تلاش برای تأمین محتوای درخواستی والدین/ در حوزه کاراکتر محبوب ایرانی ضعف داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴
مدیرعامل دیجیتون در سومین برنامه «صمیمانه»:

تلاش برای تأمین محتوای درخواستی والدین/ در حوزه کاراکتر محبوب ایرانی ضعف داریم

مدیرعامل سکوی دیجیتون در سومین برنامه «صمیمانه» که هر هفته توسط سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با هدف معرفی و نقد و بررسی سکوهای دارای مجوز از ساترا برگزار می‌شود، تاکید کرد: ما در کنار برنامه‌های سرگرمی و خدمات سرگرم‌کننده کودکان، به دغدغه‌های والدین توجه ویژه داریم و تلاش می‌کنیم تأمین محتوای درخواستی والدین را در اولویت‌ قرار دهیم.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی(ساترا)؛ سومین برنامه «صمیمانه» با حضور مدیران ساترا، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه دیجیتون در سالن نشست‌های ساترا برگزار شد.

در این برنامه مصطفی ری‌پور مدیرعامل دیجیتون، فاطمه فراهانی مدیر توسعه کسب‌و کار دیجیتون، علی ماشین مدیر محتوای دیجیتون، سیدمحمدهادی میرطاهری نماینده دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و برخی مدیران ساترا حضور داشتند.

مصطفی ری‌پور مدیرعامل پلتفرم دیجیتون در این نشست گفت: ما در کنار برنامه‌های سرگرمی و خدمات سرگرم‌کننده کودکان به دغدغه‌های والدین توجه ویژه داریم و تلاش می‌کنیم تأمین محتوای درخواستی والدین را در اولویت‌ قرار دهیم.

وی افزود: سکوی دیجیتون در درجه نخست، گزارش‌ها و امکانات کنترلی را در اختیار والدین قرار می دهد و در مراحل بعدی در تحصیل کودکان و سپس در حوزه استعدادیابی و تربیت آنها فعالیت‌هایی را به انجام می‌رساند.

ری‌پور تاکید کرد: من به‌عنوان یک پدر، دغدغه این موضوع را دارم که فرزندانم چه اندازه به شخصیت‌هایی چون بتمن و یا شخصیت‌های ایرانی علاقه دارند، باید راجع به این موضوع عمیق‌تر فکر کرد. چراکه تعداد کاراکترهای ایرانی که برندسازی شده باشد، کم است.

علی ماشین مدیر محتوای پلتفرم دیجیتون نیز در ادامه برنامه درباره انواع محتوایی که در این رسانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، عنوان کرد: غیر از محتوای توزیعی شامل انیمیشن‌های دوبله شده و… ، دیجیتون در حوزه تولید فعالیت جدی داشته و تاکنون توانسته است ۶۰ قسمت محتوای عروسکی و یک انیمیشن ۱۰ قسمتی تولید و منتشر کند.

وی تاکید کرد: دغدغه ما در رسانه دیجیتون تقویت هویت ایرانی_اسلامی کودکان است و در این راستا استانداردهای ویژه‌ای را برای تولید و عرضه محتوا قائل هستیم.

سیدمحمدهادی میرطاهری نماینده دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در ادامه برنامه «صمیمانه»، پس از معرفی سکوی دیجیتون توسط مدیران این پلتفرم گفت: شورای فرهنگ عمومی از سال گذشته با دغدغه حمایت از چرخه اقتصاد فرهنگ در حوزه صنایع فرهنگی و با تمرکز بر تولید محتوای مبتنی بر مفاهیم و شخصیت‌های ایرانی در حوزه کودک و نوجوان، بستری را برای هم‌افزایی کسب‌و کارهای فرهنگ بنیان با مشارکت‌کنندگان فرهنگی، سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان در زمینه محصولات فرهنگی فراهم کرده است.

در ادامه برنامه مرتضی قاسم‌زاده مدیر توانمندسازی و خودتنظیم‌گری ساترا در مورد ارزیابی ساترا از رسانه دیجیتون گفت: دیجیتون به لحاظ کمی و کیفی در حوزه‌های مختلف وضعیت مطلوبی دارد و از نظر امکان نظارت والدین بر محتوای ارائه شده، این رسانه سازکارهای مناسبی را در نظر گرفته است.

محمدمهدی مومنی‌ها مدیرکل توسعه شبکه تنظیم‌گران اجتماعی ساترا در بخشی دیگری از برنامه از مدیران رسانه دیجیتون سوالاتی را مطرح کرد و گفت: رسانه دیجیتون چه اقداماتی را برای مبحث تنظیم‌‌گری اجتماعی در نظر گرفته است و مردم چگونه نظرات و انتقادات خود نسبت به تولیدات محتوایی این پلتفرم را مطرح می‌کنند.

مدیرعامل رسانه دیجیتون در پاسخ به سوالات مومنی‌ها گفت: در سکوی دیجیتون امکان گزارش محتوا و شکایت از محتوا و به‌طور کل تنظیم‌گری اجتماعی وجود دارد؛ همچنین بخش پشتیبانی، بخش ویژه‌ای را برای ارتباط و پاسخ‌دهی به گزارش‌ها اختصاص داده است.

وی در پایان تأکید کرد: کاربران فضای مجازی به کاراکترهایی علاقه‌مند هستند که سال‌ها توسط تیم‌های بزرگ مورد پردازش قرار گرفته‌اند. دیجیتون به محتوای داخلی و کاراکترهای ایرانی رویکرد مثبتی داشته و دارد و تلاش می‌کند تمهیدات خاصی برای بهتر شدن آن داشته باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000