تدارک شبکه‌های رادیویی برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹

تدارک شبکه‌های رادیویی برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی

شبکه‌های رادیویی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیدند.

 

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «میراث قاسم» از امواج رادیو ایران: ویژه برنامه «میراث قاسم» در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ۱۲ دی ماه از رادیو ایران پخش می‌شود. این برنامه به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی، رشادت‌ها، حماسه‌های ایشان و چگونگی به شهادت رسیدن این سردار بزرگ می‌پردازد. ویژه برنامه «میراث قاسم» به تهیه کنندگی مریم هدیه‌لو و اجرای بتول نجفی دوشنبه ۱۲ دی ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

برگی از زندگی شهید قاسم سلیمانی در «به افق آفتاب» 

برنامه اذان‌گاهی «به افق افتاب» هر روز حوالی ساعت ۱۱:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود. با توجه به هفته مقاومت و نزدیک شدن به سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در برنامه هر روز برگی از زندگی و رشادت‌های این شهید والا مقام روایت می‌شود. «به افق افتاب» این هفته به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حمیدرضا رضایی هر روز ساعت ۱۱:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود

«گذر شهید سلیمانی» رنگ و بوی جوان به خود می‌گیرد 

رادیو جوان پویشی به نام «گذر شهید سلیمانی» به راه انداخته که مردم می‌توانند از راه‌های ارتباطی به رادیو جوان در پیام رسان‌های فضای مجازی مانند ایتا، بله، سروش و آی گپ پیام بدهند و با صدایشان بگویند که در روز تشییع سردار سلیمانی از گذر کدام شهید عبور کردند و به تشییع سردار رفتند.

برنامه به نام «گذر شهید سلیمانی» بر پایه همین پویش روانه آنتن می‌شود و در هر قسمت از این برنامه به ویژگی‌های سردار سلیمانی پرداخته می‌شود. جوان‌ها هم درباره سردار به بحث وگفتگو می‌پردازند. به عنوان مثال، چرا سردار سلیمانی بین همه مردم محبوب بوده و سردار چه کار‌هایی از لحاظ اجتماعی، سیاسی، نظامی و… کرده است. ویژه برنامه دیگر رادیو جوان «به نام وطن» است که علاوه بر پوشش زنده سالگرد شهید سلیمانی، صدا‌های مردم برای پویش گذر سلیمانی پخش می‌شود. همچنین با دو نفر از همرزمان شهید سلیمانی درمورد شخصیت و اقدامات ایشان گفتگو خواهد شد. این برنامه به تهیه‌کنندگی زهره عبدالرحیم و اجرای ابوالفضل اینانلو روانه آنتن می‌شود. همزمان با پخش ویژه برنامه‌ها، برنامه «هزیمت» هم به نقش سردار سلیمانی در پیروزی جبهه مقاومت می‌پردازد. این مستند به صورت جداگانه به بررسی نقش سردار سلیمانی و جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان روی آنتن می‌رود.

«یک جهان یک قاسم» از رادیو فرهنگ 

ویژه برنامه «یک جهان یک قاسم» دوشنبه و سه شنبه ویژه سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی فاطمه محمدیان‌فر تدارک دیده و این ویژه برنامه بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی روز دوشنبه ۱۲ دی و سه شنبه ۱۳ دی ماه از ساعت ۹ الی۱۰:۳۰ پخش می‌شود. همچنین، در این برنامه با همرزمان، دوستان، همکاران و خانواده این شهید بزرگوار گفتگو می‌شود و مکتب حاج قاسم به عنوان الگویی برای همه نسل‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

روایتی از شهید سلیمانی بر «پرده عشاق» رادیو فرهنگ نقالی شد

برنامه رادیویی «پرده عشاق» رزم‌نامه‌ای از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که در قالب نقالی و پرده خوانی داستان رشادت‌های ایشان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. این برنامه در قالب نقالی و نمایش است که مرشد محمدرضا معجونی روایتگر داستان رشادت‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شده است. برنامه «پرده عشاق» ساعت ۲۱:۰۰ با تهیه‌کنندگی و سردبیری مریم قاسمی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

«یک و بیست دقیقه» روی آنتن رادیو تهران 

مستند «یک و بیست دقیقه» که نگاهی به زندگینامه سپهبد قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت دارد، دوشنبه ۱۲ دی ماه ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن رادیو تهران رفت. مستند «یک و بیست دقیقه» که نام آن از لحظه شهادت حاج قاسم سلیمانی الهام گرفته شده است،   نگاهی به زندگینامه سپهبد قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت دارد. این مستند کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که دوشنبه ۱۲ دی ماه از ساعت ۱۶:۳۰ از برنامه مستند اختیاریه تقدیم حضور مخاطبان شد. در این مستند ضمن معرفی مبارزات سردار سلیمانی قبل از انقلاب اسلامی، به حضورشان در دوران دفاع مقدس و مسئولیت و خدمات ارزنده ایشان پس از دوران دفاع مقدس پرداخته شد. البته این مستند نگاهی هم به مبارزات ایشان و نابودی داعش داشت.

«برای تو» رادیو صبا روایتگر شهامت و شجاعت یک فرمانده می‌شود 

«برای تو» عنوان یکی از ویژه برنامه‌های رادیو صباست که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تقدیم مخاطبان می‌شود. این ویژه برنامه در قالب نمایش روایی داستان پستچی را روایت می‌کند که نامه‌هایی بدون آدرس گیرنده و با عنوان «برای تو» در دست دارد که باید به مقصد برساند. «برای تو» نامه‌هایی است از زبان مردم سوریه که از رشادت، شهامت و اقتدار فرمانده قهرمانی می‌گویند که ناجی حریم و حرم آن‌ها می‌شود.

رادیو صبا ردپای حاج قاسم سلیمانی را جستجو می‌کند 

پیش از این، ویژه برنامه «رد پای حاج قاسم» به مناسبت هفته مقاومت و در آستانه سالروز شهادت ایشان روز یکشنبه ۱۱ دی راهی آنتن این شبکه شد. این برنامه با هدف معرفی آثار فرهنگی و هنری درباره شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شد، که در آن با نویسندگان هنرمندان و شعرایی که در آثار خود به شخصیت این شهید بزرگوار پرداخته‌اند، گفتگو می‌شود.

«صبح صبا» جلوگر عشق شنوندگان به میهن می‌شود 

۱۳ دی‌ماه سالروز آسمانی شدن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش که به نام «روز جهانی مقاومت» نام‌گذاری شده است، بیانگر نقش و جایگاه بی‌نظیر آن شهید والامقام در فرماندهی جبهۀ مقاومت در عرصۀ جهانی است. رادیو صبا در این روز با انتخاب عنوان موضوعی عشق به میهن در برنامه زنده صبح صبا به گرامیداشت این روز و یاد و خاطره سردارحاج قاسم سلیمانی می‌پردازد.

نمایش رادیویی «یکی برای همه» در رادیو نمایش 

رادیو نمایش به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نمایش رادیویی «یکی برای همه» را از ۱۰ دی ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن برده است و تکرار این نمایش ساعت ۳:۳۰ بامداد پخش می‌شود. در توضیح این نمایش آمده است: یادآوری محبوبیت او از سوی دوستدارانشان قابل توجه است. محبوبیتی که در قشر‌های مختلف مردم و حتی خارج از مرز‌های ایران طوری که از ایشان با عناوین مختلف و به خوبی و بزرگی نام برده شده است…

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است