بازدید وزیر ارشاد از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۴

بازدید وزیر ارشاد از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی با اشاره به بازدید شب گذشته خود از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، گفت: فیلم‌ها در موعد مقرر خواهند رسید و آثار خوبی در زمینه بین‌الملل به جشنواره ارسال شده است.

به گزارش صبا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت، با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در روزهای آتی گفت: کار متراکمی در همه بخش‌ها در حال انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی با اشاره به بازدید شب گذشته خود از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، گفت: فیلم‌ها در موعد مقرر خواهند رسید و آثار خوبی در زمینه بین‌الملل به جشنواره ارسال شده است.

حضور سینماهای سیّار در جشنواره فجر

وی با بیان اینکه جشنواره در ۳۱ استان برگزار می‌شود، توضیح داد: در کنار جشنواره برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده است و در سال جاری نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم خواهیم داشت که حضور وسیع سینماهای سیّار در این مناطق و کپرنشین‌ها از جمله برنامه‌های جشنواره است.

اسماعیلی تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر با هدف نشاط آفرینی در جامعه برگزار می‌شود و این موارد در جشنواره پیش رو تدارک دیده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری جشنواره مد و لباس خانواده ایرانی در دهه فجر هم خبر داد.

مشکل بسیاری از هنرمندان بازداشتی حل شد

اسماعیلی همچنین درباره موضوعات مطرح شده روزهای اخیر پیرامون ممنوع‌الخروجی برخی هنرمندان توضیح داد: موضوع ممنوع‌الخروجی یک روند قضائی دارد که براساس پرونده قضائی شکل می‌گیرد و ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه خود می‌دانیم که موضوع همه هنرمندانی که دارای مشکل هستند را پیگیری کنیم.

وی در عین حال تأکید کرد: البته مشکل برخی از هنرمندان ارتباطی با کار هنری‌شان نداشته است. برخی از آن‌ها شاید در اجتماعی شرکت کرده‌اند و یا کار خلاف قانونی را مرتکب شده‌اند که دستگاه قضائی هم با آنها برخورد می‌کند.

اسماعیلی افزود: با این حال همین هنرمندان جزوی از خانواده فرهنگ و هنر هستند و تلاش می‌کنیم مشکلاتشان حل شود. کما اینکه در این زمینه کارهایی انجام دادیم که بر اساس آن مشکل تعداد زیادی از این هنرمندان با همکاری دستگاه محترم قضائی حل شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است