«شبی در کویر» در مرحله پیش تولید قرار دارد/ با افزایش قیمت دلار، قیمت فرهنگ پایین می‌آید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹
در گفتگو با صبا عنوان شد؛

«شبی در کویر» در مرحله پیش تولید قرار دارد/ با افزایش قیمت دلار، قیمت فرهنگ پایین می‌آید!

فیلم «شبی در کویر» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی دهقان چناری، بزودی در تهران و یزد مقابل دوربین خواهد رفت.

مهدی دهقان‌چناری کارگردان و تهیه کننده در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا از پیش تولید فیلم «شبی در کویر» خبر داد و گفت: پیش تولید فیلم «شبی در کویر» در بازه‌ای از زمان توقیف شد اما بعد از مدتی توانستم بار دیگر پیش تولید را شروع کنم.

وی عنوان کرد: یزد جهانی در یک شهر است و در تلاشم با ساخت این فیلم این بوده است که گوشه‌ای از فرهنگ و جهانی شدن یزد را به تصویر بکشم و برای ساخت این فیلم از بازیگران بومی و با استعداد استفاده می‌کنم.

این کارگردان در ادامه گفت: این فیلم فرآیند تولید سختی دارد، فیلم در تهران و شهر تاریخی یزد و حتی در برخی از شهرستان‌های یزد فیلمبرداری می شود و به همین دلیل فرآیند تولید دشواری داشته و با توجه به اتفاقات گذشته و حال جامعه، کار برای ما سخت‌تر شده‌ است.

دهقان چناری ضمن ابراز گلایه از سازمان‌ها و نهاد‌های کشور اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌ها چندان به مساله تولید فیلم اهمیت نمی‌دهند و به همین دلیل است که ساخت فیلم‌ها مدت زیادی به طول می‌انجامد و یا اغلب فیلم‌ها بسیار دیر وارد مرحله پیش تولید و یا تولید می‌شوند. امیدوارم با همکاری دوستان در ارگان‌های مختلف هرچه سریعتر این فیلم وارد فاز تولید شود.

کارگردان «قدمگاه» افزود: اما آنچه می‌بینم آن است که بخش اعظم بودجه‌های دولتی صرف تولیدات یک بار مصرف تهیه کنندگانی خاص می‌شود که بیشتر به دنبال درآمدزایی هستند تا کار فرهنگی، شاید ناراحت کننده باشد اما واقعیت جاری آن است که قیمت دلار مرتب بالا می‌رود و قیمت فرهنگ پایین می‌آید!

وی تصریح کرد: کار کردن در شبکه‌های صداوسیما، سینما و حتی شبکه‌های نمایش خانگی محدودیت‌های خاص خود را دارد، اصلی‌ترین محدودیت هم انتخاب سوژه است.

دهقان چناری در پایان خاطرنشان کرد: تردید ندارم «شبی در کویر» مخاطب خود را غافلگیر می‌کند و بعد از آن صحبت های زیادی راجع به این فیلم خواهد شد. داستان این فیلم درباره پسر جوانی است که روی ویلچر با آرزوهای بزرگ و با تلاش و پشتکار فراوان زندگی می کند، او هر چند از لحاظ جسمی و حرکتی معلول است اما با هوشیاری زیاد درس خوانده و در سن جوانی رییس شورای روستا شده است و برای مردم خدمت می کند. در حالی که بعضی از جوانان با جسمی سالم انگیزه‌ای برای زندگی ندارند و به مردم و جامعه آسیب می‌رسانند او نشان داده است که معلولیت محدودیت نیست و یک معلول هم می‌تواند بین افراد سالم زندگی کند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است