امارات بهترین سالن را به فیلم «عینک» داد! / ماجرای مطالبه از وزیر ارشاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۶

امارات بهترین سالن را به فیلم «عینک» داد! / ماجرای مطالبه از وزیر ارشاد

کارگردان فیلم سینمایی «عینک» گفت: در کشوری مثل امارات که سینما ندارد، برای فیلم «عینک» بهترین سالن سینما را اختصاص و تبلیغات بسیار خوبی را در سطح شهر انجام دادند.

به گزارش صبا، رضا آقایی از فیلمسازان جوانی است که تجربه ساخت چندین فیلم کوتاه را در کارنامه هنری خود دارد و در نخستین تجربه ساخت فیلم بلند خود به سراغ موضوع کودک و سینمای کودک رفته است و با این انتخاب از مسیر تولید تا زمان اکران با مسائل و دشواری‌های بسیاری روبرو شده است.

او که این روزها فیلمش در گروه هنر و تجربه اکران شده، گفت: زمانی که من وارد حوزه کودک شدم اصلا بحث مالی آن در نظرم نبود. همان سال ۹۷ نیز زمانی که این فیلم جایزه بخش فیلمنامه‌نویسی را از جشنواره کودکان و نوجوانان دریافت کرد، خواسته‌ام از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که من نیازی به پول و بودجه برای ساخت فیلم ندارم اما حداقل برای پخش و نمایش آن از ما حمایت کنید و سالن در اختیارمان قرار دهید. اما متاسفانه بخش دولتی هیچ حمایتی از فیلم کودک و فیلمسازان کودک نمی‌کند. به طور مثال من یک فیلمنامه بلند سینمایی برای کودکان داشتم که اردیبهشت ماه در فارابی به ثبت رسید و دنبال سرمایه‌گذار بودم که آن را بسازم. بعد که اسامی فیلم‌های مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی اعلام شد، چندین بار پیگیر این فیلمنامه شدم که بدانم برای ساخت مورد حمایت قرار گرفته یا خیر، اما در نهایت بعد از چندین جلسه و رفت‌وآمد و سرگردانی متوجه شدم که فیلمنامه من را اصلا نخوانده‌اند!

او تصریح کرد: اگر نگاهی به میزان فروش فیلم‌های مورد حمایت فارابی بیاندازید خواهید دید که با وجود حمایت‌های ۲۰ میلیارد تومانی از برخی فیلم‌ها، فروش خوبی هم نداشته‌اند.

آقایی گفت: در کشوری مثل امارات که سینما ندارد، برای فیلم «عینک» بهترین سالن سینما را اختصاص و تبلیغات بسیار خوبی را در بیلبوردهای سطح شهر انجام دادند. در زمان اکران نیز کودکان و نوجوانان مدارس را به دیدن این فیلم آوردند و مسئولان مدرسه در پایان نمایش فیلم درباره پیام آن با بچه‌ها گفتگو کردند. اما متأسفانه در کشور خودم چنین حمایتی از من نشد.

منبع: روزنامه صبا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است