده شد.

رونمایی از پی نما کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه خود نوشت شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه مخاطبان نوجوان در حضور خانواده شهید سردار سلیمانی، حمیدرضا مقدم فر رئیس ستاد بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و فرزندان شهدای مدافع حرم فاطمیون بخش دیگری از رویداد موسیقایی روایت سرباز بود.

پخش کلیپی از روند برگزاری رویداد موسیقایی روایت سرباز بخش دیگری از مراسم بود که در این کلیپ تصویری گوشه‌ای از تلاش‌های دست‌اندرکاران ستاد برگزاری این رویداد پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این در حالی است که قرائت اشعاری از میلاد عرفانپور شاعر و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری برنامه بعدی این مراسم بود.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: از همکارانم در بنیاد رودکی به واسطه تمهید این برنامه زیبا قدردانی می‌کنم. به هر حال هرچه روزها وسالها می‌گذرد عظمت وجودی شهید سلیمانی بیشتر عیان می‌شود و این خصلت شهادت، جهاد و مبارزه است که شهادت یک حیات دوباره ای و شاید دوره پرشکوه‌تری برای شهید رقم می‌زند. شاید برای ما که فاصله گرفته بودیم از ایام دفاع مقدس و بسیاری از فرزندان دهه هفتاد تا نود روایت برخی از شخصیت‌های دفاع مقدس به سان یک اسطوره بود که باید دائم این شخصیت‌ها را در ذهن خود تصور می‌کردند اما حاج قاسم این اسطوره‌ها را برای ما تجسم بخشید.

وی افزود: ما بسیار نسل پرتوفیقی هستیم که در دوره‌ای نفس کشیدیم که حاج قاسم در آن زندکی گرد و حتماً نسل‌های بعدی به ما حسرت خواهند خورد از اینکه حاج قاسم را درک نکردند و هرچه سال‌ها می‌گذرد بیشتر این موضوه برای ما تأیید می‌شود که شخصیت این شهید بزرگوار را درک کردیم. ما باید با استفاده از ظرفیت‌های بزرگ این مرز وبوم این شخصیت را به مردم معرفی کنیم. حاج ق اسم سیدالشهدای مقاومت و عصاره همه فضائل و شهدایی بود که در چهل دهه انقلاب اسلامی شنیده و دیده بودیم. حیات  طیبه این شهید والا مقام و فرصت‌های زیادی که این شهید بزرگ درک کرد و مغتنم شمرد کتاب قطوری از افتخارات را رقم زده که به سان روایت‌های فرهنگی هنری بزرگی در خدمت فرهنگ و هنر ایران اسلامی باشد.

اسماعیلی تاکید کرد: شهادت این شهید بزرگ آثار بسیار ارزشمندی را خلق کرد. در این میان کسی برای خلق اثر سفارش نکرده بود. هزاران هنرمند عاشقانه با دیدن این مرام حاج قاسم آثار بزرگی را خلق کردند. خدا رحمت کند مرحوم حبیب صادقی که نقاشی ۱۱۰ متری را سال گذشته ترسیم کرده بود که از آرش کمانگیر شروع و به نماز میت حضرت آقا بر پیکر حاج قاسم پایان می‌گرفت. این هنرمند با خلوص نیت محض در حوزه نقاشی با انگیزه شخصی ماه‌ها تلاش کرد تا این اثر هنری را پدید بیاورند. ما صدها نمونه از این آثار داریم و اینکه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی از شهادت حاج قاسم و شخصیت این شهید بزرگوار به عنوان یک مکتب یاد کردند گستره وسیعی است که ذیل وجود پربرکت حاج قاسم شکل گرفته است. به همین دلیل با اطمینان ما از مکتب حاج قاسم استفاده می‌کنیم.

وزیر فرهنگ گفت: همین سرودها از محصولات خاص هنری فرهنگ انقلاب اسلامی است و به همین دلیل است وقتی سرودی در فضای کشور منتشر می‌شود میلیون‌ها قلب را متوجه خود می‌کند. همین سرود حماسی سلام فرمانده واکنش‌های میلیونی را برانگیحت. امروز ما با اتکا به مکتب حاج قاسم سلیمانی باید بتوانیم با استفاده از بان هنر این عظمت را روایت کنیم و همکاران من در بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ ارشاد ا سلامی برای تجلیل از این شخصیت آسمانی مشغول فعالیت‌های ارزشمندی هستند. این شخصیت به قدری دارای جذابیت است که ناخودآگاه همین طور تولید آثار هنری را به دنبال دارد. این اتفاق هرسال گسترش زیادی پیدا می‌کند و من از همه دوستان در مکتب حاج قاسم قدردانی می‌کنم که مشغول ساماندهی کارهای بزرگی هستند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همه مشغول کار جهادی برای ترویج معارف اسلامی و انقلابی هستیم و امروز فرصت بزرگی برای خلق آثار بزرگ در این زمینه به وجود آمده که همه دستگاه‌ها باید فعالیت‌های مؤثری را انجام دهند. امیدوارم از روح بلند حاج قاسم استدعا کنیم که ما را از دعای خود بی نصیب نکند. امروز در معرض انواع جنگ‌ها و هجمه‌ها بر علیه انقلاب اسلامی هستیم اما مکتب امام مانند چشمه نور است که دشمن نمی‌تواند با این انقلاب اسلامی مبارزه کند. انقلاب اسلامی امروز به سمت قله‌ها در حال حرکت است. امروز با حضور یک رئیس جمهور انقلابی که خود را سرباز رهبر انقلاب و مردم ایران می‌داند مسیر سخت را طی می‌کنیم و انقلاب اسلامی به دست امام عصر خواهد رساند.

پس از صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوبت به بخش اهدای جوایز رویداد موسیقایی روایت سرباز رسید که در این بخش از گروه‌ها و هنرمندان شرکت کننده در مراسم اختتامیه قدردانی شد.

اجرای گروه سرود طاها از استان فارس به سرپرستی احسان تابنده، اجرای گروه مصباح الهدی از استان فارس به سرپرستی عمران جمالی، اجرای گروه موعود از استان مرکزی به سرپرستی هادی قاسمی، اجرای گروه نسیم رحمت از استان تهران به سرپرستی جابر قربانی نسب، اجرای گروه سرود ندای ثامن از تهران به سرپرستی احسان جوادی، اجرای گروه انوار الهدی از استان قم به سرپرستی مجتبی حجازی، اجرای گروه رسا از استان تهران به سرپرستی مرتضی چیذری از بخش‌های مختلف رویداد سرود روایت سرباز بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است