فرجی: باید حقیقت را دید؛ کره جنوبی و ترکیه دنبال حرکت چرخه اقتصادی کشورشان هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱
گزارش نشست تعاملی عضو شورای شهر با اعضای کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری

فرجی: باید حقیقت را دید؛ کره جنوبی و ترکیه دنبال حرکت چرخه اقتصادی کشورشان هستند

مهدی فرجی رییس هیئت مدیره کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری گفت: امروز شاهد نفوذ سریال‌ها و موسیقی‌های ترکیه و کره جنوبی در فرهنگ دیداری و شنیداری جوانان هستیم؛ باید حقیقت را دید. کره جنوبی و ترکیه در حمایت جدی و برنامه‌ریزی شده از کانون‌های هنری، در عمل ضمن صدور فرهنگ کشور خودشان، به‌دنبال فروش کالای خود و حرکت چرخه اقتصادی کشورشان هستند.

به گزارش صبا، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران به نمایندگی از تعدادی از اعضا در جلسه هم‌اندیشی کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری حضور یافت و محصول این دیدار، تعامل بیش از پیش کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری با شورای شهر در تولید آثار فرهنگی، با هدف ارتقا فرهنگ شهر نشینی و مطالبات مردم در این حوزه و پی گیری مطالبه صنفی کانون تهیه کنندگان و  اختصاص ساختمانی برای فعالیت فرهنگی کانون در آینده نزدیک بود.

در این نشست هم‌اندیشی که با حضور جمعی از تهیه کنندگان پیشکسوت تلویزیون عضو کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری برگزار شد، احمد صادقی از خاطرات فعالیت‌های فرهنگی‌اش گفت و در فعالیت‌های تئاتری‌اش به همکاری با مجید قناد پیشکسوت برنامه سازی و کارگردانی رسانه ملی به خصوص در حوزه کودک و نوجوان و مرحوم کریم اکبری‌مبارکه  اشاره داشت که نشان از سبقه و علاقه هنری این عضو شورای شهر داشت.
صادقی ضمن اشاره به نیاز شهر تهران به فرهنگ سازی در حوزه های مختلف معتقد بود: چالش دنیای امروز تولید محتواست و کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری می تواند با تولید آثار فرهنگی مرتبط با داستان های مختلف شهر از حمل و نقل گرفته تا مسائل مرتبط با محیط زیست ( آلودگی هوا) و… کمک شایانی به شهر تهران و فرهنگ شهرنشینی داشته و بازوی فرهنگی شهرداری پایتخت باشد.


این عضو شورای شهر که در ادامه ی این جلسه هم اندیشی پای صحبت و دغدغه های تهیه کنندگان و اعضای هیات مدیره  کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری نشست از پی گیری اجرایی اختصاص یک دستگاه ساختمان به کانون در آینده نزدیک و تعامل بیش از پیش خبر داد و افزود: حوزه فرهنگ و تولید محتوای فرهنگی می تواند یکی از مهمترین عناصر در مدیریت شهری باشد چرا که شما می توانید با زبان هنر واسطه ی موثر میان مسئولین و مردم باشید.

مهدی فرجی، رییس هیئت مدیره کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری در این نشست گفت: این که امروز شاهد نفوذ سریال و موسیقی‌های ترکیه و کره جنوبی در فرهنگ دیداری و شنیداری جوانان هستیم. باید حقیقت را دید؛ کره جنوبی و ترکیه در حمایت جدی و برنامه‌ریزی شده از کانون‌های هنری، در عمل ضمن صدور فرهنگ کشور خودشان، به‌دنبال فروش کالای خود و حرکت چرخه اقتصادی کشورشان هستند.

او با اشاره به این که درتمام دنیا دولت‌های محلی و شهرداری‌ها حامی فعالیت صنفی فرهنگی و هنری هستند، ادامه داد: در این مسیر، بخش خصوصی به تنهایی دستش به جایی نخواهد رسید. انتظار جدی ما از مسئولین حمایت مادی و معنوی هرچه بیشتر برای شکوفاهی و تأثیر فرهنگ و هنر در داخل و فرامرز است.

امیرحسین خرمشاهی مدیرعامل کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری در ادامه این نشست هم اندیشی به جایگاه تهیه کنندگان به عنوان مظلوم ترین قشر فعال در عرصه فرهنگ در خط مقدم اشاره کرد و افزود: این جمع فعال در حوزه فرهنگ عاشقانه مملکت‌شان را دوست دارند، پای فرهنگ این مملکت ایستاده‌اند و بی توقع در خط مقدم فرهنگی کشور، سال‌های سال از جان و عمرشان گذاشته‌اند… موضوع آنها دغدغه فرهنگ و هنر و معارف است نه صرفا یک حرفه، چرا که نگاه شان از جنس فرهنگی و هنر است نه چیز دیگر.
خرمشاهی افزود: مدیریت شهری بدون کار فرهنگی ممکن نیست و کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری با تجربه این تیم باسابقه در حوزه فرهنگ‌سازی و تولید محتوای فرهنگی، آماده تعامل است و تردید ندارم که مثل همیشه بهترین مسیر برای به آرامش رسیدن مردم در پایتخت به لحاظ زندگی شهرنشینی، حمل و نقل، زیست بوم و… فرهنگ‌سازی است که فرمول آن در دست این بچه های کاربلد و کارکشته است.


مدیر عامل کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری از نگاه ویژه فرهنگی احمد صادقی و دیگر اعضای شورای شهر در تعامل با کانون و اقدامات لازم در خصوص اختصاص ساختمان به کانون تقدیر کرد و افزود: سال‌هاست مهندس احمد صادقی را میشناسم او یک مدیر مردمی است و می دانم با نگاهی ویژه به این حوزه هر چه در توان دارد برای ارتقا فرهنگ شهر نشینی به کمک فعالان این حوزه به کار خواهد بست چرا که اینجا ما به یک دغدغه مشترک یعنی مردم رسیده ایم و میتوانیم همراهی و تعاملی مستمر و موثر را تجربه کنیم.

در این نشست هم‌اندیشی ارائه گزارش عملگرد کانون در موضوعات مختلف اجرایی سه ماه گذشته مهدی فرجی توسط رئیس هیئت مدیره کانون ارائه شد و در ادامه  هیئت مدیره کانون در مورد راه اندازی «وی او دی کانون تهیه کنندگان »  مباحثی را مطرح کردند و  سعید ابوطالب  از اعضای  هیئت مدیره کانون به مطالبی در خصوص مسیر تولید و البته خصوصی سازی نظراتی داشت. مریم جلالی مدیر مسئول کانون تهیه کنندگان نیز از مسیر مجله الکترونیکی کانون گفت و در پایان دیگر اعضای کانون درباره شورای فیلمنامه  کانون، طرح و برنامه کانون، برگزاری جشنواره و درخواست راه اندازی هرچه سریع‌تر «وی او دی کانون تهیه‌کنندگان» و شیوه تعامل با تلویزیون، موضوعات مختلف صنفی را مطرح کردند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است