دستمزدهای کلان و رقابت تلویزیون و پلتفرم‌ها برای جذب ستاره‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۵

دستمزدهای کلان و رقابت تلویزیون و پلتفرم‌ها برای جذب ستاره‌ها

رسانه تلویزیون در رقابت با دو رقیب سرسخت خود سینما و پلتفرم‌های دیجیتالی، به دنبال جذب حداکثری ستارگان صاحب نام سینما برای مجموعه‌های پرسروصدای خود است و برای این منظور، دستمزدهای کلان به آنها پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، در کنار نام‌های قدیمی و کهنه کار هالیوود، بازیگران جوان‌تر هم این روزها در حال کوچ به قاب کوچک هستند و نقش اصلی مجموعه‌های تلویزیونی را به عهده می‌گیرند. به‌جز کسانی چون آل پاچینو و رابرت دنیرو که جزو چهره‌های کلاسیک سینما هستند که با تلویزیون همکاری می‌کنند، چهره‌های مطرح جوان‌تری چون اسکارلت جوهانسن و تارون ادگرتون هم به جمع یاران قاب کوچک پیوسته‌اند. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، اینها تنها نام تعداد اندکی از ستارگان مشهور و موفق سینماست که راهی تلویزیون شده‌اند و باید نام های دیگری را هم به آن اضافه کرد.

در بین چهره‌های سرشناس سینما که با قاب کوچک همکاری تازه می‌کند، آل پاچینو جزو کسانی است که زودتر از بقیه وارد این مسیر شده بود و چند سالی است که با حضور در مجموعه‌های درام تحسین برانگیز و یا فیلم‌های سینمایی تلویزیونی، لقب یکی از موفق‌ترین این گروه مهاجر را به خود اختصاص داده است. کار جدید این بازیگر مولف با نام «ناکس از میدان به در می‌شود» است که یک درام دلهره آور نوآر است و مایکل کیتن بتمن سال‌های دور سینما، آنرا تهیه و کارگردانی می‌کند. خود او در این مجموعه بازی هم می‌کند.

دو بازیگر مطرح دیگر جیمز مارسدن و مارسیا گی هاردن هم با این درام پرتنش همکاری دارند. کلید فیلمبرداری مجموعه در شرایطی زده شده که اطلاعی از نقش پاچینو در دست نیست اما گفته می شود یکی از شخصیتهای محوری ماجرا است. کیتن در مجموعه نقش جان ناکس را به عهده دارد که قاتلی قراردادی است که به دلیل یک بیماری نادر در حال مرگ است و به دنبال رستگاری می گردد. او که قصد حمایت از پسر جوان خود (مارسدن) را دارد، باید با دولتمردان فاسد مبارزه‌ای نفس گیر داشته باشد.

رابرت دنیرو دوست صمیمی پاچینو که ماه قبل خبر از اولین مجموعه تلویزیونی خود با نام «روز صفر» داده بود، حالا قرارداد بازی در کار دیگری با نام «آقای طبیعی» را امضا کرده است. اهل فن امضای دو قرارداد تلویزیونی توسط دنیرو را استثنایی ارزیابی کرده و آنرا دلیلی برای موفقیت برنامه های تلویزیونی و آشتی کامل تماشاگران با قاب کوچک می‌دانند. آقای طبیعی درامی جنایتکارانه شبیه بسیاری از فیلمهای موفق بازیگر است که در آن در قالب شخصیت لوئیس بارون ملقب به آقای طبیعی ظاهر می شود. بارون بعد از رهایی از زندانی سی ساله، دوباره به زادگاهش برمی گردد تا با دشمنان قدیمی اش تسویه حساب کند. با بازگشت او، شهر زادگاه بارون دیگر نمی تواند مثل سابق باشد. آقای طبیعی دومین کار تلویزیونی دنیرو بعد از حضور در فیلم سینمایی تلویزیونی جنجالی «جادوگر دروغ ها» است.

جان کراسینسکی هم که فصل سوم اکشن دلهره آور و پلیسی «جک رایان» را این روزها روی آنتن دارد و قرار نبود با فصل چهارم آن همکاری کند، قرارداد بازی در این فصل را هم امضا کرد. ماجرا از این قرار است که خالقان جک رایان تصمیم گرفته بودند فصل چهارم مجموعه را به صورت اسپین آفی بر داستان آن درآورده و ماجراهایش را به دورانی قبل از شروع داستان فصل اول برگردانند. با این کار، شخصیت جک رایان به دوران جوانی‌اش برمی‌گشت و به ناگزیر، بازیگر دیگری باید برای بازی در این نقش انتخاب می‌شد. با این حال، استقبال بسیار خوب تماشاگران از فصل سوم سازندگانش را مجاب کرد که فعلا قید اسپین آف را زده و ماجراجویی‌های پلیسی معاصر جک رایان را دنبال کنند.

تارون ادگرتون بعد از موفقیت فراوان درام اجتماعی «پرنده سیاه» که با استقبال بالای منتقدان و تماشاگران روبرو شد، در درام جدید خالقان همین مجموعه با نام «فایرباگ» بازی می کند. این درام جنایتکارانه ادگرتون را در قالب یک کارآگاه خصوصی با گذشته ای مبهم و دردآلود به نمایش می گذارد که با یاری یکی از همکارانش مامور تحقیق درباره دو مجرم ناشناسی می شود که با آتش افروزی هایشان اهالی شهر را به وحشت انداخته اند. فیلمنامه فایرباگ با نگاهی به یک ماجرای واقعی نوشته شده که حدود نیم قرن پیش رخ داد.

اسکارلت جوهانسن هم با نسخه تلویزیونی «تنها دلیل» به جمع هنرمندان قاب کوچک می پیوندد. داستان نول پرخواننده جان کاتزنباخ که سال ۱۹۹۲ روی پیشخوان کتابفروشی ها قرار گرفت، قبل از این در سال ۱۹۹۵ تبدیل به فیلمی پرسروصدا با بازی شان کانری و لاورنس فیشبرن شده است. در داستان کاترنباخ، گزارشگری با نام مت کووارت نامه ای از یک محکوم به مرگ دریافت می‌کند که در آن ادعای بی‌گناهی کرده و از این مرد گزارشگر کمک می‌خواهد. تحقیقات مت کووارت بخش های تاریک پرونده این محکوم را آشکار کرده و مشخص می‌شود نه تنها او بی گناه است، بلکه برخی مسئولان دولتی و قضایی در این پرونده متهم به حساب می‌آیند. منتقدان ادبی نول تنها دلیل را سندی افشاگرانه در رابطه با وجود فساد سیستماتیک در قوه قضائیه آمریکا ارزیابی کردند. در نسخه تلویزیونی این نول، شخصیت محوری داستان تبدیل به زن گزارشگری به نام مدیسون کووارت شده که جوهانسن نقشش را بازی خواهد کرد.

جوهانسن که سال قبل به دلیل اختلاف با مدیران کمپانی والت دیزنی بر سر نوع اکران عمومی «بلک ویدو/ بیوه سیاه» جزو چهره های خبرساز بود، دلیل همکاری با رسانه تلویزیون را تبعیت از الگوی بازیگری خود هلن میرن می‌داند و می‌گوید در کنار جذاب بودن داستان نول تنها دلیل، حضور این هنرمند مولف کهنه کار در وسترن اجتماعی «۱۹۲۳»، عامل مهم دیگر برای پذیرش دعوت سازندگان مجموعه بوده است. جالب این که میرن هم دلیل مشابهی را برای قبول بازی در ۱۹۲۳ عنوان کرده است. به گفته این بازیگر انگلیسی: «بازی در مجموعه را بدون مطالعه فیلمنامه آن پذیرفتم. هریسون فورد که با این درام اکشن همکاری داشت با من تماس گرفت و گفت نقش بسیار خوبی برای من در آن هست. از آنجا که فورد را از نزدیک می‌شناسم و به انتخاب‌هایش اطمینان دارم، قرارداد را امضا کردم. حضور او در ۱۹۲۳ از دلایل اصلی همکاری‌ام با آن بود.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است