جذابیت‌های جشنواره رادیویی پژواک برای مستندسازان و مخاطبان | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
مدیر تولید صدای مرکز همدان عنوان کرد؛

جذابیت‌های جشنواره رادیویی پژواک برای مستندسازان و مخاطبان

مدیر تولید صدای مرکز همدان گفت: علت جذابیت جشنواره مستند رادیویی پژواک برای مستندسازان و مخاطبان؛ تخصصی بودن، نو و بدیع بودن، جذابیت ساختار مستند و علاقه‌مندان زیاد ساختار مستند است.

به گزارش صبا، «محمدعلی کرم‌نیا» مدیر تولید صدای مرکز همدان در گفتگو با ستاد اطلاع‌رسانی دومین جشنواره پژواک درباره ملاک ها و شاخصه های یک مستند رادیویی گفت: به نظرم اول سوژه بعد جمع آوری اطلاعات، نگارش متن خوب، صدای شاهد و میکس حرفه ای همراه با افکت و صدای آمبیانس رسا  و… از ملاک های شاخص یک مستند رادیویی خوب است.  بنده معتقدم یک مستند ساز کسی است که با چالش ها، مسایل و مشکلات، رویدادها و ظرفیت‌های جامعه خود آشنایی کافی داشته باشد تا بتواند در سوژه یابی موفق عمل کند.

***اطلاعات خود را در مورد جامعه و تحولات مربوطه بالا ببرید

او با ارائه پیشنهاداتی یادآور شد: پیشنهاد می شود از سوژه های ناب، بکر و خلاقانه استفاده شود و در راستای ظرفیت سازی برای سیستم اداری کشور موثر باشد. همچنین به علاقه مندان مستندسازی هم توصیه می کنم اطلاعات خود را در مورد جامعه و محیط پیرامون و تحولات مربوطه بالا ببرند.

***جشنواره از منظر تخصصی و رسانه رادیو حرکت خوبی بود

مدیر تولید استان همدان در پاسخ به این پرسش که نخستین دوره از جشنواره را چطور ارزیابی می‌کنید؟ افزود: به نظرم از منظر تخصصی و رسانه رادیو حرکت خوبی بود و باعث می شود مستند سازی رادیویی هم مورد توجه باشد و مهم تلقی شود.

***شرایط حضور مراکز استانی تسهیل شود

کرم‌نیا مدیر تولید استان همدان، با ارائه راهکارهایی برای تقویت مستندسازی و برگزاری اینچنین جشنواره هایی اذعان داشت: سطح اطلاع رسانی جشنواره ارتقاء یابد و شرایط حضور مراکز استانی تسهیل شود.

***بهره گیری از پیشکسوتان در انتقال تجارب و کمک‌های فکری و عملی

به گفته مدیر تولید استان همدان، پیشکسوتان و افرادی که در حوزه های کاری شان با تجربه و مجرب هستند، می توانند در  انتقال تجارب و کمک های فکری و عملی کمک شایانی به جوانان کنند.

مدیر تولید استان همدان علل استقبال زیادی که از جشنواره شده است را در تخصصی بودن آن دانست و افزود: به نظرم علت جذابیت آن برای مستندسازان و مخاطبان تخصصی بودن، نو و بدیع بودن، جذابیت ساختار مستند و علاقه‌مندان زیاد ساختار مستند باشد.

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    113/860/980/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/283/785/000