استقبال از اکران آنلاین مستند «بازمانده» / اکران‌های دانشگاهی در راه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۱

استقبال از اکران آنلاین مستند «بازمانده» / اکران‌های دانشگاهی در راه است

تهیه‌کننده مستند «بازمانده» درباره میزان استقبال از این فیلم گفت: طبق آنچه از بچه‌های سفیر‌فیلم شنیده‌ام، خدا را شکر استقبال خوب بوده است. ما قرار است اکران‌های دانشگاهی هم داشته باشیم.

به گزارش صبا، مستند «بازمانده» از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، موضوعی را دنبال می‌کند که سال‌هاست در ورزش ایران مطرح بوده، اما کمتر کسی درباره آن صحبت کرده است. موضوع مسابقه ندادن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی در مسابقات بین‌المللی نزدیک ۴۰ سال است در ورزش ایران وجود دارد، ولی هیچ مدیری حاضر نیست درباره آن صحبت کند، «بازمانده» این موضوع را از زاویه نگاه یک جودوکار ملی‌پوش باز کرده است. غفلت از ظرفیت‌های مردمی که می‌تواند به عنوان یک مطالبه ملی پشتوانه ورزشکارانی از این دست باشد، یکی از موضوعات این مستند است.

چند روزی است «بازمانده» در چرخه اکران آنلاین قرار گرفته است.محمدجواد رئیسی تهیه‌کننده «بازمانده» درباره میزان استقبال از این فیلم گفت: طبق آنچه از بچه‌های سفیر‌فیلم شنیده‌ام، خدا را شکر استقبال خوب بوده است. گویا بر اساس برنامه‌ای که برای اکران داشته‌اند، همه چیز خوب پیش می‌رود، البته ما قرار است اکران‌های دانشگاهی هم داشته باشیم.

او ادامه داد: تا دو‌سه سال پیش همه عادت کرده بودند مستند را رایگان و از طریق شبکه‌های تلویزیونی تماشا کنند، در صورتی که در اغلب کشور‌های دنیا شبکه‌های تلویزیونی و «وی‌اودی»‌ها پولی هستند، من به عنوان فیلمساز آرزو داشتم درآمد واقعی خودم را بسنجم و متوجه شوم آیا کسی حاضر است برای چیزی که من ساخته‌ام پول خرج کند یا نه؟! با وجود اینکه این کار سختی‌های زیادی دارد، ما از آن استقبال می‌کنیم و نگاه مثبتی به آن داریم.

رئیسی در ادامه گفت: با آنکه میزان تماشای مستند در ایران چندان بالا نیست، اما از چند سال پیش وضعیت خیلی بهتر شده و شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

او درباره ادامه فعالیت در این زمینه و پرداختن به سوژه‌هایی نظیر «بازمانده» گفت: ما از چند سال پیش نگاهی را دنبال می‌کنیم که در مستند «سکو‌های صورتی» هم این نگاه را داشتیم، یعنی به حواشی ورزشی یک نگاه مدیریتی داشته باشیم. ورود بانوان به ورزشگاه‌ها هم به جای آنکه یک نگاه مدیریتی باشد، بی‌جهت سیاسی شد. بازی با اسرائیل هم همین طور است، یعنی صرفاً سیاسی شد در صورتی که باید به مسیری برود که مردم آن را مدیریت کنند، یعنی ورزشکار بداند که یک مطالبه ملی درباره آن وجود دارد، این مطالبه ملی همیشه وجود داشته است، اما مدیریت موضوع باید خیلی ظریف و دقیق انجام شود. ما با همین نگاه احتمالاً چند کار دیگر خواهیم ساخت و اتفاقاً چند ایده داریم که در همین حوزه مدیریت ورزشی است.

منبع: گفت‌وگوی محمدصادق عابدینی با سازندگان مستند «بازمانده»- جوان

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000