کارگاه‌های مرمت اسناد در عرصه بین الملل ادامه دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۰
در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران؛

کارگاه‌های مرمت اسناد در عرصه بین الملل ادامه دارد

سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در راستای آموزش و نشر دانشِ مرمت، حفاظت و نگهداری از اسناد علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی، 23 کارگاه بین المللی برگزار کرده است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در راستای آموزش و نشر دانشِ مرمت، حفاظت و نگهداری از اسناد علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی، تعداد ۲۳ کارگاه بین المللی برای هنرجویان، دانشجویان در حوزه اسنادی، کارشناسان موزه ها و مراکز آرشیوی برگزار کرده است.

اداره کل مرمت و حفاظت با همکاری اداره کل پژوهش کتابداری و آموزش این سازمان در تازه ترین فعالیت خود، دومین کارگاه آموزش «آسیب شناسی و مرمت آثار کاغذی» را برگزار کرده است.

سر فصل‎های این دوره آموزشی شامل آشنایی با روش‎های آفت‎زدایی محیطی و منابع، آشنایی با عوامل آسیب‎رسان و استانداردهای حفاظت و نگهداری، شناسایی عوامل تخریب بیولوژیک، آسیب‎زدایی‏ شیمیایی، روش‎های آسیب‎زدایی فیزیکی و مرمت آثار کاغذی، روش‎های دوخت جزء، مرمت جلدهای آسیب‌دیده، آشنایی با ساخت جلد ‎و جعبه‎های حفاظتی بوده است که توسط کارشناسان متخصص و مجرب اداره کل مرمت و حفاظت کتابخانه ملّی ایران تدریس می شود.

این کارگاه آموزشی، به مدت ۳۰ ساعت و طی ۹ هفته در روزهای دوشنبه برگزار می شود و تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است